scooter stopt

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: scooter stopt

Bericht#51 » 26 sep 2018, 16:53

ferry schreef:cdi ligt het niet aan cdi werkt of werkt niet zit geen midden weg in !


daar ben ik niet zeker van
ik heb ze van AGM gehoord dat die soms in eens van begrenst naar onbegrensd gingen en dan later weer terug .. en dit bleef herhalen ... dus het wel of niet doen en geen tussen weg hebben .. daar ben ik met brommers nooit zeker van :schater:

het zijn af en toe net ...... eigenwijze dingen
0 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 37

Re: scooter stopt

Bericht#52 » 26 sep 2018, 17:06

dat van de cdi zegt de monteur want ik zij namelijk ligt het aan de cdi en hij zij direct nee of hij werkt of niet ! dus maar goed ik ga wel weer terug echt klote ,2weken geleden gehaald letterlijk maar 4 keer gereden ,starten doet die direct blijft netjes stationair
0 x

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: scooter stopt

Bericht#53 » 26 sep 2018, 17:16

Ruikt als een elektronische storing. Een slecht contact/stekkerverbinding. Zo te horen wel een nieuw verhaal, want de klachten zijn anders.

Terug naar de werkplaats.
0 x

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 37

Re: scooter stopt

Bericht#54 » 26 sep 2018, 17:21

klachten zijn niet anders precies het zelfde aantal meters rijden gaat steeds langzamer en valt uit effe wachten start in 1 keer en rijden maar,contact stekker ?
0 x

Gebruikersavatar
Micha
Berichten: 1151

Re: scooter stopt

Bericht#55 » 26 sep 2018, 17:41

Mijn vraag is hierbij en het zou kunnen dat er ergens een storing zit maar is de spanningsregelaar al door gelicht en maakt dat geval bij het vliegwiel genoeg stroom aan om de boel aan het draaien te houden ?
Maakt het het genoeg aarde? Want als hij ergens geen aarde maakt en ergens een stekker los zit dan kan je gaan spook zoeken. En is de aansluiting naar je bougie door gemeten? kabelbreuk in de bougie kabel kan ook . Ik hoop dat het probleem gevonden kan worden en dat het toch snel gevonden mag worden zodat je toch eens kan gaan rijden in plaats van lopen.
1 x

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 37

Re: scooter stopt

Bericht#56 » 26 sep 2018, 18:08

bougie kabel was nieuw zij die ik ga morgen alles stekkers nakijken en contacten schoonmaken etc
brengen doe ik em zowiezo :)
spannings regelaar kan het ook zijn had ik niet aangedacht ,maar dan zou men verlichting niet werken of kapot springen ? mijn scooter heeft geen accu dus geen startmotor

De CDI is een kleine "computer" die zorgt dat de vonk op het juiste tijdstip via de bougie in de cilinder wordt gestuurd. Als de CDI niet meer werkt zal de motor slecht of helemaal niet lopen. Vaak gaat een CDI kapot door de warmte die deze zelf genereert.
0 x

Gebruikersavatar
Micha
Berichten: 1151

Re: scooter stopt

Bericht#57 » 26 sep 2018, 18:21

Even een vraagje van welk bouwjaar is jou Ludix ? ik heb er zelf eentje gehad en daar zat een accu en een startmotor op .
0 x

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: scooter stopt

Bericht#58 » 26 sep 2018, 18:38

Als je geen accu hebt, terwijl die er wel op hoort, mis je een ballast en kan de spanning letterlijk alle kanten op.

Maar goed. Meten=weten, gissen=missen.
0 x

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 37

Re: scooter stopt

Bericht#59 » 26 sep 2018, 18:43

nee mijn ludix is basic model eerste model is zonder accu zonder startmotor zonder licht schakelaar !
kicken is starten ,bwj 2006 peugoet ludix the one
0 x

Gebruikersavatar
Micha
Berichten: 1151

Re: scooter stopt

Bericht#60 » 26 sep 2018, 18:47

Hoe start je deze Ferry ? just asking
0 x

Social Media

   

Terug naar “Mechanische vragen en oplossingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

Aanmelden  •  Registreer