Voorvork na 350 k/m kapot

Gebruikersavatar
René K
Berichten: 632

Re: Voorvork na 350 k/m kapot

Bericht#11 » 08 apr 2018, 09:59

Eigenaardig en dat voor een Honda, ik heb er zelf 2 Honda Visions maar dat nog niet mee gemaakt.
Maar ja gewoon pech hebben, wel jammer, hopelijk snel weer gemaakt.
1 x

Gebruikersavatar
Scooter Forens Frans
Berichten: 1364

Re: Voorvork na 350 k/m kapot

Bericht#12 » 08 apr 2018, 17:51

Neem mij niet kwalijk (hoor)!

Maar de Honda was toch van een beduidend betere kwaliteit dan de Piaggio New Liberty...

Dat gaf de doorslag!

Verder wens ik je wel veel geluk hoor, met de Honda :)
1 x
Een brommer zonder sacherijn!
Dagrecord sinds 21-04-2018: 478 kilometer en dat zal zo blijven ook, vrees ik :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
René K
Berichten: 632

Re: Voorvork na 350 k/m kapot

Bericht#13 » 08 apr 2018, 17:59

Tja, zelfs een heel enkele keer kan een Honda weleens defect raken, maar garantie van Honda biedt uitkomst. :thumbsup:
1 x

Gebruikersavatar
Runner24
Berichten: 126

Re: Voorvork na 350 k/m kapot

Bericht#14 » 08 apr 2018, 22:00

Scooter Forens Frans schreef:Neem mij niet kwalijk (hoor)!

Maar de Honda was toch van een beduidend betere kwaliteit dan de Piaggio New Liberty...

Dat gaf de doorslag!

Verder wens ik je wel veel geluk hoor, met de Honda :)


Dat gaf idd de doorslag en kwalitatief is honda goed op de voorvork na dan, maar dat zal ongetwijfeld onder de garantie worden gerepareerd.
De voorvork is niet lek zover ik heb kunnen zien en horen.
Wat het is zal moeten blijken.
Motorisch loopt de honda super goed en is zeer vlot met optrekken.
Kwa benzine verbruik is 1op52 haalbaar op langere afstanden.
1 x

Gebruikersavatar
René K
Berichten: 632

Re: Voorvork na 350 k/m kapot

Bericht#15 » 15 apr 2018, 10:29

Runner 24, hoe is het ondertussen afgelopen met de voorvork van Uw Honda?
1 x

Gebruikersavatar
Runner24
Berichten: 126

Re: Voorvork na 350 k/m kapot

Bericht#16 » 16 apr 2018, 23:51

René K schreef:Runner 24, hoe is het ondertussen afgelopen met de voorvork van Uw Honda?


De scooter gaat de 19e naar de dealer waar ik hem gekocht hebt en zullen ze het oplossen.
Ook zullen ze het achter spatbord recht zetten, deze staat iets scheef en gelijk de 500 beurt uitvoeren.
Ik ga er vanuit dat het goed komt
2 x

