Euro 4 problemen en oplossingen.

Gebruikersavatar
thomas
STN Deutschland
Berichten: 1049

Re: Euro 4 klaagmuur

Bericht#21 » 30 aug 2018, 11:50

And it's getting tougher. Euro5 already 1.1.2020. Those companies, who do not work on this subject in time, get lost.
In the next step rubber tires are banned, because the abrasion generates too many particles.
(This might have "some" impact on safety.)
The engineers are already getting their hands on the hair.
(The boss says: "Do it, make it at least 10% cheaper than before - and I deny any knowledge about your solution".)
Laatst gewijzigd door thomas op 30 aug 2018, 11:52, 1 keer totaal gewijzigd.
1 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: Euro 4 klaagmuur

Bericht#22 » 30 aug 2018, 11:51

eh ik denk van wel.
er waren stofzuigers die 1800 wat kracht hadden nu is dat volgens brussel veel te veel stroom verbruik heeft geen zin milieu enz.
nu koop je dus een stofzuiger die 900 wat verbruikt ..en raad eens ja hoor krijgt die hondeharen en vuil net zo goed weg misschien zelfs beter.
dat product is dus gewoon jaren op de markt gelazerd en verkocht wat ja watt =kracht!
en zolang niemand er wat van zegt doet niemand er wat aan
zo ook euro 4 voor bromfietsen ik snap eerlijk gezegd niet hoe brussel dat kan verkopen immers al vaker aangehaald vrachtwagens dienen te voldoen aan euro 6c!
dan denk ik is er dus gewoon een probleem bij de fabrikanten die te lui zijn geweest om er verder in te ontwikkelen!
neem nou de motorbeurs daar hebben we allemaal euro 4 tweetakt cros modellen gezien !!
leuk allemaal maar wie bedonderd wie nu waarom is dat niet allang het geval tweetakt viertakt daar gelaten
nee nu ze moeten staan er ineens euro 4 modellen...
je zou toch zeggen dat een scooter fabrikant ook een plicht heeft zijn product verder te ontwikkelen en en had hij dat gedaan waren ze nu niet zeg maar overvallen door de europesche en nederlandse eissen das wat mij nog meer als slecht presteren van de zeg maar nu aangeboden tussen modelen ergert!
ik wil niet dat dit topic een kijk eens bij de stn!!
hoe zij de dealers en fabrikanten afkraken topic word !
daar was het mij niet om te doen echter zou ik graag de euro 4 klaagmuur naam veranderd zien in euro 4 problemen en oplossingen muur
1 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Euro 4 klaagmuur

Bericht#23 » 30 aug 2018, 11:54

Amendoim schreef:Wat mij betreft is er geen sprake van op de man / vrouw c.q. techneut spelen. Maar de redenatie moet wel kloppen. En dan moet je dus kijken naar aansprakelijkheden en verantwoordelijkheden.

De techniek is redelijk nieuw, en bevat kinderziektes. Dat is een gegeven en daar wordt nog aan gewerkt.

Het beleid is dat van ontmoediging: zorg ervoor dat het product niet vooruit te branden is, dat een gemiddelde electrische fiets sneller gaat dan een bromfiets. Dan stappen veel van de bromfiets af en zo is het politieke witte voetje al gehaald conform het milieu-stokpaardje. En het product is al verkocht dus ook de economie is al tevreden.

De dealer kan alleen verkopen wat hij of zij krijgt van de importeur. Als die geen tools heeft of krijgt, kan hij / zij daar niets aan veranderen. Die is dus niet aansprakelijk in dit soort gevallen.

De importeur kan alleen op de markt zetten wat de fabrikant aanbiedt. Die heeft daar verder geen invloed op. Als die geen tools heeft of krijgt, kan hij / zij daar niets aan veranderen. Die is dus niet aansprakelijk in dit soort gevallen.

De fabrikant ontwikkelt het product maar kan en mag dat alleen verkopen als dat voldoet aan de wetgeving in het land van bestemming. Een fabrikant WIL graag verkopen uiteraard maar is daarbij volledig afhankelijk van die wetgeving en de keurende instanties zoals de RDW. Als die regels het al zo moeilijk maken om een goed werkend product in de markt te zetten, en als diezelfde regels het "rommelen" aan het product effectief verbieden, dan kan en MOET de fabrikant er wel voor zorgen dat het een goed werkend product is, maar is gebonden aan de beperkingen die hen worden opgelegd. En wil die fabrikant überhaupt nog iets verkoppen, zal hij / zij daaraan moeten voldoen.

En dan krijgen we dus, in dit geval, een bromfiets die niet goed presteert. Eentje zelfs die, met alle beperkingen die zijn opgelegd, wellicht zelfs gevaarlijk is in het verkeer door onder andere gebrek aan snelheid en optrekvermogen. Wat dus weer heel erg goed is voor de politieke kapstok en het ontmoedigingsbeleid. Kan je het niet direct verbieden, dan faseer je op die manier een hele groep weggebruikers uit het verkeer.

Maar waar ligt dan de verantwoordelijkheid daarvoor? Dat is mijn vraag.

Je kunt je mentale lintworm wel helemaal berserk laten gaan en loslaten op iedereen die iets met bromfietsen doet, zoals de dealers en importeurs, zelfs de fabrikanten, maar zit daar dan echt het probleem?


Je was me voor.
Moest ff een stukje rijden.
Maar om in te haken op je betoog...
Zouden we dit toelaten als het levensreddende medicijnen of iets van die aard zou zijn?
Ik refereer ook nog even aan het AnsaldoBreda debacle. Nota bene onze eigen overheid heeft de hele zooi retour gestuurd.
Waarom zij wel en de consument niet?
Jan Hutten slaat de spijker wel op de kop.
Waarom lukt het Piaggip en Honda wél in 1 keer?!
Waarmee ik meteen wil zeggen dat ik niet alles en iedereen afzeik.
Het kán dus wel!
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: Euro 4 klaagmuur

Bericht#24 » 30 aug 2018, 11:56

nou peter verander de naam even in euro 4 klachten en oplossingen topic,
topic
ik zie een positief straaltje bij jou!!
0 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Euro 4 klaagmuur

Bericht#25 » 30 aug 2018, 12:00

martin66 schreef:Hoi
Misschien is dit niet een antwoord wat bij deze discussie past maar
Is het niet zoals met alles mensen willen het nieuwste van het nieuwste sommigen staan al in de rij als er iets nieuws uitkomt
Ja ik maak mij daar ook schuldig aan had al bijna iets besteld
vaak zijn na een poos de kinderziektes eruit en degene die dan iets kopen hebben minder problemen
ik zou ook klagen als ik zoveel problemen had hoor
Groet Martin


Kinderziektes mogen geen issue zijn.
Stel je voor dat de NASA een satelliet de ruimte instuurt met kinderziektes....die kunnen ze niet terugsturen naar de importeur.
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: Euro 4 klaagmuur

Bericht#26 » 30 aug 2018, 12:06

Ik ben het geheel eens met bovenstaande.

Het is "de politie die de politie controleert". Omdat het POLITIEK "not done" is meer om bromfietsen acceptabel te vinden als volwaardige weggebruikers, is er eigenlijk geen instantie of onafhankelijke partij waar de consument naartoe kan om dit, en dergelijke problemen neer te leggen ter arbitrage en oplossing.

Dat de producten toch worden verkocht, al functioneren ze in het dagelijks gebruik niet naar wens, maakt niet uit. Een kind dat zijn hand brandt aan een vlam, leert ervan en zal dat niet meer doen. Een consument die een ondeugdelijk product (ondeugdelijk vanwege wetgeving, niet door technische onmogelijkheden) koopt en daar ontevreden over is, zal dat niet meer kopen. Intussen heeft hij / zij daar wel voor betaald dus de poen heeft de Staat al binnen. En vangt nog een keer voor de afvoer van dat product én de aanschaf van iets anders zoals een electrische fiets.

Win - win - win. Voor de politiek dus. De consument en burger is helemaal niet belangrijk, noch de dealers en importeurs die graag een boterham willen verdienen aan TEVREDEN klanten. Maar... weten we dat eigenlijk niet al ontelbare jaren ?

Een fabrikant wil écht wel deugdelijke producten op de markt zetten. Anders verdienen ze niets tenslotte. En alhoewel aan handen en voeten gebonden, kunnen we dus alleen maar hopen dat die innovatief genoeg zullen zijn om binnen de strenge regelgeving technische oplossingen te vinden voor de bestaande problematiek.
1 x

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: Euro 4 klaagmuur

Bericht#27 » 30 aug 2018, 12:06

stoyanov schreef:Stel je voor dat de NASA een satelliet de ruimte instuurt met kinderziektes....die kunnen ze niet terugsturen naar de importeur.


Als je lang genoeg wacht, komt die vanzelf terug ;-) :-D
1 x

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: Euro 4 klaagmuur

Bericht#28 » 30 aug 2018, 12:10

stoyanov schreef:Stel je voor dat de NASA een satelliet de ruimte instuurt met kinderziektes....die kunnen ze niet terugsturen naar de importeur.


En toch is er heel wat metaal de ruimte ingeschoten voordat we dat met mensen durfden :schater:
1 x

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: Euro 4 klaagmuur

Bericht#29 » 30 aug 2018, 12:14

stoyanov schreef:Stel je voor dat de NASA een satelliet de ruimte instuurt met kinderziektes....die kunnen ze niet terugsturen naar de importeur.


"Heeft u het bonnetje nog? " :rlol:
0 x

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: Euro 4 klaagmuur

Bericht#30 » 30 aug 2018, 12:23

stoyanov schreef:Zouden we dit toelaten als het levensreddende medicijnen of iets van die aard zou zijn?
Ik refereer ook nog even aan het AnsaldoBreda debacle. Nota bene onze eigen overheid heeft de hele zooi retour gestuurd.
Waarom zij wel en de consument niet?!


Wellicht omdat politici terecht bang zijn dat ze door een boze menigte met schuim op de bek gelyncht gaan worden als er doden vallen.

Met medicijnen zou dat kunnen gebeuren. Met bromfietsen iets minder snel.

De medicijn-lobby is ook een ietsje pietsje groter dan die voor bromfietsen, idem dito de belangengroepen die erachter staan.

En technisch de Euro 4 werkend krijgen? Natuurlijk kan dat! Maar... en daar komt het... daar zit een prijskaartje aan. Die de meeste mensen niet willen betalen.
0 x

Social Media

   

Terug naar “Mechanische vragen en oplossingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

Aanmelden  •  Registreer