Weet iemand waar aan een olie slang nippel te komen voor een 2t scooter?

Gebruikersavatar
Klapband
Berichten: 791

Re: Weet iemand waar aan een olie slang nippel te komen voor een 2t scooter?

Bericht#31 » 17 mar 2018, 14:23

Amendoim schreef:
Klapband schreef:
Laatste red middel is terug gaan op een mechanische oliepomp... (daar heb ik nog nooit gedonder mee gehad)


Als niets anders helpt, een nippel is niet verkrijgbaar en mengen is jouws inziens geen optie.... dan is dat ^^^toch de oplossing ?

Of ligt het aan mij ?



Alleen dan kan alleen het originele euro 2 blok er niet meer eronder.. Bij de elektrische oliepomp kan je beide blokken er onder hebben, als je de oude mechanische euro1 gewoon afkoppelt en dat ontstane gat gewoon dicht houd met de oude pomp.

Amendoim schreef:Kijk, nu maak je me nieuwsgierig.

Gezien mijn zeer beperkte mechanische kennis: hoe kan een krukas, origineel of niet, het functioneren van een oliepomp beïnvloeden ?



Peugeot vertikaal heeft van zich zelf al een hoge carterdruk.. Een race krukas maakt dan alleen nog maar erger.. In dit geval heb je dan geen postitief effect ervan, maar een nadelig effect.. Want je merkt namelijk ook dat het benzine verbruik aanzienlijk is toegenomen.. De benzine word dan juist meer het blok uit geperst dan nuttig gebruikt.. Laat in die benzine nou ook de olie zitten en niet dat het olie via een gescheiden systeem gaat.


tomosje schreef:nou wel dus..
zeker als je gaat mengen.
hoezo nou als hij een aftermarket ding er in lepelt kan het best zo zijn dat de passing iets anders is..
maar klapband heeft vast en zeker 180% betere spullen dus dat zal zeker niet..
of het toerental neemt toe.. of vermogen tenslotte een race krukas heet niet voor niks zo..
als je dus zeg 30% meer vermogen genereerd zal er ook een verandering in het smeerniveau moeten komen en zullen alle componenten ook 30% zwaarder belast worden..

klinkt best logisch of niet.
en aangezien ik een verleden heb met 50cc race spul steekt dit redelijk precies..
en is het niet pleur er voor de zekerheid maar wat extra olie bij.. dan gaan de prestatie s zo de uitlaat uit en niet op het achterwiel.


Ben het daarmee met je eens.
Laatst gewijzigd door Klapband op 17 mar 2018, 14:33, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x

Gebruikersavatar
Delight
Voormalig STN Lid
Berichten: 3720

Re: Weet iemand waar aan een olie slang nippel te komen voor een 2t scooter?

Bericht#32 » 17 mar 2018, 14:33

Klapband schreef:De benzine word dan juist meer het blok uit geperst dan nuttig gebruikt.. Laat in die benzine nou ook de olie zitten en niet dat het olie via een gescheiden systeem gaat.

Maar zonder benzine rijdt hij niet...dus hij zal benzine gebruiken.
En in die benzine zit dus de olie die voor de smering nodig is.
Maar lekker nuttig iets dan zo’n racekrukas, als hij er niet eens normaal op kan lopen...
Weinig race aan dus...
1 x

Gebruikersavatar
Klapband
Berichten: 791

Re: Weet iemand waar aan een olie slang nippel te komen voor een 2t scooter?

Bericht#33 » 17 mar 2018, 14:43

Ja maar niet alle benzine word er natuurlijk eruit geperst, wel de kleine beetjes die naar wat kilometers toch wel best gaan aantikken. Vooral als ook de smeerfilm in de cilinder niet juist is.. Er kiertjes tussen de zuigerveren / zuiger en de cilinder wand gaan ontstaant.. En de boel arm aan de smering gaat lopen..


Een race krukas kan zeker wel nuttig zijn.. Alleen het peugeot vertikaal motorblok is nooit bedoeld geweest om als sport scooter te gebruiken.. Deze valt dan ook meer in de categorie `touring`scooters.
Maar zoals ik al eerder zei, het carter druk is standaard al hoog genoeg van zich zelf.. En met de race krukas ga je de carter spoeling verstoren.(word te veel versneld). Daarom ben ik van mening dat een race krukas compleet zinloos is om in een peugeot vertikaal blok te bouwen.. Een minarelli H blok kan dat prima hebben, aangezien die standaard krukassen vrij normale tot wat lagere carterdruk hebben..

Ga je van die peugeot een MHR monster maken, dat kan.. Maar rendabel rijden kan je dan toch al wel vergeten.. De meeste efficient haal je eruit door alles standaard te houden.. Zelfs met een sito+ rijd ik net zo hard als met een terugloop uitlaat.. En ja die scooter vliegt er echt van door, zoals je de juiste rolletjes / drukveer en trekveertjes monteerd.

Je merkt bij deze scooter echt. Als de smering slecht is dat de benzine verbruik aardig toeneemt.
0 x

Gebruikersavatar
gerard lift
Berichten: 1277

Re: Weet iemand waar aan een olie slang nippel te komen voor een 2t scooter?

Bericht#34 » 17 mar 2018, 14:46

Race krukas is alleen nuttig als je de set up veranderd snelle cilinder etc anders geen nut
Maar ja klinkt stoer alleen je schiet er geen drol mee op
Misschien een ander compleet blok kopen
Ben je van een hoop gedoe af
0 x

Gebruikersavatar
Remco1979
Berichten: 1000

Re: Weet iemand waar aan een olie slang nippel te komen voor een 2t scooter?

Bericht#35 » 17 mar 2018, 14:48

Hahaha hogere carterdruk en daardoor niet goed lopen op mengsmering...
Dan lopen alle racescooters stuk door smerings tekort.....
1 x
Afbeelding
Vanaf 14-1-2018 bezitter Piaggio MP3 Sneeuwwitje 18304 km
27-5-2019 42028 km and counting
km record op 1 dag 476 km :thumbsup:
Vmax 150km/h+

Gebruikersavatar
Klapband
Berichten: 791

Re: Weet iemand waar aan een olie slang nippel te komen voor een 2t scooter?

Bericht#36 » 17 mar 2018, 15:11

gerard lift schreef:Race krukas is alleen nuttig als je de set up veranderd snelle cilinder etc anders geen nut
Maar ja klinkt stoer alleen je schiet er geen drol mee op
Misschien een ander compleet blok kopen
Ben je van een hoop gedoe af


Dat is ook niet de reden dat ik het stoer vond of zo.. Meer omdat deze krukas maar 40 euro koste.. En dacht dat het toch niks ging uitmaken met de standaard krukas.. Maar nu dat ik daar al een tijdje geleden ben achter gekomen, had ik uiteraard al een andere gekocht. Maar als iets `goed` draait dan ga je uiteraard niet het hele blok voor uit elkaar halen.. Maar het blok is momenteel toch zo ver, dat het wel zal moeten.

Op mijn scooter had die race krukas zeker wel een soort van nut.. Dat ding trekt als een achtelijk op (nee dat is geen grapje) Een hoop mensen hebben mij echt voorbij zien vliegen, met alleen een sito + en een goede afstelling.. En dat is alles wat eronder zit.

Het versneld wel zeker de spoeling.. Alleen het werkt niet echt efficient omdat de cilinder lager in de timing ligt dan wat er aan spoeling word geleverd.. Resultaat is dat hij een dot meer toeren draait (ook de reden waarom die zo snel is)

Remco1979 schreef:Hahaha hogere carterdruk en daardoor niet goed lopen op mengsmering...
Dan lopen alle racescooters stuk door smerings tekort.....


Maar race scooters zijn wel hoger getimed, dan mijn standaard cilindertje.. Al is het wel een van de beste standaard cilindertjes die zo vanuit de fabriek toen zijn geleverd.
0 x

Gebruikersavatar
roadkill
Berichten: 2694

Re: Weet iemand waar aan een olie slang nippel te komen voor een 2t scooter?

Bericht#37 » 17 mar 2018, 15:33

Leg eens uit hoe bij die Peugeot van jou normaal gezien je MENG(!)smering in het blok zou komen als het niet via je benzine gaat. En alles wat je racekrukas er teveel "uitdrukt) gaat echt via je cilinder je uitlaat in, anders zou die het er enkel hoop ik voor jou via je keerringen eruit persen, denige andere manier hoe die er ergens benzine uit zou persen is door een lek tussen je carterdelen of een gescheurd carterdeel.

Maar als ik jou was en je wilt het echt goed doen zou ik het volgende doen;
Vervang die oliepomp die er nu in zit door een titaniumgelagerde hydrocompressor ( gaat nooit stuk), vervang je olieslang door highpressure bamboosucknessthingies, die sluit je je dan aan op een Edelbrock platinumedition met verstelbare gashendel, daarmee kan je zelfs creme-fraiche gebruiken voor mengsmering(!). Nadeel hiervan het is vrij prijzig en je zal je huidige cilinder wel moeten vervangen voor een thermoplastische rotor aandrijving met de uber-coole Nutellakleppen, maar dan heb heb je echt een kanon!!!! Oeps vergeet ik nog te melden , want 2t, je zou dan voor de ultieme prestatie nog een Yamemamma marothonopenterugloop pijp er p zetten.

Ik hoop dat hier wat mee kan, bovenstaand bevat iig genoeg technische termen die complete B.S. zijn maar ik denk pas me aan aan de t.s.

Maar goed ik neem een kruidenthee-tje, ga ff wat meditatie muziek luisteren en pak wat Valeriaan, dan ben ik over een uurtje wel weer relaxed en vermijd dit topic maar verder....

Doei!
4 x
Lucifer en Plan B

Ik heb geen facebook, ik heb een leven!

Life without Michiel is like a broken pencil, pointless...

Het mooiste schilderij dat ik ooit zag bleek achteraf een spiegel te wezen

Gebruikersavatar
Remco1979
Berichten: 1000

Re: Weet iemand waar aan een olie slang nippel te komen voor een 2t scooter?

Bericht#38 » 17 mar 2018, 18:29

Ik sluit me aan bij roadkill
1 x
Afbeelding
Vanaf 14-1-2018 bezitter Piaggio MP3 Sneeuwwitje 18304 km
27-5-2019 42028 km and counting
km record op 1 dag 476 km :thumbsup:
Vmax 150km/h+

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: Weet iemand waar aan een olie slang nippel te komen voor een 2t scooter?

Bericht#39 » 17 mar 2018, 18:45

roadkill schreef:Vervang die oliepomp die er nu in zit door een titaniumgelagerde hydrocompressor ( gaat nooit stuk), vervang je olieslang door highpressure bamboosucknessthingies, die sluit je je dan aan op een Edelbrock platinumedition met verstelbare gashendel, daarmee kan je zelfs creme-fraiche gebruiken voor mengsmering(!). Nadeel hiervan het is vrij prijzig en je zal je huidige cilinder wel moeten vervangen voor een thermoplastische rotor aandrijving met de uber-coole Nutellakleppen, maar dan heb heb je echt een kanon!!!! Oeps vergeet ik nog te melden , want 2t, je zou dan voor de ultieme prestatie nog een Yamemamma marothonopenterugloop pijp er p zetten.


Afbeelding

Alcubierre Warp Drive for the win !
3 x

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: Weet iemand waar aan een olie slang nippel te komen voor een 2t scooter?

Bericht#40 » 17 mar 2018, 18:59

geloof dat alle adviezen gegeven zijn misschien slotje?
3 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Social Media

   

Terug naar “Mechanische vragen en oplossingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer