Goedkope Poolse 4t klassieke brommer

Ons Archief van alle tours en meetings van alle jaren vind je hier! Snuffel eens rond!
Anouke

Goedkope Poolse 4t klassieke brommer

Bericht#1 » 13 okt 2024, 15:03

Heb hier eens gelezen dat ze bezig zijn geweest de Poolse Romet brommer hier op de markt te krijgen, wat zeer waarschijnlijk niet is gelukt. Ze zijn klassiek en best mooi (hangt van je smaak af) en zijn nogal goedkoop 1300 euro met garantie en leverbaar in 2 of 3 kleuren. Als je rondkijkt rijden hier veel auto's het hele jaar rond met Poolse kentekenplaten. Stel,... in Polen koop je een Romet brommer (er zijn meer modellen) met een Poolse brommer kenteken. Ervan uitgaand dat ze dat daar ook hebben. Neem hem mee naar Nederland. Wel voorzichtig bij de grenzen... maar dan kun je hier er op gaan rijden. Ik vraag me af wat jullie ervan vinden. Het blokje onder de Romet is een kopie Honda blok dus daar ben ik niet al te bang voor.

Afbeelding
0 x
Heb nooit genoeg brommers/scooters :scoot:

Anouke

Re: Goedkope Poolse 4t klassieke brommer

Bericht#2 » 13 okt 2024, 17:58

Hier de specs van het zustermodel. De prijs scheelt niet veel. Uiteraard maken ze ook scooters, maar voor het prijsverschil met Nederland lijkt me dat geen haalbare kaart.

De Junak 901 wordt aangedreven door een viertakt, luchtgekoelde unit met een inhoud van 49 cc. Ondanks de beperkingen van de homologatiebeperkingen haalt hij een aanzienlijk vermogen van 3,5 pk, wat zich vertaalt in verrassende dynamiek, zeer goede acceleratie, goede acceleratie en hoge efficiëntie van de motorwerking over het volledige toerentalbereik.

Technische gegevens:

model 901
inhoud 49 cm³
type viertaktmotor
motorvoeding: brandstofinjectie
maximumsnelheid 45 km/u
vermogen 3,5 pk
elektrisch en voetstart
hydraulische schijfrem voor
mechanische trommelrem achter
voorbandmaat 2,75 - 18
achterbandenmaat 3,25 - 18
afmetingen lengte/breedte/hoogte (mm)2055 / 760 / 1112
Leeggewicht 125kg
toegestane belasting 150 kg
zithoogte (mm) 780
inhoud brandstoftank 18,5 l
aantal plaatsen 2
beschikbare kleuren: bordeaux, marineblauw, grafiet, zwart

Aanvullende informatie:
Vereiste kwalificaties: bromfietskaart, rijbewijs van minimaal categorie AM, of identiteitskaart*
24 maanden garantie

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Anouke op 13 okt 2024, 18:03, 2 keer totaal gewijzigd.
0 x

Brute-Force
Contacteer:

Bericht#3 » 13 okt 2024, 18:00

Nou nou ... lijkt er op dat je ook gecharmeerd ben van buikschuivers ....
0 x
2 x Gilera Runner op Motorplaat .

Joop van der have

Bericht#4 » 13 okt 2024, 19:33

Mooie brommers hoor, maar om daar hier op te gaan rijden met een pools kenteken lijkt me niet haalbaar.
0 x

Brute-Force
Contacteer:

Bericht#5 » 13 okt 2024, 23:39

Neem aan dat die dan ingevoerd word
0 x

Anouke

Bericht#6 » 14 okt 2024, 00:14

Zou moeten lukken bij de RDW.. heb eens een Kreidler in Duitsland gekocht en naar huis gereden. Bij de RDW geweest en kreeg een kenteken... niemand vroeg iets over invoeren.
0 x

Joop van der have

Bericht#7 » 14 okt 2024, 19:25

Anouke schreef:Zou moeten lukken bij de RDW.. heb eens een Kreidler in Duitsland gekocht en naar huis gereden. Bij de RDW geweest en kreeg een kenteken... niemand vroeg iets over invoeren.

Dat was dan waarschijnlijk een oude Kreidler. Maar als je daar met een nieuwe brommer aankomt, zal die toch eerst ingevoerd moeten zijn.
0 x

Brute-Force
Contacteer:

Bericht#8 » 14 okt 2024, 21:53

Joop van der have schreef:
Anouke schreef:Zou moeten lukken bij de RDW.. heb eens een Kreidler in Duitsland gekocht en naar huis gereden. Bij de RDW geweest en kreeg een kenteken... niemand vroeg iets over invoeren.

Dat was dan waarschijnlijk een oude Kreidler. Maar als je daar met een nieuwe brommer aankomt, zal die toch eerst ingevoerd moeten zijn.

Dus ?? Polen zit in de Europese Unie ... dus is daar een Type Goedkeuring voor , Invoeren en Keuring zal geen Probleem zijn
( lijkt mij )
Wat belangrijk is , is dat je een aankoopverklaring heb van de vorige eigenaar , en een Pools kenteken bewijs / Certificaat oid .
0 x

Joop van der have

Bericht#9 » 15 okt 2024, 19:09

Brute-Force schreef:Dus ?? Polen zit in de Europese Unie ... dus is daar een Type Goedkeuring voor , Invoeren en Keuring zal geen Probleem zijn
( lijkt mij )
Wat belangrijk is , is dat je een aankoopverklaring heb van de vorige eigenaar , en een Pools kenteken bewijs / Certificaat oid .

Dat dat dacht ik ook.
0 x

Anouke

Bericht#10 » 24 okt 2024, 14:57

Voorlopig staat deze brommer om begin volgend jaar maart/april aan te schaffen. Ik maak er een 4/5 daags tripje van, kunnen we gelijk eens daar rondkijken. Er is een flinke stad vlakbij Frankfurt a/d Oder. Als je naar Polen wilt (de dealer is daar) is dat maar een paar honderd meter. Of andersom natuurlijk.
En dan op de drager op de trekhaak en een hoes eroverheen. Als echte Nederlandse toeristen terug naar huis.

Afbeelding
0 x

Social Media

Terug naar “Verslagen van Tourritten, Meetings & Evenementen”