Een warme zomerdagtour op 4 april

Ons Archief van alle tours en meetings van alle jaren vind je hier! Snuffel eens rond!
Anouke

Een warme zomerdagtour op 4 april

Bericht#1 » 04 apr 2025, 19:47

Nadat ik eerst wat moest doen voor mijn vrouw, die door een jaar ziekte nauwelijks buiten komt, vond ik dat het zo rond drieën tijd was om van het zomerweer gebruik te maken en de motorscooter genaamd Kimmie uit te laten.
Gisteren nog uitgebreid de laatste routes op de Veluwe gereden zodat beide touren in juni al redelijk in mijn hoofd zitten.
Vandaag vertrokken uit Hoevelaken en via Hilversum, Amsterdam, Haarlem naar Bloemendaal aan zee. Bij het strand een krap uurtje gepauzeerd en wat te eten en te drinken bij de kar van Floor gehaald. Zij staan al sinds 1926 op deze stek op de Boulevard tussen Bloemendaal aan zee en Zandvoort. Daarna via Zandvoort, Haarlem, Amstelveen, Amersfoort weer thuis in Hoevelaken. Schat zo tegen de 200 km. Terug bijna alleen snelweg gereden en Kimmie gaf geen krimp. Ik heb haar gekocht met 18.200 kilometer en ik vermoed dat er nauwelijks tot geen snelweg mee is gereden. Ze komt helemaal los en ik rij zo rond de 90 km/u. Maar ze krijgt er zin in want zelfs met een heel klein beetje gas rijdt ze al 100 km/u. Ze heeft schijnbaar niet door dat het maar een 125cc motorscooter is. Deze wat langere rit is mij goed bevallen. Bijgaande foto's heb ik tijdens de pauze aan het strand gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
5 x
Heb nooit genoeg brommers/scooters :scoot:

Jan-H
STN Verkeersveiligheid

Re: Een warme zomerdagtour op 4 april

Bericht#2 » 05 apr 2025, 17:02

Hoi Anouke,
Lekker bezig met voorrijden en genieten van een solotour met je Kimmie.
Laten we hopen dat juni ook zulk mooi weer in petto heeft voor ons bij jouw tour.
Minder mag ook maar niet teveel nattigheid a.u.b.
Beterschap gewenst voor je partner en groet,
Jan.

Middag tourtje op Tholen (Zeeland).
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
2 x
Jan-H
Na 56 jaar weer op een motorscooter!

Dagrecord 545 km. Maassluis- Ludwigshafen am Rhein.
Afbeelding

Anouke

Bericht#3 » 05 apr 2025, 19:07

Tholen en de Veluwe, beiden horen bij de Biblebelt en moet ik als echte westerling heel erg opletten wat ik zeg.... Wist je dat er op de gehele Biblebelt van Tholen tot Oost-Groningen geen enkele Ikea is te vinden???? Omdat je die zooi niet in elkaar kunt zetten zonder te vloeken...
2 x

KoKiem
Contacteer:

Bericht#4 » 05 apr 2025, 21:35

Haha... Jan was echt niet de enige die op Tholen was.

Zelf ben ik naar de buiten-foto expositie geweest op de Grevelingendam. Vandaar op de bromscooter over de Phillipsdam een tocht over Sint Phillipsland en Tholen gemaakt. Dan via de Oesterdam weer terug naar huis. Zal zeker ook 200 kilometer zijn geweest. Bekende molen overigens Jan.

Afbeelding

Het was een uitgelezen dag die later in de middag een behoorlijke windkracht kreeg in Zeeland. Gelukkig had ik wind mee op de terugweg.
De bomen komen lekker in de knop. Akkers worden weer groener of ingeval van de bollenkwekers (want ook die zijn er in Zeeland) prachtig gekleurde velden.

Afbeelding

De foto expositie was op grote billboards met foto's uit een privé archief. Mooi om te zien hoe de dam opgebouwd is en welke indruk en impact dit op de bevolking had. Als je in de buurt bent is het best even een aangename verpozing.

Afbeelding

Ik heb ook de moeite genomen om eens de Krammer uitkijktoren te beklimmen. Na eerst 66 treden de dam op en daarna nog 93 traptreden sta je hoog over de Oosterschelde en het Volkerak uit te kijken. Schorren, slikken en mooie natuur zie je in bijna vogelvlucht. Dat in combinatie met de immense bouwwerken en het ingenieuze systeem om zout- en zoetwater te scheiden tijdens het doorsluizen van schepen. De moeite waard om de klim te maken. Op ieder tussenplateau is er een bankje mocht je willen rusten tussendoor.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een dag met een gouden randje. Zo mogen er meer komen.
Laatst gewijzigd door KoKiem op 08 apr 2025, 21:10, 1 keer totaal gewijzigd.
4 x
“Reizen is niet iets waar je goed in bent. Het is iets wat je dóet.”

50 cc in bezit: Kymco Gran Dink (2009), Kymco G-Dink (2014) en Honda NSC 50R (2017).
50 cc historie: Tomos Qaudro, Aprilia Amico, Benelli T50, Honda SS50, Berini M48, Zündapp CS50

http://www.brommerreizen.nl

Anouke

Bericht#5 » 07 apr 2025, 16:12

Mooie en lange rit met foto's en beschrijving. Top gedaan!
3 x

Brute-Force
Contacteer:

Bericht#6 » 07 apr 2025, 21:48

Cker weten ... Petje af.
1 x
2 x Gilera Runner op Motorplaat .

Sprizzo
Contacteer:

Bericht#7 » 09 apr 2025, 19:21

Met deze foto's en leuke beschrijving, kan ik niet wachten om zelf lekker op pad te gaan! Mooie plek en prachtig weer!
1 x
Sym Symphony ST E5 50cc (2023)

Social Media

Terug naar “Verslagen van Tourritten, Meetings & Evenementen”