Test rondje België

Ons Archief van alle tours en meetings van alle jaren vind je hier! Snuffel eens rond!
Sprizzo
Contacteer:

Re: Test rondje België

Bericht#21 » 10 jul 2025, 13:18

Bedankt voor jullie leuke berichten op de video :)

Jan-H schreef:Volgende keer misschien naar de Ardennen en Luxemburg.
Dan proeft de Symphony ook het klimmen en dalen. :thumbsup:

Ik wil super graag naar de Ardennen toe :yahoo: en dan ook naar de brouwerij van La Chouffe!
Momenteel alleen even een kleine discussie met mijn dealer over schade dat op mijn krukas zit. De halfpoelie verloor zijn vertanding en heeft daarmee de vertanding van de krukas beschadigd. De scooter had toen 1.000km ervoor nog een beurt gehad.
Ik ben van mening dat het garantie is :darulez: De dealer wil het nog even aankijken met een nieuwe halfpoelie omdat deze geen speling zou geven. Ik vertrouw er dus nu niet op om zo'n lange reis te maken. Den Bosch met de S.T.N. De Bossche Bollen meeting 2-8-2025 vind ik al spannend nu :lmao:

Afbeelding

Afbeelding
0 x
Sym Symphony ST E5 50cc (2023)

Burt Munro

Bericht#22 » 11 jul 2025, 06:57

Waarschijnlijk is je bus te kort geweest , dan heeft je krans niet vast gezeten.
Geen genoegen mee nemen.
1 x
It's nice to be a Lunatic.

Brute-Force
Contacteer:

Bericht#23 » 11 jul 2025, 17:58

Oei..... Krukas kapot ... en Gradenplaat kapot .
Dure grap... Tenminste ... als jezelf kan hertstellen , veel tijd , Materiaal valt wel mee .
1 x
2 x Gilera Runner op Motorplaat .

Jan-H
STN Verkeersveiligheid

Bericht#24 » 13 jul 2025, 11:37

@Sprizzo
Wat een pech man.
En dat na een beurt.
De vraag is, heeft de monteur de plaat los gehad en weer gemonteerd, of is hij er niet aan geweest tijdens die beurt?
Een nieuwe plaat op de beschadigde krukas lijkt mij een tijdelijke oplossing.
Het zachtere aluminium verliest het van het harde staal van de krukas. :hmmm:

Ik ben geen expert, dus neem mijn mening in deze niet al te serieus, maar ik zie het zo.

Groet,
Jan.
1 x
Jan-H
Na 56 jaar weer op een motorscooter!

Dagrecord 545 km. Maassluis- Ludwigshafen am Rhein.
Afbeelding

Burt Munro

Bericht#25 » 13 jul 2025, 17:38

Tis allebei van staal vandaar de beschadigde krukas , als de variobus te kort is wordt de moer tot het eind van de schroefdraad gedraaid en wordt gedacht dat de boel vastzit , maar de bus en starterkrans zitten nog niet vast. De moer zit op het eind van de schroefdraad vast. Vandaar , de boel heeft nog ruimte .Foutje van degene die de boel geleverd en gemonteerd heeft .
1 x

Sprizzo
Contacteer:

Bericht#26 » 18 jul 2025, 09:26

Jan-H schreef:@Sprizzo
Wat een pech man.
En dat na een beurt.
De vraag is, heeft de monteur de plaat los gehad en weer gemonteerd, of is hij er niet aan geweest tijdens die beurt?
Een nieuwe plaat op de beschadigde krukas lijkt mij een tijdelijke oplossing.
Het zachtere aluminium verliest het van het harde staal van de krukas. :hmmm:

Ja, ik baal er echt verschrikkelijk van! Hun reactie was wel dat hun ook niet begrijpen hoe dit heeft kunnen gebeuren en geven ook aan dat de halfpoelie-koelvin van zachter metaal is dan de krukas.
Wel heb ik bij controle gemerkt dat de moer dat alles bij elkaar moet houden niet vast genoeg zat, deze kon ik met weinig kracht gemakkelijk los maken. Ik verwacht dus dat dit het probleem geweest is.

Gisteren heb ik de garage schriftelijk aansprakelijk gesteld en is het afwachten of ze hier op gaan reageren. :darulez:
0 x
Sym Symphony ST E5 50cc (2023)

Heinz

Bericht#27 » 18 jul 2025, 14:00

Ik denk dat je met een nieuwe halfpoelie nog wel een eind komt. Wel zonde natuurlijk! En slordig dat de krukasmoer niet goed vast zat. Maar eerlijkheidshalve moet ik daarbij zeggen dat ik vorige week ook de Zip van m'n vrouw moest repareren vanwege een losgelopen krukasmoer. En ik was degene die er het laatst aan heeft gewerkt...
0 x

Brute-Force
Contacteer:

Bericht#28 » 18 jul 2025, 19:54

Heinz schreef:Ik denk dat je met een nieuwe halfpoelie nog wel een eind komt. Wel zonde natuurlijk! En slordig dat de krukasmoer niet goed vast zat. Maar eerlijkheidshalve moet ik daarbij zeggen dat ik vorige week ook de Zip van m'n vrouw moest repareren vanwege een losgelopen krukasmoer. En ik was degene die er het laatst aan heeft gewerkt...

Ik D8 dat je een Slagmoer sleutel gekocht had ?? Hoe dan ....
0 x
2 x Gilera Runner op Motorplaat .

Burt Munro

Bericht#29 » 19 jul 2025, 17:59

Hoe ben je erachter gekomen , en wie heeft eraan de vario het laatst gewerkt ? Tis niet de eerste keer dat de krukasmoer handvast wordt gezet en vergeten wordt vast te zetten .
0 x

Heinz

Bericht#30 » 20 jul 2025, 19:31

Brute-Force schreef:
Heinz schreef:Ik denk dat je met een nieuwe halfpoelie nog wel een eind komt. Wel zonde natuurlijk! En slordig dat de krukasmoer niet goed vast zat. Maar eerlijkheidshalve moet ik daarbij zeggen dat ik vorige week ook de Zip van m'n vrouw moest repareren vanwege een losgelopen krukasmoer. En ik was degene die er het laatst aan heeft gewerkt...

Ik D8 dat je een Slagmoer sleutel gekocht had ?? Hoe dan ....

Hebben de kaboutertjes vast gedaan. :schater:
0 x

Social Media

Terug naar “Verslagen van Tourritten, Meetings & Evenementen”