Edit.

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Edit.

Bericht#1 » 24 okt 2018, 22:54

Edit. Vanwege de overwegende en groeiende negatieviteit op dit onderwerp besluit ik dit weg te halen.
Laatst gewijzigd door M.L. op 25 okt 2018, 11:22, 1 keer totaal gewijzigd.
1 x

Gebruikersavatar
Micha
Berichten: 1151

Re: SYM scooter digitaal begrensd. WOK veilig?

Bericht#2 » 25 okt 2018, 05:53

Het is volgens mij dat de CDI annex ECU die ingrijpen bij een bepaald toerental annex omwentelingen.
En het voorwiel geeft alleen optisch aan hoe hard je rijd om te voorkomen dat je te hard gaat.
De CDI was volgens mij met vastgestelde waarde's en de ECU is volgens mij elektronisch in te regelen zowel kwa snelheid als brandstof-inname en toerental en wat nog meer niet.
0 x

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: SYM scooter digitaal begrensd. WOK veilig?

Bericht#3 » 25 okt 2018, 07:05

Edit. Vanwege de overwegende en groeiende negatieviteit op dit onderwerp besluit ik dit weg te halen.
Laatst gewijzigd door M.L. op 25 okt 2018, 11:22, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: SYM scooter digitaal begrensd. WOK veilig?

Bericht#4 » 25 okt 2018, 07:43

mooi onderwerp aangezien ik jullie vragen stel weet ik dus niet het antwoord maar zal het zeker volgen !
ik vind het niet onder opvoeren vallen als de theorie klopt zal een standaard uitvoering met stilstaand voor wiel hier ook mee te maken hebben op de rollenbank..
1 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
Micha
Berichten: 1151

Re: SYM scooter digitaal begrensd. WOK veilig?

Bericht#5 » 25 okt 2018, 08:07

Naar mijn inziens en wat ik al gelezen heb en opgevangen heb werkt meerdere scooters met de ecu en maakt deze gebruik van meerdere sensoren waaronder ook de lambda sonde en door de info van al deze sensoren werkt de ecu op de daarvoor ingestelde waarde's. De Jet14 heeft een electronische ingeregelde carburateur en als deze is ingested is op bij wijze van spreken op 70 procent dan kan je nog zo aan het gas hangen maar meer brandstof geeft hij niet. Werkt de lambda sonde niet of slecht gaat de ecu in limb mode.
Ik mag er van uitgaan dat menig dealer dit wel weet waaronder ook een bepaald lid hier.
En volgens mij krijgen de uitzonderlijke opsporingsambtenaar ook briefing over hoe wat en waar. En volgens mij is er al in de fabriek getest hoe wat en waar en worden daar standaard instellingen geplaatst in de daarvoor goedgekeurde specificaties omtrent de ecu en is de snelheidsmeter meer een informatieve ingeving voor de bestuurder.
1 x

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: SYM scooter digitaal begrensd. WOK veilig?

Bericht#6 » 25 okt 2018, 08:25

Edit. Vanwege de overwegende en groeiende negatieviteit op dit onderwerp besluit ik dit weg te halen.
Laatst gewijzigd door M.L. op 25 okt 2018, 11:22, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x

Gebruikersavatar
bertocello
Berichten: 1678

Re: SYM scooter digitaal begrensd. WOK veilig?

Bericht#7 » 25 okt 2018, 08:35

Ik kan het inzicht van Meatlove delen. Voor mijzelf had ik al uitgemaakt dat de beste manier om te begrenzen is . 1, de varioring verwijderen. 2, De gasuitslag (mechanisch) verhinderen om helemaal benut te worden. 3, , De variogewichtjes aanpassen aan de gewenste snelheid, 45 km/uur in Belgie, en daar kan ik mee leven en rijden. Bovenstaande aanpassingen heb ik niet gedaan maar zou ze zeker doen mocht er in mijn omgeving kans bestaan dat de politie zou controleren. Bij mijn weten heeft dat hier nog nooit plaats gevonden.
0 x
Sym Symphony ST 50 4t- 120.000 km Actuele kilometerstand -120.244 km.

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: SYM scooter digitaal begrensd. WOK veilig?

Bericht#8 » 25 okt 2018, 09:22

Meatlove schreef:En daarom zit er af fabriek ook een varioring in...
ECS beperkt niet de brandstoftoevoer overigens.


Als ie op snelheid begrensd wordt, door een sensor in het voorwiel, welke doorgeeft aan het elektronische gebeuren dat ie te hard gaat, waarna de elektronica ingrijpt en de snelheid constant houdt op welke hij volgens de ingestelde waarde zou moeten zijn.... dan maakt het toch niet uit of er wel of geen varioring in zit? 45 is toch 45? Met of zonder ring.
Die ring zit daar dan toch alleen maar als lapmiddel om te voorkomen dat ie op de rollenbank te hard zou gaan doordat de snaar dan hoger/te hoog kan komen?
De scooter kan toch nooit harder dan de transmissie toelaat? Hoge windschermen en mee/tegenwind niet meegerekend.
Of zie ik het verkeerd?
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: SYM scooter digitaal begrensd. WOK veilig?

Bericht#9 » 25 okt 2018, 09:29

nou hier zat ik dus net over na te denken peter
dan is een varioring inderdaad overbodig ,
en dit zou de theorie weer tegen spreken..
hmm tja..
0 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: SYM scooter digitaal begrensd. WOK veilig?

Bericht#10 » 25 okt 2018, 10:14

Edit. Vanwege de overwegende en groeiende negatieviteit op dit onderwerp besluit ik dit weg te halen.
Laatst gewijzigd door M.L. op 25 okt 2018, 11:23, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x

Social Media

   

Terug naar “Mechanische vragen en oplossingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

Aanmelden  •  Registreer