Tauris Cubana (met hart klachten)

AC1961

Tauris Cubana (met hart klachten)

Bericht#1 » 10 apr 2018, 20:02

Hallo scoter fans,

Een maat van mij heeft een Tauris Cubana scooter, dit is de retro uitvoering waar meerdere merken zo'n soort gelijke op de markt hebben, het betreft een 4 tact circa 4 jaar oud, wat is nu een de hand:
ik heb vorig jaar zomer na een benzine storing een nieuwe vacuum benzine pompje gemonteerd.
deze werkt op de vacuum/onderdruk van het inlaat spruitstuk.
zover zo goed heeft goed gelopen en netjes gestard.
Nu gaat mijn maat afgelope zondag, met +20 C rijden, en na een uurtje stopt de Tauris er mee.
Deze naar huis gehaald en ja wel hoor het vacuum benzine pomje gaf weer geen brandstof, deze moet n.l. van onder naar boven gepomt worden, de tank ligt n.l. lager dan de motor.
Op nieuw de benzine aan gezogen en de vacuum pomp werkt weer, en de Tauris prutteld weer.
Weet iemand van ons forum hoe het kan dat tijdens het lopen, na circa 1 uur rijden, plots de branstof toevoer stopt!
Misschien dat dat de benzine in de carburateur te warm word , of is dit een meer voorkomend probleem bij dit soort benzine toevoer!
Als jullie iets weten heel graag!
Groetjes Hans :bang!:
0 x

Gebruikersavatar
Oldy
Berichten: 823

Re: Tauris Cubana (met hart klachten)

Bericht#2 » 10 apr 2018, 20:17

Is het vauum slangtje wel goed lucht dicht? Ik kan me voorstellen als alles na een uur goed warm is dat er valse lucht via je aansluitnippel wordt aangezogen. Dan ontstaat er te weinig vacuum en daardoor stopt de benzine.
0 x
Groetjes Oldy :sct1:
Rijd Sym Symphony
Langste rit op één dag 319,5 km
van Alzey naar Krefeld via de Eifel (D) op 13 augustus 2018

Gebruikersavatar
Runner24
Berichten: 126

Re: Tauris Cubana (met hart klachten)

Bericht#3 » 10 apr 2018, 21:32

Zoals oldy al zegt kan er idd een slang niet goed zitten, een klein gaatje of scheurtje lan ook problemen geven.
Alle slangen ff nalopen.
Het kan ook zijn dat de benzinetank vacuüm zuigt, dit kan je testen door de dop er af te halen als het weer gebeurt en proberen de scooter te starten, het kan even duren voor hij start aangezien de carburateur leeg is.
0 x

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Tauris Cubana (met hart klachten)

Bericht#4 » 10 apr 2018, 21:45

AC1961 schreef:deze werkt op de vacuum/onderdruk van het inlaat spruitstuk.

Zou het kunnen dat er heel erg lang volgas gereden is? Bij volgas heb je namelijk geen onderdruk in je spruitstuk.
Alle andere opties zijn het onderzoeken ook meer dan de moeite waard.
0 x

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Tauris Cubana (met hart klachten)

Bericht#5 » 11 apr 2018, 21:07

Valse lucht bij het inlaatspruitstuk?
Waardoor die niet meer goed vacuüm pompt?
Je zal niet de eerste zijn die met een gescheurde isolator rondrijdt.
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

AC1961

Re: Tauris Cubana (met hart klachten)

Bericht#6 » 17 apr 2018, 19:28

Hoi beste scooter ""fraeks

Ik heb een half jaartje terug alle slangetjes vervangen inclusief het vacuum slangetje van het spruitstuk naar
de carburateur.
Deze laatste was inderdaad bros geworden met als resultaat dat hij valse lucht aan zoog, met als
gevolg geen benzine in de carburateur.
Ik heb nog niet gecontroleerd als de tank onderdruk trekt, goeie tip trouwens, dit zou ook een redenen zijn
van geen benzine toevoer!!
Allemaal bedankt voor het mee denken.

Mvg.

Hans (Neos driver) :bang!:
1 x

Social Media

   

Terug naar “Mechanische vragen en oplossingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer