Het beloofde een mooie dag te worden op zaterdag de 14e september, en dat werd het ook. Al voor zonsopgang zat ik op de scooter om vanaf Oost-Souburg naar Waddinxveen te rijden. Terwijl de eerste zonnestralen in mijn ogen prikten reed ik al langs het Veersemeer om daarna via de Zeelandbrug, Bruinisse, de Hoeksche Waard en Brienenoordbrug in Moordrecht te eindigen. Hier wat gereedschappen ingekocht en toen door naar Waddinxveen.
De begin locatie was enorm goed gekozen door @
Lutz. Een bromfietsmuseum met werkelijk hele leuke items die je weer terugzet in de tijd. De moeite waard om eens naar toe te rijden. Iedere tweede zaterdag van de maand is het geopend.
Na de koffie zijn we op de bromscooters en motorscooter gestapt om een eerste deel van de rit te rijden. Dit gedeelte voerde ons door het poldergebied rond Reeuwijk en Bodegraven naar Hekendorp. Hier werd pauze gehouden om het inwendige tevreden te stellen waarna de tocht verder ging via Oudewater, Woerden, Zegveld en rond de Nieuwkoopse plassen naar Ter Aar.
Daar werd een tweede stop ingelast. Daar ik nog een terugrit op het programma had van een kleine 150 km heb ik ervoor gekozen hieraan niet meer deel te nemen.
Om half vijf vertrok ik uit Ter Aar en via Alphen a/d Rijn, Bleiswijk, Beneluxtunnel, Hellevoetsluis, Ouddorp en de Oosterscheldekering zag ik de rood-oranje gloed van de ondergaande zon nog over het Veersemeer schitteren. Om half acht was ik weer veilig terug thuis. Het was een dag met een gouden randje!
Een mooie tocht met gezellige samenkomst die goed georganiseerd was door @
Lutz, waarvoor nogmaals dank.