Euro 4 problemen en oplossingen.

Gebruikersavatar
MelvinLX150
Berichten: 1733

Re: Euro 4 problemen en oplossingen.

Bericht#51 » 31 aug 2018, 22:06

@stoyanov Peter, ik kan me herinneren dat jouw euro 2 Kymco ook niet helemaal naar je zin was. Een euro 4 of euro 5 gaat jou wellicht niet een tevreden berijder maken. Als ik jou was zou ik voor een e-scooter gaan. Knop op AAN, vanuit stilstand alle koppel en dus dikke acceleratie vergelijkbaar over overtreffende aan je 80cc scooter. Geen haperingen of schommelingen in de begrenzing. Echt iets voor jou.

Knipoog en een :bighug:
0 x
:sct1:

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Euro 4 problemen en oplossingen.

Bericht#52 » 31 aug 2018, 22:13

MelvinLX150 schreef:@Stoyanov Peter, ik kan me herinneren dat jouw euro 2 Kymco ook niet helemaal naar je zin was. Een euro 4 of euro 5 gaat jou wellicht niet een tevreden berijder maken. Als ik jou was zou ik voor een e-scooter gaan. Knop op AAN, vanuit stilstand alle koppel en dus dikke acceleratie vergelijkbaar over overtreffende aan je 80cc scooter. Geen haperingen of schommelingen in de begrenzing. Echt iets voor jou.

Knipoog en een :bighug:


Voor hier op dorp zeg ik volmondig ja.
Voor de afstand zal ik toch iets anders moeten hebben.
Euro 2 loopt nu bijna naar behoren.
Ik heb een Mallossi multivar en heb daar het originele gramsgewicht in gedaan (6,5 gram).
En dat is niet goed nie.
Overdrive vario moet lichter gewicht als ori vario.
Ga 6 gram steken en klaar.
Verbranding is nu gewoon goed.
1:40 Vind ik netjes.
1 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Frenk

Re: Euro 4 problemen en oplossingen.

Bericht#53 » 19 jul 2019, 19:47

hallo,
ik heb onlangs een nieuwe sym jet 14 eur 4 gekocht. starten en stationair lopen is prima.
als ik s morgens wegrijd valt de scooter terug in touren en komt dan weer op gang.

als de scooter warm is heb ik het idee dat de scooter niet mooi egaal loopt.
Ik heb nu 550 km op de teller staan.
ik heb de scooter iets laten opvoeren topsnelheid is 60 km op de teller
wie weet hoe hard de scooter loopt in originele staat.

Graag reactie.

Frenk
0 x

Gebruikersavatar
Spikey
Voormalig STN Lid
Berichten: 151

Re: Euro 4 problemen en oplossingen.

Bericht#54 » 19 jul 2019, 19:58

Als de fabrikanten nu eens een injectie motor zouden monteren zou volgens mij al veel klachten verdwenen zijn. Ik rij sinds mei met een injectie motor en heb geen last van moeilijk starten of hobbelpaard effect meer wat ik in het verleden wel had met de dellorto carburateur.
0 x
Bella 50 - agm lx - Sym st :crap:
Kymco new people S A merk
Dagrecord met de kymco 402 km

Gebruikersavatar
Bas
Berichten: 26

Re: Euro 4 problemen en oplossingen.

Bericht#55 » 19 jul 2019, 20:01

Weet iemand of myscootershop in noordwijkerhout ook een goed adres is om een hobbelende sym fiddle 2 euro 4 af te stellen?
0 x

Gebruikersavatar
Marco_61
Voormalig STN Lid
Berichten: 723

Re: Euro 4 problemen en oplossingen.

Bericht#56 » 19 jul 2019, 23:05

@frenk. Dat inhouden, en niet lekker lopen (hobbelen), is gewoon een kwestie van afstellen van de ecu.
In Zaandam zit iemand die er helemaal in gespecialiseerd is. Het was voor mij wel 165 km. enkele reis, maar heb er helemaal geen spijt van gehad. De jet 14 loopt als een tierelier, en geen hobbelen meer. Dus ga gewoon langs bij Allbike in Zaandam. Wel ff bellen voor een afspraak.

De topsnelheid van de scooter in originele staat, met varioring is 50km. op de teller. Dat is 45 gps.:thumbsup:
Zonder varioring, en met Dr. Pulley's sliders, is de snelheid 66/67 km., ongeveer 61 gps. Maar dat mag niet volgens de wet. :nono2:

PS, zou je zo vriendelijk zijn om je even voor te stellen in het desbetreffende topic. Wij vinden het altijd fijn, dat we weten met wie we te maken hebben.
Gr, Marco.
0 x

Gebruikersavatar
Marco_61
Voormalig STN Lid
Berichten: 723

Re: Euro 4 problemen en oplossingen.

