Spikey schreef:Als de fabrikanten nu eens een injectie motor zouden monteren zou volgens mij al veel klachten verdwenen zijn. Ik rij sinds mei met een injectie motor en heb geen last van moeilijk starten of hobbelpaard effect meer wat ik in het verleden wel had met de dellorto carburateur.
ik rijd met een EURO 4 Peugeot Django, en ik kan je vertellen dat met een injectie blok je problemen niet meteen zijn opgelost. Ik heb de scooter nu zo,n 100 KM en hij begint in de ochtend met: starten en dan zeer onregelmatig stationair lopen. Daarna "hobbel" ik ongeveer 3 KM en daarna pas pakt hij redelijk goed qua gasresponse en trek kracht. ik moet wel zeggen dat ik momenteel nog aan het "inrijden" ben, maar mijn vorige EURO 0 elyseo had in de ochtend nooit geen nukken.
Deze starte zelfs bij een nachtje -10 nog perfect. ik ben benieuwd hoe dit van de winter gaat worden, al hoeft de Django tegenwoordig niet meer buiten te slapen en hebben we gewoon een schuur voor haar.
Wel ben ik het met iedereen eens dat je hier in nederland vaak van het wel bekende kastje naar de muur gestuurd word als je verhaal gaat halen. Niet mijn dealer, maar een andere hier in de regio, had een vraag, over de techniek zoals die in mijn django gebruikt, word bij de importeur gelegd en werd verteld dat om het probleem te verhelpen hij maar een andere ECU moest steken en deze niet vergoed zou worden omdat het niet onder "garantie" zou vallen... oftewel hij rijd en er is niks kapot dus geen garantie. Deze dealer heeft de klant (een kennis van mij) niet de rekening gegeven voor het proberen te verhelpen van haar euvel maar de kosten zelf gedragen en is nu in discussie met de importeur.
tja of mijn Euro 4 uiteindelijk goed gaat rijden en mijn dealer alles weet op te lossen zal de toekomst moeten uitwijzen, maar ik omarm de techniek want we hebben niet echt veel andere keuze!
Gr
Maikel