4 dagen Noord Frankrijk

Ons Archief van alle tours en meetings van alle jaren vind je hier! Snuffel eens rond!
KoKiem
Contacteer:

4 dagen Noord Frankrijk

Bericht#1 » 21 jul 2025, 14:08

Op 15 juli ben ik afgereisd naar Noord Frankrijk, om precies te zijn Pas de Calais. Gereden via Antwerpen om daar een brommermaatje op te pakken en verder samen deze vier dagen door te brengen.
De heenreis en terugreis verliepen prima, met af-en-toe wat opbrekingen waardoor omgereden moest worden, maar dat mag de pret niet drukken. We logeerden op een camping, ieder in een eigen tent. Het weer was prachtig zomers en hebben geen regen gehad.
In de twee tussenliggende dagen zijn we gaan toeren en hebben we h.e.e.a. bezichtigd. Zo zijn we naar La Coupole geweest, een niet afgebouwde mega-bunker uit WO2, en Cap Blanc nez en Cap Gris nez. Op heldere dagen is het vanaf daar mogelijk de "white cliffs of Dover" te zien.

Afbeelding

Noord Frankrijk is niet toeristisch waardoor de wegen heerlijk rustig zijn. De wegen zijn aangenaam om over te rijden en de omgeving heuvelachtig. Een groot gedeelte van de omgeving is boerenland maar van tijd tot tijd rij je ook in de bossen. Steden als Saint Omer, Aire-sur-la-Lys en Boulogne-sur-Mèr zijn zeker bezoekwaardig.

Het heuvellandschap heeft hoogteverschillen van ca. 150 meter, waar de brommers goed mee uit de voeten, uh,pardon, wielen kunnen. Sommige stukken zijn 8 tot 10 % maar voor slechts een klein gedeelte. De kust vanaf Calais tot Boulogne-sur-Mèr is een prachtig stuk duingebied van honderden meters breed. Dit gebied ligt op een (krijt)rotsbodem met gezellige kustplaatsjes. De stranden zijn breed en vandaar af kunnen er diverse bunkers uit de Atlanticwall worden waargenomen. Tevens zijn in het duingebied nog veel bomkraters achtergebleven.

De omgeving van Pas de Calais heeft mij zeer verrast en zeker zal ik daar nog eens een reis gaan plannen. Het was gezellig, mooi en hebben zeer genoten.
Vrijdag 19 juli gingen we weer terug en hebben tot Antwerpen weer samen gereden. Lees het uitgebreide verslag op mijn eigen website en wellicht kan ik je inspireren daar ook eens heen te gaan. Het is zeer de moeite waard !

Afbeelding
4 x
“Reizen is niet iets waar je goed in bent. Het is iets wat je dóet.”

50 cc in bezit: Kymco Gran Dink (2009), Kymco G-Dink (2014) en Honda NSC 50R (2017).
50 cc historie: Tomos Qaudro, Aprilia Amico, Benelli T50, Honda SS50, Berini M48, Zündapp CS50

http://www.brommerreizen.nl

Jan-H
STN Verkeersveiligheid

Re: 4 dagen Noord Frankrijk

Bericht#2 » 21 jul 2025, 17:32

Top verslag Ko.
Wij kennen deze mooie kust vanaf onze zeilboot, en hebben haven van Boulogne-sur-Mèr aangedaan als springplank voor de oversteek naar Brighton in Engeland.
Wel lang geleden, dus zeker een bezoek waard met Bella-B.
0 x
Jan-H
Na 56 jaar weer op een motorscooter!

Dagrecord 545 km. Maassluis- Ludwigshafen am Rhein.
Afbeelding

Sjaak

Bericht#3 » 22 jul 2025, 07:04

Mooi verhaal, en wie weet kom ik daar ook nog eens!
0 x

Brute-Force
Contacteer:

Bericht#4 » 22 jul 2025, 18:03

Sjaak schreef:Mooi verhaal, en wie weet kom ik daar ook nog eens!

Kan toch ? Gewoon Gas Geem Jonguhh...
0 x
2 x Gilera Runner op Motorplaat .

KoKiem
Contacteer:

Bericht#5 » 22 jul 2025, 19:18

Ik hoor het al @Brute-Force. Je bent een van de beste stuurlui of heb ik jouw verslagen gemist ? :P :D :halo:
3 x
“Reizen is niet iets waar je goed in bent. Het is iets wat je dóet.”

50 cc in bezit: Kymco Gran Dink (2009), Kymco G-Dink (2014) en Honda NSC 50R (2017).
50 cc historie: Tomos Qaudro, Aprilia Amico, Benelli T50, Honda SS50, Berini M48, Zündapp CS50

http://www.brommerreizen.nl

René K

Bericht#6 » 23 jul 2025, 08:15

:lol:
0 x

Sprizzo
Contacteer:

Bericht#7 » 25 jul 2025, 08:23

Mooi verslag Ko!

Jammer dat ik niet zo veel vakantiedagen heb naast alle school vakanties, anders had ik zeker met je mee gegaan bij de volgende reis naar Noord-Frankrijk.

Een keer naar het geboortedorp van mijn vrouw reizen lijkt mij ook een leuke uitdaging, Honfleur.
2 x
Sym Symphony ST E5 50cc (2023)

Social Media

Terug naar “Verslagen van Tourritten, Meetings & Evenementen”