scooter stopt

Gebruikersavatar
Delight
Voormalig STN Lid
Berichten: 3720

Re: scooter stopt

Bericht#71 » 28 sep 2018, 18:45

ferry schreef:scooter is gister gebracht waarscheinlijk weet hij wat t probleem is ! er zit auto olie in !
2takt olie moet er natuurlijk in dus bij koud weer geen probleem en zo dra het wat warmer word gaat die vermogen verliezen en stoppen ,dus hij gaat alles aftappen en 2takt olie er in doen
hopelijk word het opgelost

:o Dat lijkt mij heel sterk.
Op 15w40 moet hij enorm roken!
Hierdoor zal ook het hele blok dichtslibben...
Als dit inderdaad zo is, dan zul je hele blok uit elkaar moeten halen en moeten schoonspoelen.
0 x

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: scooter stopt

Bericht#72 » 28 sep 2018, 20:55

Misschien dat daarom die uitlaat ook zo baggervet is.
Houd ons op de hoogte!
0 x

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 37

Re: scooter stopt

Bericht#73 » 29 sep 2018, 17:22

hij zij namelijk en ik stond er bij dat 2takt scooter olie altijd met een kleur is roze of groen etc
de olie die er bij mij in zit is zwart ,hij zij daarna dus als je een stukje kan rijden en daarna vermogen verlies tot en met stil stand de zuiger zet teveel uit er is geen juiste smering ! maar ik houd jullie op de hoogte ,dit word duur denk ik
0 x

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: scooter stopt

Bericht#74 » 29 sep 2018, 19:46

(4-takt) motorolie is nooit zwart als het uit de verpakking komt. Meestal is dit goudgeel.
Overigens is sommige Castrol motorolie ook groen.

Afbeelding

De reden weet ik echter niet.
0 x

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 37

Re: scooter stopt

Bericht#75 » 18 okt 2018, 11:37

update 3 weken verder heb vandaag gebeld voor status
scooter loopt weer maar niet goed ! geen idee wat dat betekend ,ik denk dat ze aan de carb gezeten hebben en nu loopt die niet stationair ofzo
0 x

Gebruikersavatar
Gertvanpeet
Berichten: 10

Re: scooter stopt

Bericht#76 » 18 okt 2018, 23:00

Jammer, carburateur afstellen even zelf doen, hulp op YouTube!
Olie: toen we nog brommix kochten, was het benzine gemengd met 20w50 !!
Ik had een Kreidler, en moest regelmatig de uitlaat ontlopen, soms ook de uitlaatpoort schoonkrabben.
Normale karweitjes in die tijd. Later kocht ik een Honda ss50, en was dat gezeur voorbij.
Ook een hyosung rush gehad en de TGB 203, maar daar altijd netjes kroonolie tweetakt ingekiept
Die dingen kookdemonstraties niet meer, door betere verbranding.
Hoop dat je verder kunt zonder problemen, groetjes Gert.
0 x

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 37

Re: scooter stopt

Bericht#77 » 19 okt 2018, 08:30

scooter staat nog bij de monteur :) niet bij mij dat van het slecht lopen hebben ze tegen mij gezegd
wat het betekend geen idee ,hoop dat de kosten mee vallen
0 x

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 37

Re: scooter stopt

Bericht#78 » 03 nov 2018, 15:56

scooter heb ik weer terug rijg gewoon goed ze konden het probleem niet echt vinden ! de olie was het niet zuiger en cillindere zijn in goede staat !! alles is gechekt ,nieuwe luchtfilter huis en filter zzijn vervangen en een grotere sproeier ! daarna heeft hij ruim 2 weken zitten rijden etc en het probleem is niet terug gekomen ! kosten totaal 81 euro !
hopelijk is het nu over !
3 x

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 37

Re: scooter stopt

Bericht#79 » 13 nov 2018, 15:43

en ja hoor dacht laat ik eens gaan rijden heen weg geen probleem niks ! terug weg bijna thuis weer vermogen verlies t maakt niks uit of ik 20/25/30 rijd vermogen gaat ineens weg ! alsof iemand de sleutel om draaid .ik ben er klaar mee scooter gaat weg :)
0 x

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 37

Re: scooter stopt

Bericht#80 » 14 nov 2018, 11:00

dit is wat ik heb AC-CDI

De energie voor de ontsteking wordt opgewekt door een spoel (AC = wisselspanning) op de grondplaat van de dynamo. Dit kunnen er ook meerdere zijn, om te zorgen voor een goede vonk bij elk toerental. Deze vorm wordt hoofdzakelijk bij lichtere motoren toegepast.

Een AC-CDI ontstekingssysteem is globaal opgebouwd uit:

=> opwekspoel/ontstekingsspoel
=> pulsgever
=> bobine
=> bougiekabel
=> bougiedop
=> bougie
=> CDI-unit.
0 x

Social Media

   

Terug naar “Mechanische vragen en oplossingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten

Aanmelden  •  Registreer