[Opgelost] SYM Symphony ST inhouden euro 3 motor.

Gebruikersavatar
Delight
Voormalig STN Lid
Berichten: 3720

Re: SYM Symphony ST inhouden euro 3 motor.

Bericht#371 » 20 jan 2018, 07:59

Meatlove schreef:Dat had ik al gedaan en men wil mijn scooter weer terughalen voor nog grondiger onderzoek. Iets waar ik niet op zit te wachten.

Waarom niet?
Je zult ze toch de kans moeten geven om het op te lossen lijkt mij...
Zoals hij nu is, kun je er ook niet fijn mee rijden!
Zolang ze jou voorzien van een leenscooter, zou ik ze de kans geven.
1 x

Gebruikersavatar
Klapband
Berichten: 791

Re: SYM Symphony ST inhouden euro 3 motor.

Bericht#372 » 20 jan 2018, 15:25

Zou dat ook doen.. Het is toch niet jou probleem dat die scooter niet goed loopt..
En je vind de scooter goed en aan je wensen voldoen.. Laat ze het lekker oplossen.
0 x

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: SYM Symphony ST inhouden euro 3 motor.

Bericht#373 » 20 jan 2018, 17:01

Klapband schreef:Zou dat ook doen.. Het is toch niet jou probleem dat die scooter niet goed loopt..
En je vind de scooter goed en aan je wensen voldoen.. Laat ze het lekker oplossen.

Jij lost dat op je eigen manier op, ik dus ook.

Als jullie nog even teruglezen kunnen jullie zien dat ik bezig ben met een 'workaround'. Eerst dat afwachten en kijken of de scooter binnen nu en korte tijd slechter gaat lopen.
3 x

Gebruikersavatar
raylan32
Berichten: 37

Re: SYM Symphony ST inhouden euro 3 motor.

Bericht#374 » 27 jan 2018, 18:04

Nog even een update betreffende mijn Fiddle III. We zijn nu weer een paar weken verder en ik heb de nodige 100 en km afgelegd. Nog altijd is het een plezier met de Fiddle III te rijden. Dus blijkbaar was de klepspeling toch de boosdoener. En als je al de kleppen stelt moet je wel de kennis en expertise hebben om dit op een correcte manier te doen met de optimale specificaties (want dat is blijkbaar ook nog eens een probleem geweest in Duitsland. Toen bleek dat de voorgeschreven waarden in het SYM werkplaatsboek van de fiddle III niet correct waren).
1 x

Rij_Blij

Re: SYM Symphony ST inhouden euro 3 motor.

Bericht#375 » 29 jan 2018, 09:47

Vrijdag heb ik mijn st weer opgehaald nadat hij een week bij de dealer is geweest. De carburateur is helemaal gereinigd en de bougiekabel vervangen. Die bleek te "knetteren". Ook het ECS systeem iets anders afgesteld. Wederom wordt mij geadviseerd om alleen 98 te tanken omdat dit schoner zou zijn voor de carburateur.
Het inhouden is aanzienlijk minder en sneller voorbij dan voorheen. Nu nog even wachten op wat koudere dagen.
1 x

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: SYM Symphony ST inhouden euro 3 motor.

Bericht#376 » 29 jan 2018, 12:52

Hebben ze niets aan de sproeier gedaan?
Welk merk brandstof tank jij normaal gesproken?
0 x

Rij_Blij

Re: SYM Symphony ST inhouden euro 3 motor.

Bericht#377 » 29 jan 2018, 13:30

Aan de sproeier is niets gedaan volgens mij. Ik heb net het verhaal van @Spikey (19-1) geprint en zal hem dat van de week eens voorleggen. wellicht dat ie dan nog beter gaat lopen, mn in het begin, wanneer die nog warm moet worden. Is het eigenlijk bekend wat voor sproeier dat is?
Normaliter tank ik 95. 98 is niet overal beschikbaar en de voor/nadelen/specificaties zijn al vele malen besproken in ons forum. zelf ben ik van mening dat motoren op 95 moeten kunnen rijden als fabrikanten dat ook voorschrijven.
1 x

Gebruikersavatar
Spikey
Voormalig STN Lid
Berichten: 151

Re: SYM Symphony ST inhouden euro 3 motor.

Bericht#378 » 29 jan 2018, 17:58

Rij_Blij schreef:Aan de sproeier is niets gedaan volgens mij. Ik heb net het verhaal van @Spikey (19-1) geprint en zal hem dat van de week eens voorleggen. wellicht dat ie dan nog beter gaat lopen, mn in het begin, wanneer die nog warm moet worden. Is het eigenlijk bekend wat voor sproeier dat is?
Normaliter tank ik 95. 98 is niet overal beschikbaar en de voor/nadelen/specificaties zijn al vele malen besproken in ons forum. zelf ben ik van mening dat motoren op 95 moeten kunnen rijden als fabrikanten dat ook voorschrijven.


De sproeier is speciaal gefreest omdat een grotere standaard sproeier niet het gewenste effect heeft.
Ook is de gasregelklep op zijn uiterste stand in de horizontale stand gezet zodat er geen luchtwervelingen kunnen ontstaan wat normaal wel het geval is bij de st.
De dealer waar ik mijn scooter gekocht heb heeft deze afstelling nu ook bij de Sym fiddle 3 toegepast omdat die de zelfde problemen heeft.
Mijn dealer heet scooter exclusief in leiden voor als je contact met hem wil opnemen omtrent de afstelling.
Ik rij zelf 2 tanks op euro 95 en dan tank ik weer 1 keer V power.
Wat Sym zegt over euro 98 is buls*^t.
Zo proberen ze de mensen af te poeieren
0 x
Bella 50 - agm lx - Sym st :crap:
Kymco new people S A merk
Dagrecord met de kymco 402 km

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: SYM Symphony ST inhouden euro 3 motor.

Bericht#379 » 29 jan 2018, 18:35

Mijn praktijktest leverde ook geen enkel verschil op tussen 95 en 98.
0 x

Gebruikersavatar
raylan32
Berichten: 37

Re: SYM Symphony ST inhouden euro 3 motor.

Bericht#380 » 29 jan 2018, 19:44

Mijn praktijktest leverde ook geen enkel verschil op tussen 95 en 98.

Zou best kunnen maar je mag absoluut niet concluderen dat er geen verschil is tussen euro 95 en euro 98. Dit is wel degelijk zo. Er is meer dan genoeg te vinden op het internet. Ik hou me toch bij de premium merken euro 98 benzine. Zelfs een goed additief (een paar cent per liter) is het overwegen waard. Natuurlijk wil ik geen buitenboord motor vergelijken met een scooter motor, maar toch biedt de volgende site ( http://www.deltavissers.nl/index.php/20 ... n-voorzorg ) wat nuttige informatie betreffende de benzine met toevoeging van bio-ethanol.
0 x

Social Media

   

Terug naar “Mechanische vragen en oplossingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Aanmelden  •  Registreer