T.a.v. uw nieuwe bijdrage stuur ik u een Pb.
Jan-H
The only "hill" I know in South Limburg is the Drielandenpunt.Klapband schreef:Nou heb ik dus geen ervaring met andere 50cc 4-takt scooters.. En zo is de ene 4-takt lichter of zwaarder dan de andere..
Zijn er hier mensen die wel eens een ritje zuid-limburg hebben gedaan en die ook problemen ervaarde met hun 4-takt scooter betreft het beklimmen van een aardige heuvel??
Sjeuf schreef:Mijn zoon heeft een Sim Fiddle II van 2011, dat ding loopt goed, heeft genoeg trekkracht en daardoor ook geen tot weinig moeite met de heuvels hier in Zuid-Limburg of Wallonië. In je zoektocht van destijds gaf je flink af op die Fiddle maar wat betreft het gebruikgemak is het voor mij een bijna probleemloze scooter. Zit er zelfs over na te denken er eentje te kopen maar wil eerst weten wat er veranderd is nu het een Euro4 scooter is geworden.
stoyanov schreef:Vraagje: welke soort/merk/type scooter rijdt er het meest in je omgeving?
Koop dat en wordt (wellicht) wel tevreden.
Symkee schreef:Jammer dat je er zo moet achter komen dat deze scooter niet werkt voor je,
mijn Sym Orbit 2 versnelt zelfs nog op 15% / 20% hellingen hier bij de dijk
en dit is ook geen lichte scooter,zelf ben ik 124 kg,hier zit dus wel kracht in.
suc6 met je zoektocht.
Supreme81 schreef:Het verbaasd mij dat jij zoveel klaagt over de New Fly. Hoor praktisch niemand negatief over deze scooter. Laatst iemand gesproken en zijn Fly reedt met gemak 60 a 65km/h. Genoeg vermogen en trekkracht. Mijn overbuurman heeft er ook 1 is er ook nog super tevreden over. Hij rijdt daarnaast ook nog motor wat dus meer vermogen heeft, maar gebruikt de Fly alleen met slecht weer. Dus weet niet wat jij of je dealer er allemaal mee aan t uitvogelen is geweest, maar in ieder klopt er niets van...
Meatlove schreef:1. Benzine verbruik (kan er in totaal 6 dagen ermee rijden en dan is hij geheel leeg) (18MM ZUIP CARB) (En motor draait bij 60km/u op de teller ineens 4 x zoveel meer toeren dan als je onder de 55km/u op de teller blijft.
Dus zijn je rollen veel te zwaar. Dit zou ook het slechte trekken kunnen verklaren.
Sjeuf schreef:Ik heb een Kymco Like TT en woon ook in het zuiden en weet dus wat het is om met een vaartje van 10 á 15 km een heuveltje op te rijden met een brullende motor. Standaard zitten er 8gr. rollen in maar dan zijn de echte kuitenbijters in de regio toch wel een kwelgeest voor het motortje. Hij valt dan erg diep in de toeren terug, met dr. Pulley sliders van 6 gr. in de vario klimt hij wel naar boven maar op het vlakke is het meer brullen dan vooruit komen. Heb daarom verschillende rollen getest en rij nu met sliders die verzwaard zijn tot 6.8gr en dat gaat enigszins goed maar nog niet super. Heb ondertussen verschillende sproeiers en een andere luchtfilter uitgeprobeerd maar extra trekkracht bergop leverde mij dat niet op.
Bij die dealer in Beek had je geen vertrouwen in die jonge gast (lees monteur)maar ik weet uit eigen ervaring dat de eigenaar van die zaak zeer ervaren en kundig is. Hoe het komt dat hij je niet geaccepteerd heeft kan ik zo 123 niet zeggen, mogelijk dat je eerste benadering naar hem toe niet goed is overgekomen bij hem/haar, wie weet.
Terug naar “Mechanische vragen en oplossingen”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten