Vakantie naar Salzburg

Gebruikersavatar
henkhouet
Voormalig STN Lid
Berichten: 1252

Vakantie naar Salzburg

Bericht#1 » 05 aug 2016, 15:51

Vandaag is het dan zover.
De vakantie is begonnen. De komende 3 weken even ontstressen, en alles achter me laten. Eigen baas zijn is leuk, maar vergt wel veel van een mens.
Zoals ieder jaar weer, wil ik altijd zo snel mogelijk op pad.
Maar dit jaar is alles anders. Ik wil nog steeds zo snel mogelijk weg, maar dit jaar niet met de auto, maar met de scooter. Helemaal alleen. Al bijna een jaar geleden heb ik dit overlegd met mijn vrouw, en ben ik met de voorbereidingen begonnen.
Het plan was de Cote d’ Zur, maar uiteindelijk heb ik dat plan gewijzigd, en wordt het Salzburg.
Ik spreek geen Frans, en ben hartpatiënt. Hoewel de medische zorg wel goed zal zijn in Frankrijk, zou ik met toch wel kl…te voelen als er iets gebeurd, en ik me niet verstaanbaar kan maken .Dat was voor mijn familie ook geen prettige gedachte.
Duits spreken is daarentegen geen enkel probleem voor me, en ik ben erg gesteld op de gastvrijheid van Duitsland en Oostenrijk. Het is de 17e keer dat ik Oostenrijk bezoek, maar Salzburg is wel nieuw voor me. Ik ben er een keer geweest, maar dat was 1 dag, toen ik onderweg was naar Wenen.
Nu heb ik een hotel geboekt, net buiten Salzburg, waar ik 5 dagen zal verblijven.
De heenreis heb ik opgeknipt in stukken van ongeveer 200 km per dag. En vandaag rijd ik maar 120 km, namelijk naar mijn familie in Den Bosch. Niet echt een bijzondere reisdag, want een ritje naar Den Bosch en terug, heb ik ondertussen al heel vaak gemaakt.
Ik zal proberen iedere dag een stukje te schrijven over de dingen die ik onderweg tegenkom.
De reis bestaat uit 5 reisdagen door Duitsland, dan 5 dagen verblijf bij Salzburg en daarna weer 5 reisdagen terug.
De scooter (New Dink) heeft 2 dagen geleden een beurt gehad, km stand 7500 km.
Een speciaal woord van dank voor bromfietshuis Hoofddorp.
Bram, en gewaardeerde medewerkers, jullie hebben de scooter echt tiptop afgeleverd.
Ik heb er alle vertrouwen in dat ik het met de scooter ga halen.
De banden zijn pas vernieuwd, er liggen voor en achter Michelin power pure banden op.
De scooter is beladen, navigatie is geprogrammeerd met alle reisdagen, en dan afscheid nemen van m’n meisje, en gaan.
Ik heb er zin in, maar ben ook wel enigszins gespannen.
Ruim 2500 km, moederziel alleen, in een andere omgeving. Er kan van alles misgaan, maar daar wil ik niet aan denken.
11 x

Gebruikersavatar
Miglow
Berichten: 952

Re: Vakantie naar Salzburg

Bericht#2 » 05 aug 2016, 15:59

Mooi! Lijkt me op zich ook wel wat. Voor mij is vakantie onderweg zijn, eigenlijk net als mijn dagelijkse werk dus :bsmile:
1 x
Afbeelding

Life without a me is like a broken pencil, pointless. :lol:

Zelfs met een dikke plaat voor je kop, moet je ooit een helm op.

Als ik scooter wil rijden, word ik wel pizzakoerier.

joopstern

Re: Vakantie naar Salzburg

Bericht#3 » 05 aug 2016, 16:38

fijne vakantie een hele onderneming :sct1:
2 x

Gebruikersavatar
Jo&Marian
Berichten: 1109

Re: Vakantie naar Salzburg

Bericht#4 » 05 aug 2016, 16:47

Een heel fijne vakantie.
En petje af dat je deze uitdaging aangaat!

Groetjes, Jo
Laatst gewijzigd door Jo&Marian op 05 aug 2016, 16:48, 1 keer totaal gewijzigd.
1 x
Als het niet gaat zoals het moet....dan moet het maar zoals het gaat!

Stephan

Re: Vakantie naar Salzburg

Bericht#5 » 05 aug 2016, 16:48

Henk, ook hier, maak er een geweldige trip van!
Ben heel benieuwd naar de verslagen en foto's!

Doe voorzichtig en veel plezier!

Grts

Stephan
2 x

Gebruikersavatar
MelvinLX150
Berichten: 1733

Re: Vakantie naar Salzburg

Bericht#6 » 05 aug 2016, 18:15

Succes Henk! Geniet ervan!
1 x
:sct1:

Gebruikersavatar
Okocis
Voormalig STN Lid
Berichten: 870

Re: Vakantie naar Salzburg

Bericht#7 » 05 aug 2016, 18:25

Henk,veel mooie tourdagen gewenst.

Groeten van Siem.
1 x
Ik nu een andere kijk op het leven heb.

Afbeelding Afbeelding

Tineke

Re: Vakantie naar Salzburg

Bericht#8 » 05 aug 2016, 18:36

Hartstikke leuk dat je dit doet en nog leuker dat je ons een beetje op de hoogte gaat houden. Ik wens je een heel goede reis en ik zal zeker je verslagjes hier lezen.
1 x

Gebruikersavatar
hanskleij
Voormalig STN Lid
Berichten: 550

Re: Vakantie naar Salzburg

Bericht#9 » 05 aug 2016, 18:59

Henk heel veel plezier met het maken van deze tocht en vooral veilig en heelhuids terug.
Veel succes.
Hans
1 x

TK E

Re: Vakantie naar Salzburg

Bericht#10 » 05 aug 2016, 20:00

Henk.......had het gezegd......dan was ik een stuk met je meegereden naar het zuiden des lands.....maar goed....eehh....goede vakantie en veel plezier.....is er iets dan kun je altijd bellen.....
TK E
1 x

Social Media

   

Terug naar “Verslagen van 2016”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten

Aanmelden  •  Registreer