Oud&nieuw toertje met de Hanway

Ons Archief van alle tours en meetings van alle jaren vind je hier! Snuffel eens rond!
Gebruikersavatar
gudistuff
Berichten: 3

Oud&nieuw toertje met de Hanway

Bericht#1 » 26 dec 2022, 09:13

Hallo allen,

van hogerop is besloten dat wij allemaal kerstvakantie hebben, dus ik vond dat het weer eens tijd werd voor een brommertourtochtje. Het plan is om oud&nieuw te vieren op Terschelling met een oude vriend van me, dus een lekker ritje gepland.

Originele plan was over de Afsluitdijk, maar het bromfietspad daar blijkt dicht te zijn tot 2025... Dus dan maar om de oost.
Plan voor dag 1 is om een stukje over het platteland van Zuid-Holland en Utrecht te rijden, dan bij Muiden Flevoland op en het Markermeer en IJsselmeer volgen tot aan Lemmer.
Dan de dag erna de laatste 60km naar Harlingen om daar de veerboot te pakken naar Terschelling om 2 daagjes vakantie te vieren met vrienden.

Er moeten wel nog een paar dingetjes gebeuren aan de brommer, voornamelijk vloeistoffen vervangen en de carburateur goed afstellen (staat nog op standje vrieskou). De ketting en tandwielen zijn ook aan vervanging toe, maar ik twijfel nog of ik een setje met de originele vertanding (12/52) ga halen of een setje 12/56. Ze kan op zich wel wat extra trekkracht gebruiken maar ik vind haar nu al hoog in de toeren zitten wanneer ik volle kracht rijd...

Verslag van de tocht komt wanneer de tocht daadwerkelijk gemaakt is haha.
3 x

Gebruikersavatar
Micha
Berichten: 1151

Re: Oud&nieuw toertje met de Hanway

Bericht#2 » 26 dec 2022, 11:23

Veel plezier alvast met de voorbereidingen en hopelijk ook tijdens de rit en het verblijf.
0 x

Gebruikersavatar
Edje555
Berichten: 47

Re: Oud&nieuw toertje met de Hanway

Bericht#3 » 26 dec 2022, 14:48

Veel plezier, had vandaag al een tochtje gemaakt met de Kymco New Dink 70cc door de polders dus lekker Bagger raggen en Plassen trotseren. :yahoo: :worshippy:

Afbeelding
Afbeelding
1 x

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: Oud&nieuw toertje met de Hanway

Bericht#4 » 26 dec 2022, 15:02

Goede reis, ik zou bij Huizen de brug over het Eemmeer pakken (A27, Stichtseweg), bij Muiden ligt geen fietspad naast de A6. 100 Km/u ga je niet halen met alleen een nieuw setje tandwielen. En over de spoorbrug is ook geen goed idee.
0 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 138

Re: Oud&nieuw toertje met de Hanway

Bericht#5 » 28 dec 2022, 11:21

Veel plezier op dat eiland....goede reis
0 x

    Social Media

       

    Terug naar “Verslagen van Tourritten, Meetings & Evenementen”

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

    Aanmelden  •  Registreer