STN Pannenkoe meeting in Bleiswijk

Ons Archief van alle tours en meetings van alle jaren vind je hier! Snuffel eens rond!
Jan-H
STN Verkeersveiligheid

STN Pannenkoe meeting in Bleiswijk

Bericht#1 » 22 nov 2025, 17:12

Vanwege 1,5 graden Celsius toch de vierwieler genomen voor deze meeting.
Natuurlijk veel te vroeg gearriveerd, dus dan maar alvast een heerlijke appelpunt met prima koffie
Gelukkig kwamen Kees en Edwin en Viktor binnenstappen en later Oldy met vrouw en schoonvader.
Met deze club kon het pannenkoekenfeest beginnen na gezellig bijgepraat te zijn
Uiteraard waren een paar leden wegens de kou afgehaakt en daar kon ik niets tegen in brengen vanwege mijn voertuig keuze.
Na de overheerlijke Boeren pannenkoek als eerste Kees bedankt voor het organiseren van de meeting en aan het overige gezelschap, was ik na een uurtje weer thuis
Ik wens de scooterrijders een veilige thuiskomst en een goede zondag toe.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
5 x
Jan-H
Na 56 jaar weer op een motorscooter!

Dagrecord 545 km. Maassluis- Ludwigshafen am Rhein.
Afbeelding

Liberty

Re: STN Pannenkoe meeting in Bleiswijk

Bericht#2 » 22 nov 2025, 18:47

Was toch even leuk om elkaar te zien.
En lekker waren de pannenkoeken
Afbeelding
5 x

KoKiem
    Contacteer:

Bericht#3 » 23 nov 2025, 14:59

Het was natuurlijk wel fris met -1 toen ik om 08.00 uur thuis vertrok. Gelukkig heb ik voor mijn verjaardag een goed motorjack gekregen waarmee ik koude kan trotseren. Het blijkt prima te werken, want van hoofd tot tenen had ik het niet extreem koud. Alleen de tenen zelf..... daar moet ik nog iets op verzinnen.
    Gedurende de 150 kilometer (beetje moeten omrijden) op de heenweg, had ik overwegend het windje in de rug. De temperatuur liep gaandeweg op naar +3 graden. Met de handvatverwarming op standje twee, was het goed te doen en heb ik enorm genoten.
    Op plaats van bestemming elkaar mogen begroeten en een paar fijne uurtjes met elkaar gehad. Grapjes, grollen en natuurlijk scooters en andere zaken besproken. Om kwart voor drie was het tijd om op te stappen en goed dik aangekleed de brommer weer gestart om van Bleiswijk naar Vlissingen te rijden. De terugweg via Kralingen en de dammenroute naar Zierikzee was goed te doen, ondanks de tegenwind. In de buurt van Zierikzee wakkerde de wind aan zodat ik niet veel sneller kon dan 30 km/h op de Zeelandbrug. Het smalle fietspad op deze brug (90 cm) kan beter wat langzamer genomen worden dan dat je tegen de buitenreling aanbotst. Het water is koud en de Kymco is geen waterscooter ;)
    Iets voor zes uur was ik weer veilig thuis waar ik na een warme glühwein weer helemaal tevreden kon terugkijken op een leuke, ontspannende scooterdag. Vandaag toch nog 280 kilometer gereden; op één tank brandstof.

@Liberty bedankt voor de organisatie en tot snel. :fbump:
    5 x
    “Reizen is niet iets waar je goed in bent. Het is iets wat je dóet.”

50 cc in bezit: Kymco Gran Dink (2009), Kymco G-Dink (2014) en Honda NSC 50R (2017).
    50 cc historie: Tomos Qaudro, Aprilia Amico, Benelli T50, Honda SS50, Berini M48, Zündapp CS50

http://www.brommerreizen.nl

Liberty

Bericht#4 » 23 nov 2025, 15:06

Ko, wat een leuk verslag!
    2 x

Jan-H
      STN Verkeersveiligheid

Bericht#5 » 23 nov 2025, 17:15

Goed gedaan Ko.
      En een goede uitrusting bij koude ritten is inderdaad een vereiste.
      Groeten uit O-Tonge.
      Jan.
      1 x
      Jan-H
      Na 56 jaar weer op een motorscooter!

Dagrecord 545 km. Maassluis- Ludwigshafen am Rhein.
      Afbeelding

Mash-a-go-go

Bericht#6 » 28 nov 2025, 01:55

Vlissingen - Bleiswijk... Held... Ik vond het vanuit Den Haag al veuls te ver, gezien de koude. Mooi verslag, ik hoop er in de toekomst ook een keer bij te zijn!
      2 x
      Ik heb het nog nooit gedaan dus ik denk dat ik het kan

KoKiem
      Contacteer:

Bericht#7 » 28 nov 2025, 11:50

Mash-a-go-go schreef:Ik vond het vanuit Den Haag al veuls te ver, gezien de koude.

Leg niet de oorzaak van koude bij het weer, maar bij je uitrusting. ;)
      2 x

50 cc in bezit: Kymco Gran Dink (2009), Kymco G-Dink (2014) en Honda NSC 50R (2017).
      50 cc historie: Tomos Qaudro, Aprilia Amico, Benelli T50, Honda SS50, Berini M48, Zündapp CS50

Mash-a-go-go

Bericht#8 » 28 nov 2025, 15:50

Wellicht. Ik heb best de spullen om redelijk warm te blijven. Maar dan nog.
      0 x
      Ik heb het nog nooit gedaan dus ik denk dat ik het kan

Jo&Marian

Bericht#9 » 29 nov 2025, 11:17

Mash-a-go-go schreef:Wellicht. Ik heb best de spullen om redelijk warm te blijven. Maar dan nog.

Mee eens!
      Zelfs met de beste spullen wordt het na 'n uurtje temperatuur rond de nul niet leuk meer!
      0 x
      Als het niet gaat zoals het moet....dan moet het maar zoals het gaat!

KoKiem
      Contacteer:

Bericht#10 » 29 nov 2025, 13:51

Jo&Marian schreef:Zelfs met de beste spullen wordt het na 'n uurtje temperatuur rond de nul niet leuk meer!

Snelheid is ook van invloed op de (gevoels)temperatuur. Ik rij op de brommer, en dat is dan toch net even anders dan de motor. Natuurlijk is het bij 25 graden altijd lekkerder, maar af-en-toe wat ontbering en ongemak doet je waardering voor warmte stijgen.
      Deze winter zal ik zeker een kouwe klauwen tocht gaan maken in de eigen omgeving. Tussendoor een warme kop chocomelk of dampend bord soep in een warme toko halen is dan een zalig geluksmoment. Vergelijkbaar met "koek en zopie" tijdens het schaatsen. Tel je zegeningen en doe dat één voor één; je kunt ze zelfs zelf creëren. :heart:
      0 x

Social Media

Terug naar “Verslagen van Tourritten, Meetings & Evenementen”