Niet tevreden..

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Niet tevreden..

Bericht#41 » 22 aug 2018, 09:05

Ik zou toch eerder een bedrag uitgeven om de scooter goed afgesteld te krijgen dan geld weg te gooien door er afscheid van te nemen.
Al klinkt het toch dat er te zware rollen in zitten. Als de motor geen toeren maakt, is er ook geen vermogen om echt te accelereren. Je zit dan in een te hoog verzet. Dit vermoeden wordt bekrachtigd door het verhaal dat het toerental aan het eind wel omhoog gaat.

Tijdens acceleratie volgas moet het toerental rond het maximum vermogen liggen. Ligt dit te laag, dan val je inderdaad met wat tegenwind bijna stil.

Je hebt nu genoeg tips gekregen en zelfs gericht over dealers. Tja, als je er nu nog niet uit kan komen...
Ik ken anders wel iemand in Zaandam. Gouden gast, open keuken en je bent met van alles welkom. Ongetwijfeld krijgt die jouw Piaggio ook op het juiste spoor.

O ja, als ik kruiwagens vol vrije tijd had, zag mijn dagbesteding er ook anders uit.
3 x

Gebruikersavatar
martin66
Voormalig STN Lid
Berichten: 860

Re: Niet tevreden..

Bericht#42 » 22 aug 2018, 09:32

Hoi
Beste mijnheer Klapband
Daar was ik weer eens
Wat mij opvalt jij klaagt over van alles en nog wat doet uitspraken over je dealer
Allemaal zelf weten
Maar ga nu eens in de schoenen van de dealer staan die leest zulke berichten op een forum over zijn zaak hoe zou jou reactie zijn
Verder het verhaal horen we alleen van jou kant
Zijn kant heb ik nog nooit ergens gelezen wel spijtig
Verder ik zag laatst iets op tv over een product wat niet goed was en daardoor volgens de wet moest worden terug genomen en de gedupeerde kreeg het geld terug
Misschien kun je hier wat mee
Tot slot nog 1 algemene opmerking
De dealers die ons de scooters / brommers leveren
zullen tevreden klanten hebben maar ook klanten die er nooit weer komen
Ook ik heb dat ervaren
Zo nu koffie
Groet Martin
2 x

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: Niet tevreden..

Bericht#43 » 22 aug 2018, 12:10

Nu heb ik, ook vanwege mijn functie, best wel veel contact met dealers. En inderdaad zijn er veel klanten die klachten hebben. Maar als je soms ziet wat ze zelf doen met hun machine of de verwachtingen die ze eraan stellen, tja... Daar kan een dealer vaak ook niets aan doen.

Net zoals in mijn beroep, al zit ik in de computers: men wil een Porsche voor de prijs van een Suzuki'tje en die moet het ook altijd goed doen en nooit kapot gaan. Dat kan natuurlijk niet.

Aan de andere kant zijn er ook zeker veel zaken die zich "dealer" noemen maar bestaan uit een paar hobbyisten die ooit eens een schroevendraaier vastgehouden hebben. Of dozenschuivers. Op basis van 1 ervaring kan men dat echter niet bepalen.

Op basis van internet "reviews" trouwens ook niet. Mensen die ontevreden zijn, spuien het hele web vol met hun klachten. Mensen die wel heel tevreden zijn, laten veel minder vaak reacties achter. Ook dat is de ervaring.

En dan is er altijd nog het persoonlijke element, de "gebruikerservaring" en in hoeverre men perfectie verwacht. Met de opkomst van de "wegwerpmaatschappij" is de kwaliteit er overal flink op achteruit gegaan. Ging een computer vroeger 10 jaar mee, nu nog maar 2. En dat geldt voor alle producten. Geen enkele is daarom perfect en een compromis is altijd noodzakelijk. En dat ligt grotendeels aan onszelf: men wil heel veel voor zo min mogelijk. Tja, dan moet het uit de lengte of uit de breedte komen.

Dat gezegd hebbende: ook dealers zijn welkom bij de STN om, als zij een slechte beoordeling krijgen van een lid, hun weerwoord en een eventuele uitleg of toelichting hier te geven. Dat kan, mag en is wel zo eerlijk.

Dat de meeste hieraan geen behoefte hebben of het te druk hebben, is dan weer een heel ander verhaal.
6 x

Social Media

   

Terug naar “Mechanische vragen en oplossingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

Aanmelden  •  Registreer