AGM caferacer accelaratie/motor toeren/ begrenzer problemen

Gebruikersavatar
martin66
Voormalig STN Lid
Berichten: 860

Re: AGM caferacer accelaratie/motor toeren/ begrenzer problemen

Bericht#21 » 22 mei 2018, 10:18

gerard lift schreef:Waarom schakelen is leuk .en ja ik had liever een tandriem maar daar kan het uitgaande bloklager niet tegen wand dat is een riem en die span je anders vliegt ie over de tandschijven staat vrij strak vinden de bloklagers niet fijn helaas was al aardig opweg om om te bouwen
Maar helaas


Ik ben gewoon lui :lol2:
Maar zo heeft iedereen zijn wensen
1 x

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1650

Re: AGM caferacer accelaratie/motor toeren/ begrenzer problemen

Bericht#22 » 22 mei 2018, 13:15

Er is ook een halfautomaat te krijgen van dit blok... scheelt de helft van het werk! :-D
0 x

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1650

Re: AGM caferacer accelaratie/motor toeren/ begrenzer problemen

Bericht#23 » 22 mei 2018, 13:26

Inhouden en rottig lopen kan ook komen door water in de benzine, of een vuiltje in de hoofdsproeier.
Zou allebei kunnen aangezien de brommer een poosje stil heeft gestaan. (naar ik aanneem)
Door de fantastische kwaliteit van de benzine van tegenwoordig komt er snel water in, of maakt het korstjes in de vlotterbak als het opdroogt...

Water:
Je neemt een schaaltje of een bekertje, en je laat wat benzine uit de vlotterbak lopen via de overloopslang. Er zit onderaan de vlotterbak een schroefje; als je dat los draait, dan tap je dus de vlotterbak af.
Als je een beetje benzine hebt, dan kijken of je daar waterdruppels onderin ziet.
Je kan de boel aftappen, of er een middeltje in gooien tegen water.
Of doorrijden zoals jij hebt gedaan, dan is het op gegeven moment ook op! :-)

Vuil:
De carburateur kan je eenvoudig demonteren. (twee boutjes en de dop van de luchtschuif losdraaien)
De vlotterbak er af halen met twee schroefjes, en je kan bij de hoofdsproeier.
Die kan je doorblazen met remmenreiniger oid. (Niet doorprikken met een boortje of zo!)

Vlotterniveau:
Kijk ook even of de vlotter enigszins horizontaal staat als je de carburateur op de kop houdt.
De benzine-inlaat kan je ook doorblazen.
0 x

Gebruikersavatar
niksnut
Berichten: 188

Re: AGM caferacer accelaratie/motor toeren/ begrenzer problemen

Bericht#24 » 16 okt 2019, 22:01

als ik de foto's in de eerste post bekijk weet ik bijna zeker dat ik de huidige eigenaar ben van deze CR.

beugels voor zijtassen, verschillende voorpoten . kan bijna niet anders
0 x

Social Media

   

Terug naar “Mechanische vragen en oplossingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

Aanmelden  •  Registreer