Voorvork na 350 k/m kapot

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Voorvork na 350 k/m kapot

Bericht#21 » 19 apr 2018, 22:37

Koop je een Honda en lees ik niets dan gedonder... Dan heb je echt pech.

Ik voel met je mee. Maar wat een trieste dealer zeg. Of in ieder geval die monteur. Als Honda zelf zegt dat je beter naar een andere dealer kunt, en die de garantieafhandeling ook willen doen, zou ik geen moment twijfelen en daar je scooter onderbrengen, zeker als je er zo'n eind voor moet sturen!

Het verhaal van dikkere olie doet mij de nekharen overeind staan. Wat is er mis met de voorgeschreven olie dan? Er is toch gewoon een defect aan de voorvork? Mijns inziens moet de oorzaak aangepakt worden, dus lekke keerringen bijvoorbeeld. Het klinkt een beetje als geitekeutels in de radiateur van een auto gooien en dan zeggen dat alles weer nieuw is en de lekke radiateur vervangen is.

Ik hoop voor je dat het snel opgelost wordt en je kunt genieten van een foutloze scooter.
1 x

Gebruikersavatar
Runner24
Berichten: 126

Re: Voorvork na 350 k/m kapot

Bericht#22 » 20 apr 2018, 18:16

[quote="Meatlove"]Koop je een Honda en lees ik niets dan gedonder... Dan heb je echt pech.

Het verhaal van dikkere olie doet mij de nekharen overeind staan. Wat is er mis met de voorgeschreven olie dan? Er is toch gewoon een defect aan de voorvork? Mijns inziens moet de oorzaak aangepakt worden, dus lekke keerringen bijvoorbeeld.



De voorvork is van zichzelf al heel soepel en ze hadden als argument dat de voor meer is berekend op kleine japanners, dit vind ik persoonlijk onzin aangezien honda wel meer type op de markt hebt gehad bijv de sfx.
Ik denk dat er te weinig olie in zit.
De dikke olie zal er voor zorgen dat het Veere wat stugger gaat.
De keerringen zijn goed en niet lek, iig geen zichtbare lekkage.
Maar we zullen zien of ik gelijk heb met de hoeveelheid olie er inzit
1 x

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Voorvork na 350 k/m kapot

Bericht#23 » 20 apr 2018, 19:56

Zolang het maximum laadvermogen niet overschreden is lijkt het mij dat de scooter normaal moet presteren. Ik zit er, met mijn Taiwanees Wief, een kilo of 40 vanaf. Die voorvork is stug als wat en veert mijns inziens probleemloos.
0 x

Reyn
R.I.P. In Memoriam
Berichten: 768

Re: Voorvork na 350 k/m kapot

Bericht#24 » 20 apr 2018, 20:02

Wat een ellende en dat voor een Honda, toch echt een degelijk merk.
Als ik lees hoe de dealer er mee omgaat was het voor mij de laatste keer dat ik daar geweest was. Dat zou ik ze meteen heel duidelijk maken.
0 x
Sym Symphony ST 2018 euro4
Extra's: half hoog windscherm, 39l topkoffer, extra remlicht onder koffer, heidenau K66 banden

Dagrecord: 336 km

Gebruikersavatar
René K
Berichten: 632

Re: Voorvork na 350 k/m kapot

Bericht#25 » 21 apr 2018, 08:24

Na dit gelezen te hebben ben ik naar m'n beide Honda Visions gegaan en de voorvering bekeken. De voorvering zakt
diep in en heeft een slurpend geluid, altijd al zo geweest. Als ik niet goed tot zaken kan komen bij die dealer
(misschien fietsenmaker) dan ga ik naar een echte officiële Honda motorfiets dealer. Maar wel weer jammer allemaal
dat het weer zo moet gaan. :)
Hopelijk komt het toch goed en horen/lezen we het hoe het afgelopen is.
0 x

Gebruikersavatar
René K
Berichten: 632

Re: Voorvork na 350 k/m kapot

Bericht#26 » 30 mei 2018, 16:44

Runner 24, hoe is het met de reparatie voorvork van de Honda afgelopen?
0 x

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Voorvork na 350 k/m kapot

Bericht#27 » 09 mar 2021, 08:48

Jammer dat ts niet meer heeft gereageerd. De Vision van m'n pa had ook een lekke veerpoot. Onder garantie heeft hij een aantal keer de keerring laten vervangen. Uiteindelijk heb ik via Ebay maar een nieuwe veerpoot besteld. Hopelijk gaat dat beter. Overigens vind ik de vering sowieso zeer week. Komt niet degelijk over.
0 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Social Media

   

Terug naar “Mechanische vragen en oplossingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer