Chinese Retro op én afvoeren

peschermer

Chinese Retro op én afvoeren

Bericht#1 » 19 mei 2018, 20:38

Goede avond heren (en dames?)

ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een chinese Grande Retro snor scooter. leuk ding, zeker voor het geld dat ik er voor heb betaald.
Een van de dingen waar ik nog niet helemaal tevreden over ben is de snelheid. Met de begrenzer (CDI) er in loopt ie keurig 25km/u (volgens een gps app, 30 op de teller) en wordt ie overduidelijk begrenst. als ik de stekker uit de CDI trek gaat ie pittig harder, ruim 40 op de teller (zegmaar 35 in het echt).
Nu heb ik me uiteraard wat ingelezen in deze materie en ben er achter gekomen dat het wettelijk toegestaan zou moeten zijn om 34 km/u te kunnen. op de rollerbank zou dat precies geen problemen moeten opleveren. (corrigeer me aub als ik er naast zit, daarom ben ik hier)

Mijn vraag aan jullie: zou het werken als ik de 25km cdi vervang voor een 35 km model, en de snelheid wat terugdraai door een dikkere vario ring te gebruiken? in theorie zou ik dan ergens tussen de 30 en 35 uit moeten komen.
Zou dat in de praktijk ook zo zijn? En zit ik dan volgens de regelgeving nog goed?
Of mag ik ook onbegrensd rijden met een dikkere ring om op de zelfde snelheid uit te komen?

Ik kijk uit naar jullie reactie.

Groet, Paul Schermer
0 x

Micha

Re: Chinese Retro op én afvoeren

Bericht#2 » 19 mei 2018, 20:40

Dit is een gevoelig item en het lijkt verstandig als je dit verder afhandelt via de pb.
0 x

peschermer

Bericht#3 » 19 mei 2018, 20:48

Hi Micha,

Dit is mijn eerste bericht op het forum, ik was me niet bewust dat dit een gevoelig onderwerp is.
kan je me vertellen waarom? Dan kan ik er in de toekomst rekening mee houden.

Groet, Paul
0 x

Micha

Bericht#4 » 19 mei 2018, 20:55

Het valt onder opvoeren en dat is niet toegestaan naar mijn weten en anders zou je het best een pb kunnen sturen naar de moderators over hoe wat en waar en die zouden je waarschijnlijk beter kunnen uitleggen wat reilt en zeilt. ik wens je trouwens wel veel succes en plezier met je scooter.
0 x

Remco1979

Bericht#5 » 19 mei 2018, 22:11

of je monteerd een iets dunnere vario ring om iet meer topsnelheid te krijgen wokveilig..
0 x
Afbeelding
Vanaf 14-1-2018 bezitter Piaggio MP3 Sneeuwwitje 18304 km
30-7-2018 29452 km and counting
km record op 1 dag 476 km :thumbsup:
Vmax 150km/h+

stoyanov
STN Columnist

Bericht#6 » 19 mei 2018, 22:55

Een 35 km/u cdi laat gewoon meer toeren door.
Met de standaard varioring ga je dus in theorie van 25 km/u in zijn eerste versnelling naar 35km/u in zijn eerste versnelling.
Het zit allebei binnen de wettelijke grenzen, het tweede is alleen mega-slecht voor je motor. Die gaat namelijk lopen gieren als een malle.
Beter de standaard cdi houden en een dunnere ring nemen.
Bijvoorbeeld een plastic exemplaar wat je met een grof schuurpapier steeds dunner schuurt en weer monteert en test, net zo lang tot je uitkomt waar je wezen wil.
Dan vervang je hem door een stalen exemplaar van dezelfde dikte.
1 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 240 KM
Gemiddeld verbruik: 1:45,4
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink (Droge fiets)
AfbeeldingThe Bronze Adonis

Ryanmiepmiep

Bericht#7 » 19 mei 2018, 22:58

Een dunnere vario ring kan wss niet omdat de meeste retro modellem geen vario ring hebben. Worden begrebst op een sensor in de carterkap. Die de omwentelingen meet.
0 x

peschermer

Bericht#8 » 19 mei 2018, 23:05

Bedankt voor de reacties. Daar kan ik wat mee!
ik moet toch binnenkort wat knutselen om de kickstarter as te vervangen, dan kan ik ook wel eens kijken of er een ring in zit. Een kunststof ring en dan schuren klinkt als een goede oplossing om mee te beginnen.

Groet, Paul
1 x

peschermer

Bericht#9 » 28 mei 2018, 18:19

Update: Ryanmiepmiep had gelijk, er zit geen ring in maar een sensor die exact op 25 begrensd is. of ik nu berg op of berg af ga, hij blijft op 25.

mijn inziens heb ik twee mogelijkheden. op zoek naar een 35 km cdi, en dan hopen dat ie net geen 35 rijd... of de cdi weglaten en een flinke ring toevoegen om de snelheid terug te dringen naar de maximale toegestane snelheid.
beide zijn niet ideaal vermoedelijk, maar gezien ik vandaag werd ingehaald door een paar fietsers en een senior op een oud brommertje (blauw kenteken) wil ik toch wel een tandje harder kunnen...

Ik ben benieuwd naar jullie kijk hier op.
0 x

Ryanmiepmiep

Bericht#10 » 28 mei 2018, 19:34

Hebben wij ook op onze snorfietsen is miss heb ik nog wel een cdi voor je liggen zal vnv of.mirgen even kijkn
0 x

Social Media

Terug naar “Mechanische vragen en oplossingen”