Het was natuurlijk wel fris met -1 toen ik om 08.00 uur thuis vertrok. Gelukkig heb ik voor mijn verjaardag een goed motorjack gekregen waarmee ik koude kan trotseren. Het blijkt prima te werken, want van hoofd tot tenen had ik het niet extreem koud. Alleen de tenen zelf..... daar moet ik nog iets op verzinnen.
Gedurende de 150 kilometer (beetje moeten omrijden) op de heenweg, had ik overwegend het windje in de rug. De temperatuur liep gaandeweg op naar +3 graden. Met de handvatverwarming op standje twee, was het goed te doen en heb ik enorm genoten.
Op plaats van bestemming elkaar mogen begroeten en een paar fijne uurtjes met elkaar gehad. Grapjes, grollen en natuurlijk scooters en andere zaken besproken. Om kwart voor drie was het tijd om op te stappen en goed dik aangekleed de brommer weer gestart om van Bleiswijk naar Vlissingen te rijden. De terugweg via Kralingen en de dammenroute naar Zierikzee was goed te doen, ondanks de tegenwind. In de buurt van Zierikzee wakkerde de wind aan zodat ik niet veel sneller kon dan 30 km/h op de Zeelandbrug. Het smalle fietspad op deze brug (90 cm) kan beter wat langzamer genomen worden dan dat je tegen de buitenreling aanbotst. Het water is koud en de Kymco is geen waterscooter
Iets voor zes uur was ik weer veilig thuis waar ik na een warme glühwein weer helemaal tevreden kon terugkijken op een leuke, ontspannende scooterdag. Vandaag toch nog 280 kilometer gereden; op één tank brandstof.
@
Liberty bedankt voor de organisatie en tot snel.