Bericht#57 » 19 jul 2019, 23:08

Bas schreef:Weet iemand of myscootershop in noordwijkerhout ook een goed adres is om een hobbelende sym fiddle 2 euro 4 af te stellen?

Ik weet het niet. Ik zou zeggen, probeer het gewoon, en als het niet lukt, ben je ongeveer 150 euro kwijt.
Of ga naar Allbike in Zaandam, dan weet ik zeker dat je een goed rijdende scooter terug krijgt. Aan jou de keus.
Gr, Marco.
1 x

Gebruikersavatar
Bas
Berichten: 26

Re: Euro 4 problemen en oplossingen.

Bericht#58 » 20 jul 2019, 00:09

Op de site staat dat het aanpassen van de software 75 euro kost. Zaandam heb ik inderdaad al vaker gehoord. De rede dat ik voor noordwijkerhout vroeg is omdat dat een stuk dichterbij is. Dat zou dan ook handiger zijn voor de beurten.
0 x

Gebruikersavatar
Marco_61
Voormalig STN Lid
Berichten: 723

Re: Euro 4 problemen en oplossingen.

Bericht#59 » 20 jul 2019, 07:40

Bas schreef:Op de site staat dat het aanpassen van de software 75 euro kost. Zaandam heb ik inderdaad al vaker gehoord. De rede dat ik voor noordwijkerhout vroeg is omdat dat een stuk dichterbij is. Dat zou dan ook handiger zijn voor de beurten.

Ik heb in Zaandam alleen mijn Sym af laten stellen. Het reguliere onderhoud doet mijn eigen dealer. Dat komt omdat ik helaas te ver weg woon. (165 km.) Anders had Tim al het onderhoud voor mij mogen doen. Je kunt dus de afstelling daar laten doen, en het reguliere onderhoud bij je eigen dealer als je de afstand te ver vind. Jij woont ongeveer 50 km van zaandam af. als ik in jouw schoenen stond, zou ik al mijn onderhoud daar laten doen. Scooter neerzetten, babbeltje, 2 liter koffie, ff rondje lopen door Zaandam, en daarna met een tiptop scooter weer naar huis. Maar ja, wie ben ik.
Gr, Marco.
1 x

Gebruikersavatar
Maikelvanbokhoven
Berichten: 27

Re: Euro 4 problemen en oplossingen.

Bericht#60 » 20 jul 2019, 08:28

Spikey schreef:Als de fabrikanten nu eens een injectie motor zouden monteren zou volgens mij al veel klachten verdwenen zijn. Ik rij sinds mei met een injectie motor en heb geen last van moeilijk starten of hobbelpaard effect meer wat ik in het verleden wel had met de dellorto carburateur.


ik rijd met een EURO 4 Peugeot Django, en ik kan je vertellen dat met een injectie blok je problemen niet meteen zijn opgelost. Ik heb de scooter nu zo,n 100 KM en hij begint in de ochtend met: starten en dan zeer onregelmatig stationair lopen. Daarna "hobbel" ik ongeveer 3 KM en daarna pas pakt hij redelijk goed qua gasresponse en trek kracht. ik moet wel zeggen dat ik momenteel nog aan het "inrijden" ben, maar mijn vorige EURO 0 elyseo had in de ochtend nooit geen nukken.

Deze starte zelfs bij een nachtje -10 nog perfect. ik ben benieuwd hoe dit van de winter gaat worden, al hoeft de Django tegenwoordig niet meer buiten te slapen en hebben we gewoon een schuur voor haar.

Wel ben ik het met iedereen eens dat je hier in nederland vaak van het wel bekende kastje naar de muur gestuurd word als je verhaal gaat halen. Niet mijn dealer, maar een andere hier in de regio, had een vraag, over de techniek zoals die in mijn django gebruikt, word bij de importeur gelegd en werd verteld dat om het probleem te verhelpen hij maar een andere ECU moest steken en deze niet vergoed zou worden omdat het niet onder "garantie" zou vallen... oftewel hij rijd en er is niks kapot dus geen garantie. Deze dealer heeft de klant (een kennis van mij) niet de rekening gegeven voor het proberen te verhelpen van haar euvel maar de kosten zelf gedragen en is nu in discussie met de importeur.

tja of mijn Euro 4 uiteindelijk goed gaat rijden en mijn dealer alles weet op te lossen zal de toekomst moeten uitwijzen, maar ik omarm de techniek want we hebben niet echt veel andere keuze!

Gr

Maikel
0 x
Peugeot Django 12-7-2019 -- 0.9 km (nieuw)

Oeps is iets wat je zegt als je er nog om kunt lachen....

Social Media

   

Terug naar “Mechanische vragen en oplossingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

Aanmelden  •  Registreer