AGM Caferacer Zijspan Project

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: AGM Caferacer Zijspan Project

Bericht#21 » 30 aug 2017, 20:23

FTrotsenburg schreef:AHUM! @ravw. Je zegt "en dan heb je die klote fietspaden niet meer". Natuurlijk wel, je mag niet opeens wel op de nwegen rijden hoor. Alleen word het nog vervelender omdat je de meeste fietspaden (in mijn regio dan) niet op kunt en dus enorm om moet rijden.


het 3e wiel zorgt er voor dat je op de weg mag rijden ipv fietspad, dus dat is geen probleem als je op de normale weg blijft rijden die gewoon voor auto's gelden ...... met uitzondering van snelwegen , maar daar mochten wij toch zo ie zo al niet rijden

ja je moet meer omrijden dat heb ik nu ook al maar dat geeft niet .........

maar ik heb sommige stukken waar ik het fietspad op moet alleen voor een stoplicht om vervolgens na het stoplicht aan de andere kant weer de weg op te moeten .....

dat zijn heel irritant dingen , ik blijf vaak gewoon staan waar ook de auto's staan , maar het mag niet met zijspan mag het dus wel


PS: ik heb een mail gestuurd naar de RDW met de vraag of ik een afkoppelbare zijspan aan mijn Hanway mag maken
en welke eisen daar voor zijn omdat het op de site niet echt duidelijk is ....

heb als voorbeeld mijn brommer genomen .. deze foto
Afbeelding

en gevraagd of ik dan zo iets van mag maken
Afbeelding

Nu maar afwachten
0 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
Miglow
Berichten: 952

Re: AGM Caferacer Zijspan Project

Bericht#22 » 31 aug 2017, 12:32

Ik zou alleen een zijspan willen als het frame scharniert tov de motor/brommer. Volgens mij kun je dan fatsoenlijk de bochten nemen en je passagier ook. Beetje het idee van een Carver of MP3
1 x
Afbeelding

Life without a me is like a broken pencil, pointless. :lol:

Zelfs met een dikke plaat voor je kop, moet je ooit een helm op.

Als ik scooter wil rijden, word ik wel pizzakoerier.

Gebruikersavatar
axisissi_NL
Berichten: 293

Re: AGM Caferacer Zijspan Project

Bericht#23 » 31 aug 2017, 17:49

@Ray vroeger heb ik ook eens met vrienden een zijspan gebouwd en aan een Jawa gemonteerd ,we hadden alleen het wiel geveerd en we hadden de uitlaat verplaatst.
het enige wat wij toen hadden was dat hij naar rechts trok maar dat hadden we opgelost op de ouderwetse manier (heel hard met een hamer meppen :schater: )
Als je de span klaar heb moet je ff op de zogenaamde toe (uitlijnen) letten dan gaat hij goed rechtdoor zonder teveel trekken en bandenslijtage
1 x

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: AGM Caferacer Zijspan Project

Bericht#24 » 31 aug 2017, 17:55

dat naar recht of links trekken is juist goed .. als de span links zit trekt hij ook naar links en andersom
dat komt omdat het wiel van de zijspan langzamer opgang komt ...... en bij het remmen dus later zal remmen ...

daarom is het rijden met span vaak even wennen , omdat je die niet door de bochten moet gooien ( maar door de bocht heen moet "remmen"

daarom hebben veel motoren met zijspannen vaak stuurdempers , dat is alleen voor de lage snelheid ( boven de 60 km is het wel weg )
en bij een hele hoge snelheid krijg je weer andere problemen
maar dat zal je met de brommer niet halen dus zeer verstandig om dat ook stuurdemping er op te zetten


je kan ook hier even kijken wordt het helemaal goed uitgelegd hoe je moet bouwen en waarom

http://www.alemite-motoren.nl/techniek_zijspan.html

hier een mooie film van een Vespa met span , hoe die aan elkaar gezet moet worden

Ook de stand van het wiel komt er in voor !!

0 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
axisissi_NL
Berichten: 293

Re: AGM Caferacer Zijspan Project

Bericht#25 » 01 okt 2017, 21:18

@Ray hoe gaat het nu met je zijspan project?
0 x

Gebruikersavatar
Ray
Berichten: 36

Re: AGM Caferacer Zijspan Project

Bericht#26 » 04 okt 2017, 15:41

@axisissi_NL Net terug van vakantie! Ik ga aankomende week weer kijken of ik verder kan komen. Het frame welke ik probeerde te kopen is helaas wel verkocht, dus dat is even verder zoeken. Ik probeer zsm een update te geven!
0 x
'64 Malaguti Sport Restauratie project | '69 Spartamatic AV met 50CC Snel | '05 Puch ZIP | '16 AGM Caferacer 50 met 55Km CDI

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: AGM Caferacer Zijspan Project

Bericht#27 » 04 okt 2017, 16:43

Een zeer simpele en mogelijk domme suggestie maar... je zoekt een lichtgewicht en toch stevige side car voor de brom. Wat nou als je bijvoorbeeld een (oude) kunststof kano neemt, klein formaat, en die op maat maakt en een wiel eronder... De bak zelf heb je dan al zo goed als compleet en is lichtgewicht. Geschikt voor 1 persoon (of hond :-) ) en zonder scherpe randen. En mogelijk goedkoper.

Hoe dan ook, ik vind het een super project ! :thumbsup:
2 x

Gebruikersavatar
djvjoverlink
Berichten: 40
Contacteer:

Re: AGM Caferacer Zijspan Project

Bericht#28 » 19 feb 2021, 07:24

Ik vraag mij echt af hoe het nu 4 jaar later gaat met dit project. Zal het gelukt zijn of heeft hij het opgegeven?

Please let me know want ik sta op punt het zelfde te beginnen
0 x

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: AGM Caferacer Zijspan Project

Bericht#29 » 19 feb 2021, 13:44

Topicstarter is al 4 jaar niet online geweest op het forum, denk dat we het nooit zullen weten.
0 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1650

Re: AGM Caferacer Zijspan Project

Bericht#30 » 19 feb 2021, 17:40

Omgevallen met het zijspan? :-D
0 x

Social Media

   

Terug naar “Mechanische vragen en oplossingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 5 gasten

Aanmelden  •  Registreer