AGM caferacer accelaratie/motor toeren/ begrenzer problemen

Gebruikersavatar
Jeroen007
Berichten: 232

Re: AGM caferacer accelaratie/motor toeren/ begrenzer problemen

Bericht#11 » 16 jul 2017, 13:21

FTrotsenburg schreef:Die 16mm isolator maakt jammer genoeg niets uit. Dat had je alleen nodig bij de eerste uitvoering van de cr uit 2014. Daar was hij niet begrensd op toeren maar op de inlaat. Maar toch een raar probleem.


Mijn beeld is dat er af fabriek een 19mm in zit, met 16 zorg je dan dat de fiets langzamer gaat.
0 x

Gebruikersavatar
roadkill
Berichten: 2694

Re: AGM caferacer accelaratie/motor toeren/ begrenzer problemen

Bericht#12 » 16 jul 2017, 13:44

Nope, want je hebt een 16mm carb
0 x
Lucifer en Plan B

Ik heb geen facebook, ik heb een leven!

Life without Michiel is like a broken pencil, pointless...

Het mooiste schilderij dat ik ooit zag bleek achteraf een spiegel te wezen

obo1803

Re: AGM caferacer accelaratie/motor toeren/ begrenzer problemen

Bericht#13 » 16 jul 2017, 14:00

FTrotsenburg schreef:
ravw schreef:Ik zou zeggen dat je even je kleppen moet laten afstellen en je ketting moet spannen .... ik had dit ook voor de 2de servicebeurt dat hij vreemd deed ...

ook heel lang er over doen in zijn top te komen en soms gewoon bokken bij het gas geven ... nu niets meer nadat de kleppen zijn gesteld


Ketting stellen, niet spannen.


Dat is jouw persoonlijke voorkeur, iedereen is namelijk vrij om beide te termen te gebruiken. Ketting spannen betekent "ketting op juiste spanning brengen" en het betekent niet perse dat de ketting strakker wordt gezet.
0 x

frankv1

Re: AGM caferacer accelaratie/motor toeren/ begrenzer problemen

Bericht#14 » 16 jul 2017, 23:18

Jeroen007 schreef: Mijn beeld is dat er af fabriek een 19mm in zit, met 16 zorg je dan dat de fiets langzamer gaat.


Ja dit had ik inderdaad gezien. Heb de isolator niet vervangen met de 16mm.
0 x

Gebruikersavatar
Mickw87
Berichten: 24

Re: AGM caferacer accelaratie/motor toeren/ begrenzer problemen

Bericht#15 » 22 mei 2018, 02:50

Weet iemand waar ik een 56t tandwiel voor de luxury kan bestellen. Google kan mij zo snel niet helpen ;)
0 x

Gebruikersavatar
gerard lift
Berichten: 1277

Re: AGM caferacer accelaratie/motor toeren/ begrenzer problemen

Bericht#16 » 22 mei 2018, 08:54

Te bestellen waar jij de brommer besteld hebt ook gelijk een nieuwe ketting bestellen maat 428
Wel duidelijk bij je bestelling vermelden dat het om een luxury gaat en geen base het een past niet op het ander
En de ketting goed afstellen niet spannen het is geen riem die span je
Gr gerard
0 x

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: AGM caferacer accelaratie/motor toeren/ begrenzer problemen

Bericht#17 » 22 mei 2018, 09:27

gerard lift schreef:En de ketting goed afstellen niet spannen het is geen riem die span je
Gr gerard


Oooow.... leg eens uit?
Ik ben nieuwsgierig
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
martin66
Voormalig STN Lid
Berichten: 860

Re: AGM caferacer accelaratie/motor toeren/ begrenzer problemen

Bericht#18 » 22 mei 2018, 09:37

laten ze nou gewoon een caferacer uitvinden met blok en overbrenging van de scooter
Mooie snaaraandrijving geen geschakel
Maar dan wel in euro 4
denk dat best veel verkocht zou worden
Groet Martin
0 x

Gebruikersavatar
thomas
STN Deutschland
Berichten: 1049

Re: AGM caferacer accelaratie/motor toeren/ begrenzer problemen

Bericht#19 » 22 mei 2018, 09:57

stoyanov schreef:
gerard lift schreef:En de ketting goed afstellen niet spannen het is geen riem die span je
Gr gerard
Oooow.... leg eens uit?
Ik ben nieuwsgierig
In the middle between pinion and chainring the chain should have about 2 cm possible up & down movement (with your fingers, not with violence). For details: rtfm.
Cave: Often the chain is additionally stretched if you sit on the bike (with pillion).
1 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
gerard lift
Berichten: 1277

Re: AGM caferacer accelaratie/motor toeren/ begrenzer problemen

Bericht#20 » 22 mei 2018, 09:59

Waarom schakelen is leuk .en ja ik had liever een tandriem maar daar kan het uitgaande bloklager niet tegen wand dat is een riem en die span je anders vliegt ie over de tandschijven staat vrij strak vinden de bloklagers niet fijn helaas was al aardig opweg om om te bouwen
Maar helaas
0 x

Social Media

   

Terug naar “Mechanische vragen en oplossingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

Aanmelden  •  Registreer