[Opgelost] SYM Symphony ST inhouden euro 3 motor.

Gebruikersavatar
MelvinLX150
Berichten: 1733

Re: SYM Symphony ST inhouden euro 3 motor.

Bericht#361 » 18 jan 2018, 07:49

Ik sprak @Spikey afgelopen zondag over zijn ST. Hij heeft ook tips. Misschien wilt hij ze hier noemen.
4 x
:sct1:

Gebruikersavatar
Delight
Voormalig STN Lid
Berichten: 3720

Re: SYM Symphony ST inhouden euro 3 motor.

Bericht#362 » 18 jan 2018, 11:28

Meatlove schreef:Het is pak 'm beet 75 km rijden. Dus een uur of 2 naar mijn schatting.

Ze hebben daar warme koffie... :mrgreen:
0 x

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: SYM Symphony ST inhouden euro 3 motor.

Bericht#363 » 18 jan 2018, 18:43

nou maken we er gelijk een meeting van arno wat jou!
ANTILOOP MAG GERUST MEER OP DE KAART PRIMA BEDRIJF PRIMA MENSEN!
zo is het toch arno?
1 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
Delight
Voormalig STN Lid
Berichten: 3720

Re: SYM Symphony ST inhouden euro 3 motor.

Bericht#364 » 18 jan 2018, 22:45

tomosje schreef:nou maken we er gelijk een meeting van arno wat jou!
ANTILOOP MAG GERUST MEER OP DE KAART PRIMA BEDRIJF PRIMA MENSEN!
zo is het toch arno?

Zo is het zeker...
En een meeting is daar zeker te organiseren!
Daar ga ik dan bij deze mee bezig...
Misschien nog gekoppeld aan een kort tourtje door de omgeving!
2 x

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: SYM Symphony ST inhouden euro 3 motor.

Bericht#365 » 19 jan 2018, 12:44

Helaas kan Team Antiloop mij niet helpen met een pasklare oplossing. Het niet reageren op het gas is voor hen een onbekende storing en ze adviseren mij om contact op te nemen met Moteo.

Dat had ik al gedaan en men wil mijn scooter weer terughalen voor nog grondiger onderzoek. Iets waar ik niet op zit te wachten.

Momenteel ben ik bezig met een workaround. Ik ben aan het proberen of het uitmaakt als ik, zodra de choke eraf is, even het contact uit en aanzet tijdens het afremmen op de motor.
Het is namelijk niet alleen mij opgevallen dat het soms kan verkeren dat de scooter zich anders gedraagt na een korte tussenstop, bijvoorbeeld om te tanken. Hierover zal ik verslag doen als ik er een goede indruk van heb gekregen.
1 x

Gebruikersavatar
Spikey
Voormalig STN Lid
Berichten: 151

Re: SYM Symphony ST inhouden euro 3 motor.

Bericht#366 » 19 jan 2018, 20:35

Zoals melvinlx150 al zei heb ik wel wat tips.
Op het moment dat ik de scooter kreeg had ik ook het probleem met de inhoudende motor en het gas wat niet meteen reageerde.
De eerste keer dat de scooter naar de dealer terug ging had hij de gasregelklep anders afgesteld want normaal als je vol gas geeft is de klep eigenlijk door het middelpunt heen gekanteld waardoor je in je carburateur een werveling gaat krijgen van lucht en (te veel benzine)waardoor de ecs via de lambda sonde opmerkt dat er te veel onverbrande benzine in de uitlaat is en dan zorgt de ecs er voor dat de benzine toevoer verminderd wordt waardoor je het “schommelende reageren van de motor krijg.
Het probleem was na deze aanpassing/afstelling al voor 50% verbeterd maar ik was nog niet helemaal tevreden dus ging mijn st voor de 2e keer naar de dealer en nadat hij overleg had gehad met Sym Nederland werd er een gemodificeerde sproeier door Sym naar de dealer gestuurd.
Nadat de dealer de sproeier had gemonteerd reageerde de scooter meteen en zonder schokken of inhouden bij het gas geven en sindsdien rijd de st weer perfect.

