Boek over Bromscooter reizen.

Ons Archief van alle tours en meetings van alle jaren vind je hier! Snuffel eens rond!
boukeent

Re: Boek over Bromscooter reizen.

Bericht#11 » 27 mei 2025, 19:24

ik zou zeggen benader de schrijvers persoonlijk. henk en edwin zijn echt wel benaderbaar en kunnen dan ja of nee zeggen.
1 x
kymco xtown 300i, 2018
sym joymax z 300i, 2019
mash dirt track 650, 2019

Heinz

Bericht#12 » 28 mei 2025, 10:12

Ik zie een prachtige reünie voor me als dit boek wordt gepubliceerd! :schater: :sct1:

Veel succes!
0 x

Anouke

Bericht#13 » 28 mei 2025, 12:35

Boukeent, ik heb contact met verschillende reizende schrijvers gehad en die geven alle medewerking. Ik ga aan het werk om mooie verhalen te bundelen.

Heinz, en een reünie als het uitkomt lijkt me een fantastisch plan. Tenslotte is het voor ons allen een fijne hobby. Bedankt voor het idee.
1 x
Heb nooit genoeg brommers/scooters :scoot:

KoKiem
Contacteer:

Bericht#14 » 28 mei 2025, 20:48

Een boek schrijven kan voor iemand een fijne ervaring zijn. Diegene kan daar de energie en creativiteit in kwijt.
Met jouw ruime ervaring op/met brommers en motoren, en je journalistieke achtergrond, zou het toch wel mogelijk zijn om over de eigen tochten (vakanties) te schrijven? Het lijkt mij voor jou uitdagender om dat te bewerkstelligen dan het kopiëren of "knippen en plakken" van andermans verhalen. Misschien is het veel aangenamer, spannender, uitdagender en eervoller als je een roman over een brommerreizig(st)er schrijft. Gewoon uit de dikke vinger die als einzelgänger rond het gashandle zit.
In een dergelijk verhaal kan je rondreizen door heel de wereld en van alles meemaken terwijl je achter de schrijftafel zit. Putten uit je autobiografie, zuigen uit de duim en de humor van staat plukken. Lijkt mij voor een schrijver een veel leukere klus.
1 x
“Reizen is niet iets waar je goed in bent. Het is iets wat je dóet.”

50 cc in bezit: Kymco Gran Dink (2009), Kymco G-Dink (2014) en Honda NSC 50R (2017).
50 cc historie: Tomos Qaudro, Aprilia Amico, Benelli T50, Honda SS50, Berini M48, Zündapp CS50

http://www.brommerreizen.nl

Heinz

Bericht#15 » 29 mei 2025, 13:45

Anouke schreef:Heinz, en een reünie als het uitkomt lijkt me een fantastisch plan. Tenslotte is het voor ons allen een fijne hobby. Bedankt voor het idee.

Desalniettemin is het scootertourende smaldeel van de samenleving behoorlijk verdeeld, zoals je inmiddels wel hebt gemerkt.

Hoe dan ook, ik wil wel een kopie van de verhalenbundel als die er komt.
0 x

Anouke

Bericht#16 » 29 mei 2025, 16:05

Hallo Heinz, ik zorg ervoor dat iedereen te weten komt waar je dit t.z.t. kunt bestellen.
0 x

Anouke

Bericht#17 » 29 mei 2025, 16:14

KoKiem schreef:Een boek schrijven kan voor iemand een fijne ervaring zijn. Diegene kan daar de energie en creativiteit in kwijt.
Met jouw ruime ervaring op/met brommers en motoren, en je journalistieke achtergrond, zou het toch wel mogelijk zijn om over de eigen tochten (vakanties) te schrijven? Het lijkt mij voor jou uitdagender om dat te bewerkstelligen dan het kopiëren of "knippen en plakken" van andermans verhalen. Misschien is het veel aangenamer, spannender, uitdagender en eervoller als je een roman over een brommerreizig(st)er schrijft. Gewoon uit de dikke vinger die als einzelgänger rond het gashandel zit.
In een dergelijk verhaal kan je rondreizen door heel de wereld en van alles meemaken, terwijl je achter de schrijftafel zit. Putten uit je autobiografie, zuigen uit de duim en de humor van staat plukken. Lijkt mij voor een schrijver een veel leukere klus.

Leuk, dat je dit zegt Kokiem. Mijn allereerste roman uit 2016 gaat over een meisje dat in 1963 na het behalen van haar H.B.S. diploma, door omstandigheden alleen op de brommer naar Noorwegen gaat. Ze vindt daar liefde in de Finse Eva, maar verdwijnt plotseling spoorloos wat er voor zorgt dat haar familie en Eva een zoektocht beginnen. Het boek heet: Martine's Reis en is te vinden bij:
Bol.com onder mijn naam: R. Anouke van der Wart.
0 x

Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder

Bericht#18 » 15 jun 2025, 15:38

Anouke schreef:Boukeent, ik heb contact met verschillende reizende schrijvers gehad en die geven alle medewerking. Ik ga aan het werk om mooie verhalen te bundelen.

Ik ben nooit gevraagd al word ik wel bij naam genoemd.

Anouke schreef:Na 14 jaar bij een dagblad te hebben gewerkt weet ik dat als je maar 5 woorden in een artikel verandert je het onder je eigen naam mag plaatsen. Dat ik dat niet heb gedaan is, omdat ik duidelijk maakte dat ik dit niet geschreven heb, maar de verhalen verzamel en onder de naam van de schrijver geplaatst. En aan die wet kan ook jij niets veranderen.

Maar of dat nu zo ethisch verantwoord is om het werk van een ander onder je eigen naam te gaan publiceren.... ook al zou dat mogen volgens jou.... en ik ben nog steeds van mening van niet, of in ieder geval NIET van / bij de STN conform de clubregels.... is een heel ander verhaal. Reisverhalen en verslagen zijn tenslotte geen "artikelen" in een lokaal of anders sufferdje.
0 x

Anouke

Bericht#19 » 15 jun 2025, 15:44

Niet meer Amendoim. Dit (eerste boek?) is volledig gevuld met de verhalen van Henk Houet, die volledige meewerking heeft gegeven. Ook voor de foto op de cover. Zoals je ziet, alles keurig gedaan zoals er van me verwacht wordt. Jij komt er, zoals beloofd, totaal niet in voor. Zelfs niet met je naam.

De naam Henk Houet komt ook op de voorpagina te staan. Ik vermeld mijn naam slechts in het boek onder het kopje van corrigeren en redigeren. Ik ga zeer zeker niet mijn naam erop zetten. Dat is het voorrecht van de schrijver, die ik niet ben.
Bij verschijning van het boek is alles zoals het hoort en wordt er niet gevlagd met het werk van een ander. Ik vermeld slecht mijn aandeel in dit boek.
1 x

Social Media

Terug naar “Verslagen van Tourritten, Meetings & Evenementen”