Klemmende remzuiger

Gebruikersavatar
bertocello
Berichten: 1678

Re: Klemmende remzuiger

Bericht#11 » 21 okt 2020, 08:53

Ik zou eerst de volledige remklauw losmaken en de leiding voorlopig vastlaten. Je kan dan al eens inspuiten met kruipolie o.i.d. om de zuigers los te krijgen. Bij mij werkt dat en het spaart een hoop gedoe met ontluchten.
1 x
Sym Symphony ST 50 4t- 120.000 km Actuele kilometerstand -120.244 km.

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: Klemmende remzuiger

Bericht#12 » 21 okt 2020, 09:25

bertocello schreef:Ik zou eerst de volledige remklauw losmaken en de leiding voorlopig vastlaten. Je kan dan al eens inspuiten met kruipolie o.i.d. om de zuigers los te krijgen. Bij mij werkt dat en het spaart een hoop gedoe met ontluchten.


Dat scheelt een hoop rommel inderdaad, ik heb die van Lucifer eerst gedemonteerd en daarna leeg laten lopen. Originele had een vastzittende bout in het reservoir, dus die kon niet meer dicht met de Dot4 er nog in. Geeft een zooitje, zuigertjes rondom verroest, ben 'm nu aan het reviseren met een AGM klauw van Marktplaats (10 euro). Vanavond eens proberen of ik de goede zuigers met de fietspomp eruit geperst krijg.

Seppie88 schreef:Vraagje, is het vervangen van zo'n klauw zo makkelijk als boutjes losmaken, leiding losmaken, nieuwe klauw erop en alles vastmaken? Of moet je ook gaan ontluchten en weet ik wat?


Ontluchten is niet moeilijk, YouTube staat vol met tutorials en how to's.
0 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Klemmende remzuiger

Bericht#13 » 21 okt 2020, 09:33

bertocello schreef:Ik zou eerst de volledige remklauw losmaken en de leiding voorlopig vastlaten. Je kan dan al eens inspuiten met kruipolie o.i.d. om de zuigers los te krijgen. Bij mij werkt dat en het spaart een hoop gedoe met ontluchten.


Tot nu toe heb ik het ook op de manier gedaan die jij beschrijft. Maar vuil dat tussen de keerringen zit krijg je niet goed weg, en dat vormt helaas vaak het probleem. Als je dat weg wilt krijgen zal je toch de remzuigers uit de klauw moeten halen.

Ik kwam deze tool nog tegen: https://www.k-parts.nl/remontluchter-dm ... rseel.html

Misschien maakt dat het ontluchten een stuk makkelijker.
0 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
peter stupers
Berichten: 1206

Re: Klemmende remzuiger

Bericht#14 » 22 okt 2020, 08:40

Is inderdaad een makkelijk hulpstuk Heinz.
0 x
Groeten Peter.

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: Klemmende remzuiger

Bericht#15 » 22 okt 2020, 11:55

Als je eraan begint, wil je er dan foto's van plaatsen? Ook al staat YT er vol mee, is toch interssant hoe jij het doet en beleeft.
0 x

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Klemmende remzuiger

Bericht#16 » 23 jun 2022, 14:21

Hoe verder de remblokken verslijten, des te minder gedoe ik met de klauw heb. En nee, het is nog geen ijzer op ijzer. Hoe kan dat toch?
0 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
Brute-Force
Berichten: 1150
Contacteer:

Re: Klemmende remzuiger

Bericht#17 » 23 jun 2022, 16:31

Wat kost een nieuwe Remklauw ?? 29,95 ?
Persoonlijk vind ik op je remmen mag je niet bezuinigen , gaat om je eigen veiligheid , en anderen.
0 x
Gilera Road-Runner RST 2-takt -2013.. Beep-Beep!
Gilera MHR Speed 7T, The Red-Rockett.
Grand-Dink, The Mean-Machine -2012 : Eat My Dust, Edwin.

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Klemmende remzuiger

Bericht#18 » 23 jun 2022, 16:46

Hij remt prima. Als de blokken versleten zijn zie ik wel of er een nieuwe klauw op moet.
0 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
Oldy
Berichten: 823

Re: Klemmende remzuiger

Bericht#19 » 24 jun 2022, 00:42

Hallo, misschien wat laat met reageren, maar dit wil nog helpen. Haal één remblok er uit die tegenover de zuigers zit. Bedien nu de rem zodat de zuigers naar buiten komen tot bijna het maximum. Bij mijn klauw kon dat tot het ene rem blok tegen de andere zijde zit. Polijst nu de busjes en draai ze ook voorzichtig rond. Wanneer je dit niet lukt voorzichtig met een tang waar bij je de bekken van de tang met een stuk oude fietsband of schilderstape heb bekleed. Daarna de busje het liefst invetten met keramisch vet. Voorzichtig terug duwen en je 2e remblok weer in de klauw monteren. Bij mij werkte het weer naar behoren. Bij lekkage zul je inderdaad je keerringen moeten vervangen.
1 x

Social Media

   

Terug naar “Mechanische vragen en oplossingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 4 gasten

Aanmelden  •  Registreer