scooter stopt

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 37

Re: scooter stopt

Bericht#21 » 09 aug 2018, 18:00

bougie wilt niet los ! heb zo veel kracht gezet dat men duim bloed ! en de bougie sleutel krom is
tegen de klok in is toch los ??
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
0 x

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 37

Re: scooter stopt

Bericht#22 » 09 aug 2018, 18:46

Krijg em niet los weet niet wat ik moet doen nu zit muur vast
0 x

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: scooter stopt

Bericht#23 » 09 aug 2018, 18:50

Inderdaad links om. En om hem los te maken zou ik een ratel met dop gebruiken. Die gebruik ik in ieder geval.
0 x

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 37

Re: scooter stopt

Bericht#24 » 09 aug 2018, 19:12

geprobeert met ratel en hefboom is niet los te krijgen zit muur vast ! ,scooter loopt stationair kan gas geven geen probleem ,standaard er af en bij weg rijden geen power en slaat af ! tikkent nieuw geluid bij de koppeling !
Afbeelding

0 x

Gebruikersavatar
Oldy
Berichten: 823

Re: scooter stopt

Bericht#25 » 09 aug 2018, 19:36

KRUIPOLIE inspuiten. daarna met een sleutel met een hefboom opnieuw proberen. Desnoods elk uur opnieuw proberen. KRUIPOLIE moet wel inwerken dus inspuiten en na 5 minuten proberen. Eventueel met een luchttol
0 x
Groetjes Oldy :sct1:
Rijd Sym Symphony
Langste rit op één dag 319,5 km
van Alzey naar Krefeld via de Eifel (D) op 13 augustus 2018

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: scooter stopt

Bericht#26 » 09 aug 2018, 19:41

Oldy schreef:KRUIPOLIE inspuiten. daarna met een sleutel met een hefboom opnieuw proberen. Desnoods elk uur opnieuw proberen. KRUIPOLIE moet wel inwerken dus inspuiten en na 5 minuten proberen. Eventueel met een luchttol



Geen olie .. WD40 is beter en dunner, help beter
als je hem dan los heb de volgende keer bij er in draaien een heel klein beetje kopervet er op doen ( schroefdraad )
of een beetje oude motor olie werkt ook prima. en het belangrijkste niet te strak vast draaien. 35 nm is meer als zat!
0 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 37

Re: scooter stopt

Bericht#27 » 09 aug 2018, 19:45

morgen is nog een dag maar had al wd40 op de randen gespoten niks ! ook met een rubber hamer zacht op tikken niks ! grotere ratel gepakt met hefboom niks !! zit muur vast ! aan men kracht ligt het niet
lucht sleutel heb ik helaas niet morgen nog eens proberen en anders ga ik naar de garage
0 x

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: scooter stopt

Bericht#28 » 09 aug 2018, 19:48

ravw schreef:
Oldy schreef:KRUIPOLIE inspuiten. daarna met een sleutel met een hefboom opnieuw proberen. Desnoods elk uur opnieuw proberen. KRUIPOLIE moet wel inwerken dus inspuiten en na 5 minuten proberen. Eventueel met een luchttol



Geen olie .. WD40 is beter en dunner, help beter


Ahum, nee sorry Ravw. Kruipolie is juist bedoeld om tussen dingen te kruipen zoals schroefdraad. Er zijn meerdere tests geweest waarbij duidelijk was dat wd40 niet of niet bepaald ver penetreerde in dit soort situaties.

En ik zou dit nu eigenlijk gaan laten oplossen door een dealer. In mijn oren klinkt het nog steeds of choke gerelateerd of misschine toch een warmloper. Ik zie namelijk op de video ook helemaal geen rook uit de uitlaat komen.
0 x

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 37

Re: scooter stopt

Bericht#29 » 09 aug 2018, 19:51

geen rook uit de uitlaat is dit slecht ? , ik had trouwens het carter deksel er afgehaald zag niks geks
alleen bruine poeder iets op de v snaar riem
0 x

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: scooter stopt

Bericht#30 » 09 aug 2018, 19:52

 ! Bericht van: FTrotsenburg
En zou je je alsjeblieft ook nog even willen voorstellen in Stel je even voor

Dit stellen wij zeer op prijs om je wat beter te leren kennen, en zodat we hopelijk zien dat je hier niet alleen bent zodat wij je probleem kunnen oplossen.
2 x

Social Media

   

Terug naar “Mechanische vragen en oplossingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

Aanmelden  •  Registreer