Hey @
SprizzoEen mooi verhaal en beeldende foto's. Fijn dat je het land van onze zuiderburen, waar ik zelf ook graag ben, kan waarderen. Inderdaad is de regelgeving en wegpositie niet altijd duidelijk. Als de 70 km/h weg geen autoweg is of ander verbod voor bromfietsers, en er is geen fietspad of fietsstrook, dan mag je met een 45 km brommer gewoon op de weg rijden. Zodra je in Wallonië komt zal je bemerken dat dit eerder regel dan uitzondering is.
Als de snelheid voor auto's max. 50 km/h bedraagt MAG je ook op het fietspad, mits je de fietsers niet hindert. Meestal is het weggedeelte wel een betere optie, maar soms kan je via het fietspad/strook mooi een lange file ontwijken. Let echter op dat er onderborden zijn met cat. B verboden en cat. B verplicht. Deze MOET je altijd opvolgen. Ook het bord met links een fiets en rechts een voetganger is verboden voor cat. B. Voor de rest is het net als in het minder brommer-vriendelijke Nederland ook wel eens je intuïtie volgen. Wordt je aangehouden in België, vraag dan aan oom agent om uitleg te geven. Je zal merken dat zij ook niet alwetend zijn.
Tot zover de les.
Geweldig om te lezen dat je het als een fantastische belevenis hebt ervaren. Leuk om te zien dat je bij markante high-lights een foto met scooter hebt genomen. Mooie scooter overigens en fijn dat deze je zonder pech of wat dan ook heeft geloodst. Het smaakt naar meer lees ik.
Nu ben ik zelf ook liefhebber van bier en brouw dit ook zelf, dus heb aardig wat brouwerijen in mijn leven bezocht. In mijn reizen door België kom ik altijd wel een brouwerij tegen. België telt ook heel wat brouwerijen.
De weersomstandigheden zijn altijd cruciaal als je gaat kamperen. Toch heb ik niet de indruk dat je het als lastig hebt ervaren. Fijn dat je daar zo 'nuchter' in bent. Het valt namelijk niet te beïnvloeden.
Ik hoop dat je nog vaker gaat reizen en ons achteraf meesleept in jou reizen. Ik heb van je verhaal en foto's genoten. Mocht je de 360° camera beelden op het net zetten, dan hoop ik dat je ons hiervan op de hoogte brengt. Ik ben zeer benieuwd.
Wellicht tot ziens,
Ko