Euro 4 problemen en oplossingen.

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Euro 4 problemen en oplossingen.

Bericht#31 » 30 aug 2018, 12:45

Geheel off topic.
Wat zou een WERKENDE euro4 brommer met waterkoeling, injectie, dubbele schijfrem met ABS, ( 2 achterveren) mogen kosten?
Ik denk dat je er nog versteld van zou staan hoeveel mensen er wél bereid zijn om er voor te betalen.
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: Euro 4 problemen en oplossingen.

Bericht#32 » 30 aug 2018, 12:58

Da's on-topic ;-)

Dus jij wilt dan meteen het hele pakket pats-boem met alles erop en eraan. Qua productiekosten zal dat nog wel meevallen denk ik, een paar honderd euro meer. Als ze de techniek van E4 tenminste beheersen, en anders zullen ze die kennis moeten inkopen wellicht bij Piaggio of Yamaha. Áls die die al willen delen. En dan komt er weer een schepje bij.

Maar dan... komen de BTW, de accijnzen, de importrechten etc. En dát maakt het ook zo duur allemaal. Elke scoot zal dan rond of net boven de 4 mille moeten gaan kosten. De Staat is ook niet gek natuurlijk. En die heeft ook geen belang bij goedwerkende of lang-meegaande producten. Dat levert namelijk niets op.

Zou ik versteld staan? Misschien. En ik ben alleen maar blij als het technisch zou werken. Maar de meeste mensen zijn niet zoals jij en ik en zoals de meeste leden van het forum. Die willen een bromfiets van rond de 1000 euro om boodschappen mee te gaan doen ("en die het altijd goed moet blijven doen"(voor dat geld)). Ik denk niet dat die tussen de 4 en 5 mille gaan neertellen voor een perfecte scoot. Even doorsparen en je kan een auto kopen. En ook dat is onderdeel van het huidige ontmoedigingsbeleid.
1 x

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Euro 4 problemen en oplossingen.

Bericht#33 » 30 aug 2018, 13:01

Grappig.
Ik lees hier van iedereen dat Euro 4 brommers traag zijn, terwijl hen die er werkelijk op rijden wel beter weten. Toch, @Jan-H?

Ik las vandaag ook het zinnetje: Ik reed laatst achter een Jet 14 aan en die ging als een kogel.

Ik rijd vaak voor een Euro 2 brommer die mij amper kan bijhouden. :rlol:

Oh, tenslotte dit. Piaggio in 1 keer goed vanaf fabriek? Ik dacht juist dat daar een andere riem en drukveer e.d. op moet om ervoor te zorgen dat deze niet in snelheid teruglopen.
Mijn scooter heeft nog de eerste riem en de koppeling is nog nooit los geweest.

Nu zal ik jullie niet meer verder afremmen hoor. :thumbsup:
1 x

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Euro 4 problemen en oplossingen.

Bericht#34 » 30 aug 2018, 13:22

Motorisch....
Pfff....
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: Euro 4 problemen en oplossingen.

Bericht#35 » 30 aug 2018, 13:40

Meatlove schreef:Grappig.
Ik lees hier van iedereen dat Euro 4 brommers traag zijn, terwijl hen die er werkelijk op rijden wel beter weten. Toch, @Jan-H?


En vergeet ook zeker @Dennis97 niet en anderen ;-)

Er is niets mis met het principe van Euro 4, mits het goed werkt. Dat is naast wetgeving ook vaak een kwestie van geld.

De politieke push voor nieuwer, schoner en zuiniger is an sich ook niet negatief. "Necessity is the mother of invention". Hadden onze grote proletarische leiders niet namens en voor ons edicten uitgegeven ter onzer bescherming, was de gelode benzine ook nooit afgeschaft en zouden we nu met 35 jaar allemaal doodgaan aan de grote K. Niet wij maar zij die na ons komen zullen ook hiervan profiteren.

Fabrikanten willen niet innoveren want dat kost geld. Een steen rolt niet totdat die geduwd wordt.

Maar alles zit in de nuances van redelijkheid en billijkheid. En die zijn soms ver te zoeken. En heel vaak ook niet "eerlijk".

Als ik overstap op Euro 4, en ik zal wel moeten een keer, dan ben ik misschien niet blij. Maar dan geef ik niet de dealer of de importeur de "schuld".
1 x

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Euro 4 problemen en oplossingen.

Bericht#36 » 30 aug 2018, 13:53

Mooi gesproken.
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Euro 4 problemen en oplossingen.

Bericht#37 » 30 aug 2018, 15:19

Amendoim schreef:Als ik overstap op Euro 4, en ik zal wel moeten een keer, dan ben ik misschien niet blij. Maar dan geef ik niet de dealer of de importeur de "schuld".

Toen mijn brommer afgeleverd werd, reed deze goed. Na een paar honderd kilometer was dit stukken verslechterd. De dealer heeft toen meerdere pogingen gedaan dit op te lossen en mij de brommer telkens weer meegegeven met de mededeling: Het is opgelost.

Na contact met de importeur ging mijn scooter naar hun alwaar deze een aantal weken stond.
Ik kreeg haar terug met de mededeling: beter dan dit gaat het niet worden.
De eerste rit die ik maakte, merkte ik dat de problemen niets verbeterd waren.

Pas toen ik in Zaandam was geweest, bij een echte vakman, werd mijn scooter goed afgesteld. Precies zoals deze bij de nulbeurt en de 500 km beurt afgesteld had moeten worden. Hierna waren de problemen voor 98% verdwenen.

