Inhouden en rottig lopen kan ook komen door water in de benzine, of een vuiltje in de hoofdsproeier.
Zou allebei kunnen aangezien de brommer een poosje stil heeft gestaan. (naar ik aanneem)
Door de fantastische kwaliteit van de benzine van tegenwoordig komt er snel water in, of maakt het korstjes in de vlotterbak als het opdroogt...
Water:
Je neemt een schaaltje of een bekertje, en je laat wat benzine uit de vlotterbak lopen via de overloopslang. Er zit onderaan de vlotterbak een schroefje; als je dat los draait, dan tap je dus de vlotterbak af.
Als je een beetje benzine hebt, dan kijken of je daar waterdruppels onderin ziet.
Je kan de boel aftappen, of er een middeltje in gooien tegen water.
Of doorrijden zoals jij hebt gedaan, dan is het op gegeven moment ook op!
Vuil:
De carburateur kan je eenvoudig demonteren. (twee boutjes en de dop van de luchtschuif losdraaien)
De vlotterbak er af halen met twee schroefjes, en je kan bij de hoofdsproeier.
Die kan je doorblazen met remmenreiniger oid. (Niet doorprikken met een boortje of zo!)
Vlotterniveau:
Kijk ook even of de vlotter enigszins horizontaal staat als je de carburateur op de kop houdt.
De benzine-inlaat kan je ook doorblazen.