Dr pulley sliders.

Gebruikersavatar
Supreme81
Berichten: 832

Re: Dr pulley sliders.

Bericht#31 » 09 sep 2018, 18:16

Amendoim schreef:PS : de originele rollen lijken 6,4 gram te zijn :

https://www.m2trading.com/nl/webshop/mo ... 15-5-6-4gr


Ja inderdaad. Die zullen vast niet veel afwijken van een 3V iget..
Doordat er een Malossi vario is geplaatst in combinatie met de witte (slappere) veer, is dus een zwaarder rollen gewicht geplaatst welke tot de prestaties van nu hebben geleid.

Omdat er bij dr Pulley gesproken word over 10% van “origineel” gewicht, is dat nu bij mijn Liberty niet meer van
toepassing en zal ik het gewicht van de rollen nu aan moeten houden toch..?

Erg fijn dat er met me mee gedacht word hier..! :thumbsup:
1 x

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5416

Re: Dr pulley sliders.

Bericht#32 » 09 sep 2018, 18:32

Presteert je scoot op dit moment goed in je huidige setup, hou dat dan aan als streefgewicht zou ik zeggen. En voor sliders dus 10% gewicht eraf.
0 x

Gebruikersavatar
Supreme81
Berichten: 832

Re: Dr pulley sliders.

Bericht#33 » 09 sep 2018, 18:52

Amendoim schreef:Presteert je scoot op dit moment goed in je huidige setup, hou dat dan aan als streefgewicht zou ik zeggen. En voor sliders dus 10% gewicht eraf.


Duidelijk. Ga dus voor de sliders en zal de 7 gram bestellen. Ben er eindelijk uit..

Zal mijn bevindingen hier binnenkort posten..!
1 x

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5416

Re: Dr pulley sliders.

Bericht#34 » 09 sep 2018, 18:57

Supreme81 schreef:Erg fijn dat er met me mee gedacht word hier..! :thumbsup:


Wij zijn niet de lulligste hier op het STN forum ;-)

Valt mee, hè ? :-D
1 x

Gebruikersavatar
Supreme81
Berichten: 832

Re: Dr pulley sliders.

Bericht#35 » 09 sep 2018, 19:23

Amendoim schreef:
Supreme81 schreef:Erg fijn dat er met me mee gedacht word hier..! :thumbsup:


Wij zijn niet de lulligste hier op het STN forum ;-)

Valt mee, hè ? :-D


Nee dat is een feit..! Erg prettig. En positieve resultaten zijn voor anderen ook weer handig om te weten.. ;)
1 x

Gebruikersavatar
Elyseo General
Berichten: 494

Re: Dr pulley sliders.

Bericht#36 » 10 sep 2018, 19:09

vus schreef:https://drpulley.shopnix.de/index.php?language=en hier kan je ook bestellen :sct1:

Shopnix is van Dirk Diestel,.... opgezet als volledige importeur (alles van dr pulley).
Maksor zegt dit ook te zijn,....... maar hebben niet alle artikelen van DR Pulley.

En voor je aan alleen de rolletjes denkt,....kijk even naar de HIT koppelingen.....is een soort van koppeling met dubbele werking.
1e groep met veren is voor de slip, En de 2e verenset is voor de slip-stop.
Is in samenwerking met de sliders ontwikkeld.
Dan kan je altijd de sliders toepassen op je std koppeling, maar ze werken veel beter met een HIT clutch. Tenmiste zo heeft DR Pulley het bedoeld.

Dirk vertelde mij lang geleden hoe het ongeveer werkt.
Schuivende rollers hebben een grotere weerstand bij het heen en weer schuiven in de vario, ronde rollen hebben dit niet en lopen iets makkelijker in de vario.

De HIT koppeling grijpt vrij goed aan, bij dit aangrijpen kunnen ronde rollers terugzakken in de vario wat een dipje kan opleveren in de accelleratie. Daarom werken in deze setup schuivende rollen beter dan rollende, want bij het aangrijpmoment zakken deze niet of iig minder terug.


Ik zeg je wel,.. je hebt minimaal 5 pk nodig wil het het echt goed merken.
Carter temperatuur gaat wel erg omlaag, en verbruik wordt ongeveer2-4% minder.

Rij deze setup sinds 2008,........... dus ook nog eens niet kapot te krijgen. Nu icm polini corsa 70cc hoge compressie en een 17,5mm carb. (carb std van de 100cc versie).

Nu de 100cc in de ombouw ligt, rij ik deze brom weer elke dag naar mijn werk. Met een smile kan ik jullie zeggen.

De brom trekt de 100cc maxi elyseo eruit, tot 30kmh. lol. (transmissie verschil.)
0 x

Gebruikersavatar
Supreme81
Berichten: 832

Re: Dr pulley sliders.

Bericht#37 » 16 sep 2018, 12:07

Vanmorgen de 7 gram Dr Pulley sliders gemonteerd. Monteren is kinderspel. Meteen een proefrit gemaakt en moet zeggen dat het toerenverloop super is met deze rollen. Trekt mooi geleidelijk door zonder enige dip. De Liberty leek ook nog makkelijker een viaduct op te rijden. Al was dat ervoor ook geen probleem..
Topsnelheid was alleen wel 5km/h minder... :x
Moeten dus iets zwaardere sliders in, dus dit setje zal ik binnenkort op de website te koop aan gaan bieden.. Dan ga ik daarna maar wat zwaardere bestellen..
2 x

Gebruikersavatar
Oldy
Berichten: 823

Re: Dr pulley sliders.

Bericht#38 » 16 sep 2018, 15:53

Ik kan je een misschien een tip geven. Koop aluminiumtape en knip een stuk er van af plak dit aan de binnenkant van het rolletje. Aluminium keukenrol kan ook alleen moet je het goed vast slaan. Je moet natuurlijk wel een goede nauwkeurig weegschaal hebben. Ergens bij minuut 4:00 wordt het voorbeeld gegeven.

Op deze manier kun je naar hartenlust experimenteren tot je het juiste gewicht gevonden heb. Succes
0 x

Gebruikersavatar
Supreme81
Berichten: 832

Re: Dr pulley sliders.

Bericht#39 » 16 sep 2018, 16:12

Goeie tip..!! Thanks..! Is helemaal niet verkeerd om eens te proberen.. Denk alleen dat een halve gram per rolletje toevoegen wel te weinig is als je dat met folie zou doen..
0 x

Gebruikersavatar
Oldy
Berichten: 823

Re: Dr pulley sliders.

Bericht#40 » 16 sep 2018, 18:27

Nou, mijn ervaring is dat wel. Vergeet niet dat het wel 6 rolletjes zijn dus 0,5 gr is 3 gram meer druk wat weer een bepaalde kracht resulteert. Sommige scooters hebben bv bij 6,5 gram géén probleem en bij 6,7 wel een probleem bij tegenwind. Zorg in ieder geval dat alle gewichtjes exact hetzelfde zijn. Anders krijg je onbalans in de vario en komen er grote krachten vrij bij bv 7000 toeren of hoger
1 x
Groetjes Oldy :sct1:
Rijd Sym Symphony
Langste rit op één dag 319,5 km
van Alzey naar Krefeld via de Eifel (D) op 13 augustus 2018

Social Media

   

Terug naar “Mechanische vragen en oplossingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

Aanmelden  •  Registreer