Gebruikersavatar
Delight
Voormalig STN Lid
Berichten: 3720

Re: Voorvork na 350 k/m kapot

Bericht#17 » 17 apr 2018, 07:31

Ten Kate en Honda...dat moet goedkomen!
1 x

Gebruikersavatar
Runner24
Berichten: 126

Re: Voorvork na 350 k/m kapot

Bericht#18 » 19 apr 2018, 21:15

Na vanmorgede scooter ingeladen te hebben ben ik vertrokken vanuit Rotterdam naar nieuwleusen.
Om 13.00 was ik bij ten kate.
Na de scooter uitgeladen is deze naar de werkplaats gegaan om de voorvork na te kijken, volgens de monteur was er niks mis mee, nog gekeken bij een vision en er was degelijk verschil, de voorveer kwam een stuk beter terug omhoog als de mijne en geen rare slurpende geluiden van de voork olie.
Mij voorvork daar in tegen maakt een hard slurpend geluid.
Dus ik zou zeggen te weinig olie.
Maar de monteur bleef stug volhouden en 3 cm veerweg moest niet uitmaken.
Dus ik was al wat geïrriteerd en direct honda nl gebeld die snapt het probleem en raden aan om naar moto port te gaan en daar een tweede rapport op te laten maken (dat hoeft niet aangezien er al een erkend dealer naar heeft gekeken en zij dat dit niet normaal was).
A goed de scooter moest nog een 500 beurt en het spatbord moest recht worden gezet.
Beurt is goed gegaan alleen het spatbord kunnen ze niks aan doen (die zit op punten vast en om dat goed te krijgen zouden de kappen er af moeten) maar ze kunnen er niks aan doen, ze kunnen wel een schroevendraaier tussen de kentekenplaat en de houder zetten om vervolgens beiden te beschadigen, stuk van de plaathouder gebroken en een buts in de zijkant van de plaat.
Ik wijs ze er op en het zou er al gezeten hebben dus hebben ze een paar boutjes gemonteerd zodat de plaat niet uit de houder valt.
En blijven ontkennen dat ze de schade hebben gemaakt. Alleen jammer voor hun dat ik foto's van afgelopen weekend had van de hele scooter na deze was gewassen en de stalling is ingegaan.
Dus geïrriteerd de scooter in de bus gezet en reed weg voor ik 500 meter verder was ben ik terug gegaan om toch mn gelijk te halen (het gaat overigens niet om een pakje boter van 2 euro).
Ik naar de verkoper gegaan die daar wat meer te zeggen heeft en de problemen aangegeven met de voorvork en de kentekenplaat.
En toen werd alles geregeld, de scooter gaat in mei terug en gaan ze de olie van de voorvork vervangen en desnoods wat dikkere olie er in en contact opnemen met honda.
De kentekenplaat en houder worden vervangen en de monteur is op het matje geroepen om te verklaren waarom ze niet gewoon aangeven dat de kentekenplaat en houder is beschadigd, het is iets dat kan gebeuren dat iets beschadigd meer wees dan eerlijk.

Al met al was ik pas om half 8 vanavond thuis met alle files en moet de scooter in mei terug, dan zullen ze een dag of 2 nodig hebben om alles te regelen met de voorvork.

Opzig wordt het redelijk goed opgelost alleen jammer dat het pas gebeurt na te moeten klagen.
0 x

Gebruikersavatar
Oldy
Berichten: 823

Re: Voorvork na 350 k/m kapot

Bericht#19 » 19 apr 2018, 21:43

Tjonge, vreselijk dat je gelijk bijna juridisch aan de gang moet om iets geregeld te krijgen. Het geefft mij het zelfde gevoel als bij mijn auto garage vann m'n schoonvader. Nieuwe auto kopen heel vriendelijk en behulpzaam. Heb je anderhalf jaar een probleem met de egr-klep dan lossen ze het maar half op. Bij de apk in het derde jaar moest deze vervangen worden om door de keuring te komen. Zelf betalen, daar garantie niet meer geld. Op internet moet ik later lezen dat deze verbeterd zijn daar ze veel klachten hadden bij ......(merk auto).....
Gereclameerd maar bewijs wanneer de auto dit probleem had was hun niet bekend. Stond niet in hun computer en m'n schoonvader had helaas die rekening ook niet meer waar op stond dat er iets aan de Egr-klep was gedaan. In ieder geval ben ik blij dat het nu toch wordt opgelost.
1 x
Groetjes Oldy :sct1:
Rijd Sym Symphony
Langste rit op één dag 319,5 km
van Alzey naar Krefeld via de Eifel (D) op 13 augustus 2018

Gebruikersavatar
Runner24
Berichten: 126

Re: Voorvork na 350 k/m kapot

Bericht#20 » 19 apr 2018, 22:05

@Oldy.
Dat is ook nog eens aardig aan de prijs zn klep met monteren.
Slechte dealer dus.
Bij mij wordt het gelukkig wel opgelost, ik ben er dan ook kalm onder gebleven en het probleem voorgelegd bij de verkoper, hij blijft ten allertijden verantwoordelijk voor klachten en garantie werk, nu is hij ook in mijn geval manager van het bedrijf en ik kan aantonen dat mn scooter geen schades had bij het naar binnen rijden van de werkplaats.
Ook de voorvork wordt gerepareerd onder garantie.
Ik ben het inmiddels wel gewend dat niks zonder gezeur gaat.
Ik had al geen geluk met de sym waar ze de problemen niet van konden oplossen.
En auto's is al helemaal een drama.
Ik heb toen een nieuwe twingo gehad en die week af naar rechts, auto is 6x terug geweest en ze konden zogenaamd niks vinden.
Het zou wel aan mij leggen oftewel ik was gek
Na dat ik nieuwe lm velgen had en de auto werd uitgelijnd bleek de achteras krom. ( een afwijking van bijna 3 cm)
Dit is wel gemaakt door de importeur ondanks de auto 6 maanden uit de garantie was is het kosteloos gemaakt.
Maar het punt het kost altijd strijd en tijd
0 x

Social Media

   

Terug naar “Mechanische vragen en oplossingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

Aanmelden  •  Registreer