Gilera runner SP 50

CeesR

Gilera runner SP 50

Bericht#1 » 02 apr 2018, 13:05

Hoi, niet dat ik nu direct hard hollend naar de winkel wil om een van de laatste te scoren maar toch..........

Wie is er bekend met de Gilera runner en kan daar wat over vertellen? weet dat het 2 takt is euro2 en er dus eruit gaat. Maar goed vooralsnog te verkrijgen. Mijn inziens een " sportscooter " zoals de Aprillia's en de Honda en Yamaha aerox. Honda is gestopt, met heel goed zoeken misschoen nog een enkele te vinden.De japanners zijn 4 takt en de italianen 2 takt. De 2 takters euro 2 , de honda euro 3 en de yamaha euro4. Ergo ziet er dus alleen toekomst in de yamaha........ die wat aan de kleine kant is.

Heb het idee dat de runner aanzienlijk ruimer is en vooral meer been ruimte bied. Lees hier en daar dat het de meest gejatte is........ en veelal gebruikt word door " straattuig". Desalniettemin vind ik het een zeer aantrekkelijke scooter.

Nadeel verbruik2 takt en slechte vering?

Wie kan mij vertellen hoe de kwaliteit is van deze scooter, zowel motorisch als mechanisch. Ben eigelijk best wel benieuwd .

Gr Cees
0 x

René K

Re: Gilera runner SP 50

Bericht#2 » 02 apr 2018, 13:23

Een geweldig voertuig maar niet meer van deze tijd.
0 x

Runner24

Bericht#3 » 02 apr 2018, 13:26

@CeesR.

De runner is wel een degelijke scooter maar kent zn gebreken.
De voorvork is net als bij de oude type een gevoelig punt en willen nog wel eens snel krom zijn.
Eeven als het ontstekings vliegwiel, de magneet daarvan kan scheuren en afbrokkelen en met een beetje pech slaan de stukken daarvan de spoelen kapot.
Is mij helaas al 2x overkomen.
A 80€ per vliegwiel en de kosten voor een nieuwe ontsteking.
Verder het nieuwe type is naar mijn mening erg roest gevoelig, fred bij ons in Rotterdam heeft ze wel eens staan.
De uitlaat roest nog harder als dat de botlekbrug in storingen staat.
Kwa prestatie is het wel een degelijke scooter en verder betrouwbaar.
Uiteraard zijn ze diefstal gevoelig en duurder in de verzekering als bijv een honda kymco of sym.
Als je voor een runner wilt gaan zou ik zoeken naar een oud type dark dream.
Alleen om daar een goede van te vinden is moeilijk.

Verder moet je er rekening mee houden dat 2takt scooters straks de stad niet meer in mogen.

Ik lees in je bericht dat je eventueel ook een honda zou willen, deze zijn nog nieuw te koop voornamelijk de nsc50 (visoin) de nsc50r is wel schaars.
Ik kon er met pijn en moeite nog 1 vinden in het wit.

De euro4 van Yamaha is ook een goedescooter, ik heb er ook nog naar gekeken maar vond hem persoonlijk niet lekker zitten en is ook diefstal gevoelig.
1 x

CeesR

Bericht#4 » 02 apr 2018, 17:23

Mannen bedankt voor de reacties :thumbsup:

Rene, ik denk dat je doelt op het feit dat het een 2 takt scooter is.

Runner, bedankt voor de uitgebreide info, hier kan ik wat mee. Sterker nog, ....... ben gelijk genezen ghghgh. Maak eruit op dat het
een scooter is met hier en daar toch wat bekende kwaaltjes die je liever niet hebt bij een nieuwe scooter. Niets zo frustrerend om onnodige onkosten te moeten maken bij een produkt wat zo aan de prijs is. Op zich wel jammer, vind het een mooi model. Dat gezegd hebbende komt de Honda qua model er het dichts bij in de buurt. Vind de Aprilia's en Yamaha's wat aggressiever uitzien met dat 2 delig zadel, en dat is niet echt mijn ding daar ik geen 16 meer ben. Hoewel de Yamaha nog enigszins mee valt door zijn grijze kleur. Ik ga d'r ook van uit dat de Honda een betere zit heeft met dit normale zadel, maar dit weet ik niet zeker.

Hmmm, food for the mind zullen we maar zeggen. In ieder geval bedankt voor de info :thumbsup:

Gr Cees
1 x

Brute-Force
Contacteer:

Bericht#5 » 29 aug 2024, 21:10

[quote="René K"]Een geweldig voertuig maar niet meer van deze tijd.[/quot]
Tegenwoordig weer wel ... sorry voor de kick
Prijzen gaan Sky Hi;;

Afbeelding
2 x
2 x Gilera Runner op Motorplaat .

Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder

Bericht#6 » 07 sep 2024, 10:43

Dat zijn super mooie uitvoeringen @Brute-Force
1 x

Brute-Force
Contacteer:

Bericht#7 » 07 sep 2024, 10:53

Van de linkse heb ik de uitlaat verkocht , die maakte mij te veel lawaai.
De standaard SM 06 gaat er weer onder
1 x

Brute-Force
Contacteer:

Bericht#8 » 07 sep 2024, 17:36

Op te rechter heb ik 2 Michelin City Grip gemonteerd met de juist Speed Index .
Voor goede orde : Beide Scooters staan op Motor Kenteken (ivm) het opvoer beleid ).
0 x

Brute-Force
Contacteer:

Bericht#9 » 07 sep 2024, 17:42

Reden :
Ik heb een leuke Vlotte scooter gekocht, omdat in mijn Regio Scooters Vogelvrij zijn voor de politie .
Ben er klaar mee om regelmatig aangehouden te worden met Brom Plaat , en tekst en uitleg te moeten geven .
Nu ga ik (soms ) Legaal blazen , alles klopt ... enige wat ze mij soms kunnen afrekenen is de snelheid .
0 x

Heinz

Bericht#10 » 08 sep 2024, 08:38

Hehe, vgm heb je met een 180'er net zoveel gedoe met de politie, je kan er alleen harder mee wegrijden bij de juut. :lol:

Ik heb al jaren geen politiecontrole meer gehad trouwens, vroeger was het schering en inslag.
0 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Social Media

Terug naar “Mechanische vragen en oplossingen”