Verleden week heb ik ook meegereden met de alphen ad Rijn rit terwijl de buiten temperatuur 4 graden was en totaal geen motorische problemen ondervond.

Als je wil testen of het echt aan de samenwerking tussen de carburateur en het ecs systeem ligt kan je het stekkertje van de lambda sonde loshalen en als je dan zelfs met koude motor snel en zonder hapering kan optrekken is het probleem zeker afkomstig van de carburateur/ecs
Er gaat op het dashbourd wel het lampje van de motor storing 4 keer knipperen maar dat is omdat de lambda sonde geen contact heeft. Sym vind dit niet leuk maar ik ben er op gekomen via een dealer die zo het probleem makkelijker herkend.
Afbeelding
0 x
Bella 50 - agm lx - Sym st :crap:
Kymco new people S A merk
Dagrecord met de kymco 402 km

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: SYM Symphony ST inhouden euro 3 motor.

Bericht#367 » 19 jan 2018, 21:42

Voordat de scooter naar Moteo ging, liep deze echt heel beroerd. Gewoon zwaar K*T!
Toen heb ik de stekker van de lambdasensor losgenomen en was het schommelen op top inderdaad weg. Het inhouden/doodvallen vanuit lage toeren/stilstand echter niet. Dit is een klacht die ik uit meer hoeken bevestigd heb gehad, ook buiten het forum. Heeft dit bij jou ook wel eens 5 seconden geduurd voordat er reactie kwam?
0 x

Gebruikersavatar
Spikey
Voormalig STN Lid
Berichten: 151

Re: SYM Symphony ST inhouden euro 3 motor.

Bericht#368 » 19 jan 2018, 23:12

Nee dat is bij mij nog nooit voorgekomen.
Als de stekker los was liep hij perfect in alle toeren en snelheden
0 x
Bella 50 - agm lx - Sym st :crap:
Kymco new people S A merk
Dagrecord met de kymco 402 km

Gebruikersavatar
Spikey
Voormalig STN Lid
Berichten: 151

Re: SYM Symphony ST inhouden euro 3 motor.

Bericht#369 » 19 jan 2018, 23:18

Wel kl#te dat je st nog steeds niet goed loopt Chris
Eigenlijk moet iedereen die een probleem heeft met zijn st tegelijk naar Sym Nederland gaan met eventueel de media erbij en misschien dan gaan ze wel voor een oplossing zorgen
0 x
Bella 50 - agm lx - Sym st :crap:
Kymco new people S A merk
Dagrecord met de kymco 402 km

Gebruikersavatar
Scooter Forens Frans
Berichten: 1364

Re: SYM Symphony ST inhouden euro 3 motor.

Bericht#370 » 20 jan 2018, 01:57

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Lambdasonde

Een Lambdasonde meet het aandeel zuurstof in uitlaatgas, niet onverbrandde benzine!

Wat mij betreft is hier sprake van vals lucht trekken na het hele geregel in de carburateur en zoals Peter Stoyanov al eens opmerkte zou het zomaar eens de isolator kunnen zijn die gescheurd is en geplaatst is tussen carburateur en inlaat van de cilinderkop en omdat het om een haarscheur zou gaan, zou hij bij warme motor zomaar eens goed af kunnen dichten, terwijl hij bij koud niet afdicht,,,
Laatst gewijzigd door Scooter Forens Frans op 20 jan 2018, 02:02, 1 keer totaal gewijzigd.
1 x
Een brommer zonder sacherijn!
Dagrecord sinds 21-04-2018: 478 kilometer en dat zal zo blijven ook, vrees ik :)
Afbeelding

Social Media

   

Terug naar “Mechanische vragen en oplossingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron

Aanmelden  •  Registreer