Dus ja, de dealer en importeur zijn in gebreke gebleken. Hun hadden mijn probleem moeten oplossen en de scooter niet eerder mee moeten geven voordat deze goed was.
Misschien hadden ze toen de kennis nog niet nee, maar ze hadden er geen moeite mee om een factuur te schrijven toen ik de brommer aanschafte.

Gelukkig maar dat deze hele historie de weg geplaveid heeft voor hen die na mij/ons komen. Men weet nu immers wat te doen.

En ik ook, want mijn dealer heeft mij meerdere streken geleverd waardoor ik er niet meer kom.
4 x

Gebruikersavatar
Klapband
Berichten: 791

Re: Euro 4 klaagmuur

Bericht#38 » 31 aug 2018, 00:16

Micha schreef:Als @Ecstechneut het kan waarom een ander niet?



Gewoon omdat de dealers uit de 2takt wereld niks meer als dozenschuivers waren.. (80 procent dozen schuivers 20% enige vorm van besef van de techniek)
Hoe lang heeft de 2-takt bestaan? Vrij erg lang als je dat tegenover de 50cc 4-takt zet..

Toen moest ineens alles schoner gaan lopen volgens de roverheid. Want ja volgens de EUROpese regels moesten we daar maar aan voldoen om alles met een motor minder uitstoot te laten geven..

En toen kwam de 4-takt op de markt en werd het voor de `2-takt dealer, allemaal al een stuk lastiger..
En toen moest alles nog schoner door de europese regels.. Daarop moesten de fabrikanten weer op inspelen door euro 3 en euro 4 op de markt te zetten.. Alleen die 2-takt dozenschuivers lopen kwa techniek al zover achter dat ze het zelf niet meer snappen..

De tijd dat de solex nog vol op de weg reed is allang voorbij.. Probleem is dat de dealers gewoon aan het lot worden over gelaten..

Een scooterdealer kan helaas niet zomaar stoppen omdat hij van op de ene dag naar de andere geen groenten meer verkoopt, maar met de markt mee moet gaan en dus pizza moet gaan verkopen om de zaak draaiend te houden..

Je ziet gewoon hoe deze markt langzaam aan instort.. En alleen de mensen met wil, blijven doorzetten.. En er zijn genoeg zaken die ermee op houden, gewoon omdat ze niet meer mee komen met de huidige technieken..

Overigens is hier een dealer er ook ermee gestopt (zag de zaak leeg staan, blijkbaar komen ze gewoon niet meer mee met de huidige technieken.
1 x

Gebruikersavatar
Micha
Berichten: 1151

Re: Euro 4 problemen en oplossingen.

Bericht#39 » 31 aug 2018, 05:10

Honda : https://nl.wikipedia.org/wiki/Honda_Novio
Honda is al langer bezig geweest met 4takt en 4 takt is hier het probleem niet .
Euro4 is hier waar het knelt dus wel een beetje ontopic blijven graag.
Ik zie hier veel geciteerd worden maar weinig oplossingen en veel geklaag.
Enige vorm van realisme is ook fijn en alles zomaar gaan vertellen dat een ander geen euro4 model mag kopen vind ik persoonlijk een beetje te ver gaan.
1 x

Gebruikersavatar
Ruud_B
Berichten: 561

Re: Euro 4 problemen en oplossingen.

Bericht#40 » 31 aug 2018, 06:52

Meatlove schreef:
Amendoim schreef:Als ik overstap op Euro 4, en ik zal wel moeten een keer, dan ben ik misschien niet blij. Maar dan geef ik niet de dealer of de importeur de "schuld".

Toen mijn brommer afgeleverd werd, reed deze goed. Na een paar honderd kilometer was dit stukken verslechterd. De dealer heeft toen meerdere pogingen gedaan dit op te lossen en mij de brommer telkens weer meegegeven met de mededeling: Het is opgelost.

Na contact met de importeur ging mijn scooter naar hun alwaar deze een aantal weken stond.
Ik kreeg haar terug met de mededeling: beter dan dit gaat het niet worden.
De eerste rit die ik maakte, merkte ik dat de problemen niets verbeterd waren.

Pas toen ik in Zaandam was geweest, bij een echte vakman, werd mijn scooter goed afgesteld. Precies zoals deze bij de nulbeurt en de 500 km beurt afgesteld had moeten worden. Hierna waren de problemen voor 98% verdwenen.

Dus ja, de dealer en importeur zijn in gebreke gebleken. Hun hadden mijn probleem moeten oplossen en de scooter niet eerder mee moeten geven voordat deze goed was.
Misschien hadden ze toen de kennis nog niet nee, maar ze hadden er geen moeite mee om een factuur te schrijven toen ik de brommer aanschafte.

Gelukkig maar dat deze hele historie de weg geplaveid heeft voor hen die na mij/ons komen. Men weet nu immers wat te doen.

En ik ook, want mijn dealer heeft mij meerdere streken geleverd waardoor ik er niet meer kom.



Ben bij dezelfde vakman geweest voor mijn Fiddle euro 4 in Zaandam ( km of 23 bij mij vandaan) binnen 20 minuten was de scooter ingeregeld en rijd nu als een speer. Blijkbaar kan het dus wel.

Vrgr Ruud
3 x
" IK ACCEPTEER U, ZOALS IK BEN "

Social Media

   

Terug naar “Mechanische vragen en oplossingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer