Amendoim schreef:Klapband schreef:
Laatste red middel is terug gaan op een mechanische oliepomp... (daar heb ik nog nooit gedonder mee gehad)
Als niets anders helpt, een nippel is niet verkrijgbaar en mengen is jouws inziens geen optie.... dan is dat ^^^toch de oplossing ?
Of ligt het aan mij ?
Alleen dan kan alleen het originele euro 2 blok er niet meer eronder.. Bij de elektrische oliepomp kan je beide blokken er onder hebben, als je de oude mechanische euro1 gewoon afkoppelt en dat ontstane gat gewoon dicht houd met de oude pomp.
Amendoim schreef:Kijk, nu maak je me nieuwsgierig.
Gezien mijn zeer beperkte mechanische kennis: hoe kan een krukas, origineel of niet, het functioneren van een oliepomp beïnvloeden ?
Peugeot vertikaal heeft van zich zelf al een hoge carterdruk.. Een race krukas maakt dan alleen nog maar erger.. In dit geval heb je dan geen postitief effect ervan, maar een nadelig effect.. Want je merkt namelijk ook dat het benzine verbruik aanzienlijk is toegenomen.. De benzine word dan juist meer het blok uit geperst dan nuttig gebruikt.. Laat in die benzine nou ook de olie zitten en niet dat het olie via een gescheiden systeem gaat.
tomosje schreef:nou wel dus..
zeker als je gaat mengen.
hoezo nou als hij een aftermarket ding er in lepelt kan het best zo zijn dat de passing iets anders is..
maar klapband heeft vast en zeker 180% betere spullen dus dat zal zeker niet..
of het toerental neemt toe.. of vermogen tenslotte een race krukas heet niet voor niks zo..
als je dus zeg 30% meer vermogen genereerd zal er ook een verandering in het smeerniveau moeten komen en zullen alle componenten ook 30% zwaarder belast worden..
klinkt best logisch of niet.
en aangezien ik een verleden heb met 50cc race spul steekt dit redelijk precies..
en is het niet pleur er voor de zekerheid maar wat extra olie bij.. dan gaan de prestatie s zo de uitlaat uit en niet op het achterwiel.
Ben het daarmee met je eens.