Euro 4 problemen en oplossingen.

Gebruikersavatar
Spikey
Voormalig STN Lid
Berichten: 151

Re: Euro 4 problemen en oplossingen.

Bericht#61 » 20 jul 2019, 08:51

Maikelvanbokhoven schreef:
Spikey schreef:Als de fabrikanten nu eens een injectie motor zouden monteren zou volgens mij al veel klachten verdwenen zijn. Ik rij sinds mei met een injectie motor en heb geen last van moeilijk starten of hobbelpaard effect meer wat ik in het verleden wel had met de dellorto carburateur.


ik rijd met een EURO 4 Peugeot Django, en ik kan je vertellen dat met een injectie blok je problemen niet meteen zijn opgelost. Ik heb de scooter nu zo,n 100 KM en hij begint in de ochtend met: starten en dan zeer onregelmatig stationair lopen. Daarna "hobbel" ik ongeveer 3 KM en daarna pas pakt hij redelijk goed qua gasresponse en trek kracht. ik moet wel zeggen dat ik momenteel nog aan het "inrijden" ben, maar mijn vorige EURO 0 elyseo had in de ochtend nooit geen nukken.

Deze starte zelfs bij een nachtje -10 nog perfect. ik ben benieuwd hoe dit van de winter gaat worden, al hoeft de Django tegenwoordig niet meer buiten te slapen en hebben we gewoon een schuur voor haar.

Wel ben ik het met iedereen eens dat je hier in nederland vaak van het wel bekende kastje naar de muur gestuurd word als je verhaal gaat halen. Niet mijn dealer, maar een andere hier in de regio, had een vraag, over de techniek zoals die in mijn django gebruikt, word bij de importeur gelegd en werd verteld dat om het probleem te verhelpen hij maar een andere ECU moest steken en deze niet vergoed zou worden omdat het niet onder "garantie" zou vallen... oftewel hij rijd en er is niks kapot dus geen garantie. Deze dealer heeft de klant (een kennis van mij) niet de rekening gegeven voor het proberen te verhelpen van haar euvel maar de kosten zelf gedragen en is nu in discussie met de importeur.

tja of mijn Euro 4 uiteindelijk goed gaat rijden en mijn dealer alles weet op te lossen zal de toekomst moeten uitwijzen, maar ik omarm de techniek want we hebben niet echt veel andere keuze!

Gr

Maikel


Maikel,

Dat is zeker balen.
Wat raar is aan je klacht is dat een injectie vooral met de start geen problemen moet geven omdat je eigenlijk geen shoke meer heb met een injectie.
Het (hobbelen) komt over het algemeen alleen maar voor bij een normale carburateur in combinatie met een ecu. Ik heb vanaf de eerste km nog geen klacht kunnen ontdekken aan de werking van de injectie en mischien moet je er toch met je dealer over gaan dubben.
0 x
Bella 50 - agm lx - Sym st :crap:
Kymco new people S A merk
Dagrecord met de kymco 402 km

Gebruikersavatar
Maikelvanbokhoven
Berichten: 27

Re: Euro 4 problemen en oplossingen.

Bericht#62 » 20 jul 2019, 09:09

ja ik heb even contact gehad met een dealer maar mijn "klachten" hebben er volgens hem mee te maken dat zodra het blok ingereden is dit wel over moet zijn mocht ik de klachten over 100 km nog hebben Moet ik terug naar de dealer want dan moet de afstelling veranderd worden zo zegt hij
0 x
Peugeot Django 12-7-2019 -- 0.9 km (nieuw)

Oeps is iets wat je zegt als je er nog om kunt lachen....

Gebruikersavatar
René K
Berichten: 632

Re: Euro 4 problemen en oplossingen.

Bericht#63 » 20 jul 2019, 09:27

Bas, ik zou zeker een afspraak maken bij Myscootershop in Noordwijkerhout daar hebben ze een testbank en ik heb daar goede berichten over gelezen ook op dit Forum.
Misschien even geduld hebben voor de aanwezigheid van de juiste monteur het is namelijk vakantie tijd.


Gemakshalve op te zoeken op Google "3000 km beurt van een Piaggio Zip" dat verslag gewoon even lezen.
0 x

Gebruikersavatar
Bas
Berichten: 26

Re: Euro 4 problemen en oplossingen.

Bericht#64 » 20 jul 2019, 14:11

@rene K. Thanks dat ziet er positief uit!
0 x

Gebruikersavatar
Maikelvanbokhoven
Berichten: 27

Re: Euro 4 problemen en oplossingen.

Bericht#65 » 20 jul 2019, 18:23

Weet er iemand een peugeot dealer in de buurt van Eindhoven met een testbank?
0 x
Peugeot Django 12-7-2019 -- 0.9 km (nieuw)

Oeps is iets wat je zegt als je er nog om kunt lachen....

Gebruikersavatar
René K
Berichten: 632

Re: Euro 4 problemen en oplossingen.

Bericht#66 » 20 jul 2019, 19:34

Een dealer met een testbank is niet perse nodig maar diagnose apparatuur om storingen uit te lezen en in te leren door een vakbekwame monteur wel.
0 x

Gebruikersavatar
Maikelvanbokhoven
Berichten: 27

Re: Euro 4 problemen en oplossingen.

Bericht#67 » 20 jul 2019, 20:27

René K schreef:Een dealer met een testbank is niet perse nodig maar diagnose apparatuur om storingen uit te lezen en in te leren door een vakbekwame monteur wel.


Oké hahaha let me rephrase weet iemand een goede dealer om aan een euro 4 te sleutelen ?
0 x
Peugeot Django 12-7-2019 -- 0.9 km (nieuw)

Oeps is iets wat je zegt als je er nog om kunt lachen....

Gebruikersavatar
Micha
Berichten: 1151

Re: Euro 4 problemen en oplossingen.

Bericht#68 » 20 jul 2019, 23:02

Ecstechneut, Maikel. Allbike Zaandam.
0 x

Gebruikersavatar
Maikelvanbokhoven
Berichten: 27

Re: Euro 4 problemen en oplossingen.

Bericht#69 » 21 jul 2019, 14:45

Micha schreef:Ecstechneut, Maikel. Allbike Zaandam.


Die had ik wel in mijn lijst staan als enige nu maar ik woon in Eindhoven en 158 km is wel erg ver op een scooter die 30 rijd voor een beurt en tune up.....

Zijn er ook kundige dealers/monteurs in de omgeving Eindhoven? Een uurtje rijden is wel acceptabel
0 x
Peugeot Django 12-7-2019 -- 0.9 km (nieuw)

Oeps is iets wat je zegt als je er nog om kunt lachen....

Gebruikersavatar
René K
Berichten: 632

Re: Euro 4 problemen en oplossingen.

Bericht#70 » 21 jul 2019, 16:39

Het lijkt mij beter dat eerst de eigen dealer misschien wel een fietsenmaker de kans geven om het probleempje
te verhelpen. Lukt dat niet dan een bestel auto/busje huren en inladen die scooter naar een betere dealer/monteur.
0 x

Social Media

   

Terug naar “Mechanische vragen en oplossingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer