AGM Caferacer Zijspan Project

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: AGM Caferacer Zijspan Project

Bericht#11 » 30 aug 2017, 14:58

ik houd me graag aanbevolen :-) ...
want 1 je heb die klote fietspaden niet meer , en twee geen last meer van te weinig opbergruimte ...

dus hopelijk kom je er snel er uit en ga je er aan werken
en wat was je van plan voor die 1600 Euro ?

denk er ook eens over na om dat aan de andere kant een motorsteun te maken .. je wil niet weten hoe veel gewicht je op je been krijgt als je op je zijkant gaat brommer 120 kilo + 300 kilo zijspan (all in)

deze is zo :worshippy: :worshippy:

Afbeelding

kijk ook eens hoe deze vast zit aan de veerophanging en het het extra motorbeugel met een veer gemonteerd


hier even wat leuke info:

wel in het Duits

http://www.ostmotorrad.de/mz/beiwagen/e ... zsupel.php
1 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
Ray
Berichten: 36

Re: AGM Caferacer Zijspan Project

Bericht#12 » 30 aug 2017, 15:41

@ravw Goed om te horen. Ik vind die EUR1600 gewoon een enorm bedrag. Zo'n zijspan kan naturlijk niet meer kosten dan de hele brommer. Ik wil kijken voor hoeveel ik dit kan fabriceren en eventueel commercieel aanbieden? Liefst onder de EUR1000 (een stuk lager moet ook haalbaar zijn denk ik hoor).

Wat bedoel je met de motorsteun aan de andere kant? Ben wel benieuwd.

Het aankoppelen, omslaan, etc. zijn zaken die lastig zijn en goed uitgedacht moeten worden betreft veiligheid en duurzaamheid. Intentie is geen houtje-touwtje oplossing maar een nette oplossing die gewoon werkt, dus ik ben bereid om te testen en prototypes te maken.
0 x
'64 Malaguti Sport Restauratie project | '69 Spartamatic AV met 50CC Snel | '05 Puch ZIP | '16 AGM Caferacer 50 met 55Km CDI

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: AGM Caferacer Zijspan Project

Bericht#13 » 30 aug 2017, 15:51

met motor steun bedoel ik deze dingen

Afbeelding


stel je heb je zijspan rechts er aan hangen en je zou een bocht naar rechts maken en je zou omvallen ... dan komt je brommer inc zijspan op je been terecht ....

deze steunen voorkomt dat je been klem komt ( links ) tussen de brommer en wegdek
dus deze vangen de klap op .... lijkt me niet lekker als je 300 kilo op je knie krijgt ( ik heb die van mij al boven op mijn knie gehad (tank en wegdek) , en weken lang last gehad

als dit met zijspan gebeurd + inzittende dan is dat AUW

als het 1600 euro all in is , dus ook de bedrading aanleggen + steunen inc zijspan .. is het best nog een mooi prijsje
want alleen met de span kom je er niet je moet heel je elektro er op afstellen , of Accu in de span leggen ,, maar je zit nog altijd met het knipperlicht , achterlicht en remlicht .... maar die valt weg te trekken vanaf de achterknipperlicht en achterlicht

daar zou je dus een waterdicht koppeling kunnen maken van man/ vrouw
Laatst gewijzigd door ravw op 30 aug 2017, 16:15, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
Ray
Berichten: 36

Re: AGM Caferacer Zijspan Project

Bericht#14 » 30 aug 2017, 16:01

Nice! Ja dat is wel een mooie oplossing en niet heel ingewikkeld.. Komt op de lijst.

Daarover gesproken; er komen een hoop dingen op de lijst nu. Ik heb op basis van retail prijzen een kleine indicatie gemaakt en dat is even schrikken;
-EUR200 Velg compleet
- EUR70 band
- EUR70 brug
- EUR70 veer
- EUR45 spatbord
- EUR150 verlichting
- EUR250 frame

Totaal: EUR855

Dan komt hier nog afwerking en bevestiging op. Let wel; dit zijn retail prijzen op basis van AGM onderdelen (velg, veer, spatbord, verlichting), omdat ik even de look wil aanhouden. Ik ga absoluut niet voor Chinese 10 euro koplampen enzo (wat een beetje hypocriet is als AGM eigenaar). Uiteraard kan het goedkoper maar het roept de volgende vraag;

Wat zou je over hebben voor een plug & play zijspan? Ik vind meer dan EUR1000 veel, maar ben benieuwd naar jullie idee. Let me know!
0 x
'64 Malaguti Sport Restauratie project | '69 Spartamatic AV met 50CC Snel | '05 Puch ZIP | '16 AGM Caferacer 50 met 55Km CDI

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: AGM Caferacer Zijspan Project

Bericht#15 » 30 aug 2017, 16:29

AGM is duur
velg 200 euro is wel veel geld .. dat moet voor veel minder kunnen

Kijk hier eens heb je een complete zijspan voor motor 2500 euro

http://www.verstegenmotors.nl/velorex.html

voor 1.250,- euro extra kan je wel met een hele mooie zijspan rijden ..
dus deze moet je rekenen op 4000 euro all in met alles werkend en aan je brommer bevestigt


dus het zou zeker voor 1/3 wel moeten lukken ..

schrijf ze anders even eens aan of je met een CR deze zijspan er naast kunt hangen en hoe veel dat gaat kosten
en misschien weten hun ook waar je rekening mee moet houden

want je zijspan is al 70 kilo , wil je dan nog eens een persoon er in hebben van max 100 kilo dan komt er dus 170 kilo er naast te hangen ...
terwijl je zonder maar net 70 kilo overheb wat je op papier mee mag nemen ( max 150 kilo) mijn gewicht is 90 dus dan hou je nog maar 60 over en de zijspan is 70 kilo , nu heb je wel een voordeel dat er een 3de wiel het gewicht opvang

maar je moet ook denken aan wegrijden en het remmen ..
rem op de span is geen luxe

ik zou dan de CR begrenzen op 60 km ( want de rollerbank kan hij tocht niet op :-)
en wie gaat er nu 60 km rijden met een span er naast als je aan de 45 km zit zal dat al snel genoeg gaan ...


En nee honden gaan niet mee ...... ( ik heb ze niet maar zat dames die dan even met de hond naar het strand willen ........

Als ik een taxi wil zijn spuit ik hem wel geel ( sorry aan een andere CR rijder) :rlol: :rlol:
Al hoewel ...... je kan er wel aardig aan verdienen als bijbaan ... :-) je span moet ook terugverdient worden


Hier nog een mooie foto's van iemand die een zijspan zelf gemaakt heeft een ook de bevestiging
deze heeft ook een stuurdemper .. lijkt me ook wel nodig met lage snelheden .. zeker met onze brommers
omdat je bochten neemt nu niet door je gewicht maar door je gas en rem ......
gas geven is de richting op van je span( dus als die rechts zit ja je rechts af ....
en bij het remmen ga je links af omdat de wiel van de bak vertraagt bij het gas geven en bij het remmen juist snelheid wil behouden


https://myalbum.com/album/p7MPSe2ZfnzI

mooie kleur ook zou ook mooi staan naast mijn Cr

hier nog wat tips met rijden



:rlol: :rlol:
Laatst gewijzigd door ravw op 30 aug 2017, 18:37, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
roadkill
Berichten: 2694

Re: AGM Caferacer Zijspan Project

Bericht#16 » 30 aug 2017, 18:33

Zo'n olievat klinkt wel leuk maar met enkel een gat erin is ie wel ideaal om mensen te vervoeren die je echt niet mag, een keer bij volgas vol in de ankers ben je iig de helft van je probleem kwijt......

Terugkomend op de zijspan zelf, ideaal voor vakantietrips, maar mij te lomp, en hoe meer ruimte hoe meer je meeneemt.
0 x
Lucifer en Plan B

Ik heb geen facebook, ik heb een leven!

Life without Michiel is like a broken pencil, pointless...

Het mooiste schilderij dat ik ooit zag bleek achteraf een spiegel te wezen

Gebruikersavatar
Brute-Force
Berichten: 1150
Contacteer:

Re: AGM Caferacer Zijspan Project

Bericht#17 » 30 aug 2017, 18:39

Leuk idee zo`n Zijspan ... echter mag je niet zo de weg op , en NA goedkeuring van de RDW en ALS je de weg op mag ..... Is dat ding met Zijspan en Passagier helemaal niet meer voorrijd te branden . :schater:
0 x
Gilera Road-Runner RST 2-takt -2013.. Beep-Beep!
Gilera MHR Speed 7T, The Red-Rockett.
Grand-Dink, The Mean-Machine -2012 : Eat My Dust, Edwin.

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: AGM Caferacer Zijspan Project

Bericht#18 » 30 aug 2017, 18:40

roadkill schreef:Zo'n olievat klinkt wel leuk maar met enkel een gat erin is ie wel ideaal om mensen te vervoeren die je echt niet mag, een keer bij volgas vol in de ankers ben je iig de helft van je probleem kwijt......




waarom je kan die scherpe randen ook met schuimrubber bedekken en of gewoon een rond buigen ....

maar inderdaad bij een persoon die je niet mag hoef je alleen de randen wat te veilen
0 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: AGM Caferacer Zijspan Project

Bericht#19 » 30 aug 2017, 18:48

AHUM! @ravw. Je zegt "en dan heb je die klote fietspaden niet meer". Natuurlijk wel, je mag niet opeens wel op de nwegen rijden hoor. Alleen word het nog vervelender omdat je de meeste fietspaden (in mijn regio dan) niet op kunt en dus enorm om moet rijden.
0 x

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: AGM Caferacer Zijspan Project

Bericht#20 » 30 aug 2017, 18:49

Een olievat? Vraag eens bij een grote autogarage of ze een vat voor je hebben. Omdat bij veel merken een hele variëteit aan smeermiddelen nodig is wordt er veel met vaten gewerkt, omdat je nou eenmaal niet 6 soorten in de bulk kunt hebben.
Alleen is een 200 liter vat wel erg groot. In dat geval zou ik een vat van 60 liter proberen te vinden.

Edit==> Het lijkt mij veel leuker om een 60 liter vat aanhangwagen te maken. 8-)
Licht frame, wielen en verlichting erop en gaan!
0 x

Social Media

   

Terug naar “Mechanische vragen en oplossingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

Aanmelden  •  Registreer