Zoals melvinlx150 al zei heb ik wel wat tips.
Op het moment dat ik de scooter kreeg had ik ook het probleem met de inhoudende motor en het gas wat niet meteen reageerde.
De eerste keer dat de scooter naar de dealer terug ging had hij de gasregelklep anders afgesteld want normaal als je vol gas geeft is de klep eigenlijk door het middelpunt heen gekanteld waardoor je in je carburateur een werveling gaat krijgen van lucht en (te veel benzine)waardoor de ecs via de lambda sonde opmerkt dat er te veel onverbrande benzine in de uitlaat is en dan zorgt de ecs er voor dat de benzine toevoer verminderd wordt waardoor je het “schommelende reageren van de motor krijg.
Het probleem was na deze aanpassing/afstelling al voor 50% verbeterd maar ik was nog niet helemaal tevreden dus ging mijn st voor de 2e keer naar de dealer en nadat hij overleg had gehad met Sym Nederland werd er een gemodificeerde sproeier door Sym naar de dealer gestuurd.
Nadat de dealer de sproeier had gemonteerd reageerde de scooter meteen en zonder schokken of inhouden bij het gas geven en sindsdien rijd de st weer perfect.
Verleden week heb ik ook meegereden met de alphen ad Rijn rit terwijl de buiten temperatuur 4 graden was en totaal geen motorische problemen ondervond.
Als je wil testen of het echt aan de samenwerking tussen de carburateur en het ecs systeem ligt kan je het stekkertje van de lambda sonde loshalen en als je dan zelfs met koude motor snel en zonder hapering kan optrekken is het probleem zeker afkomstig van de carburateur/ecs
Er gaat op het dashbourd wel het lampje van de motor storing 4 keer knipperen maar dat is omdat de lambda sonde geen contact heeft. Sym vind dit niet leuk maar ik ben er op gekomen via een dealer die zo het probleem makkelijker herkend.