Edit.

Gebruikersavatar
Ecstechneut
Berichten: 171
Contacteer:

Re: Edit.

Bericht#31 » 26 okt 2018, 08:39

even heel erg snel beantwoord

de sym en kymco scooters die met het ecs systeem zijn uitgerust worden begrenst op de aandrijving met een ring. toerental maximaal 8800rpm (brom). gaat ie te hard ligt het niet aan de speedsensor maar aan de mechanische begrenzer ( ring )

de chinese varianten worden electronisch begrenst op ook de aandrijving maar dan electronisch op de clutchbell snor 5 nokken brom 3 nokken. 51250rpm tegen 30750 rpm

is dit anders in te stellen (ja)
kan de sym electronisch begrenst worden via de speedsensor (ja)
rijd de sym dan net zo prettig als een chinese variant (nee)
dat ivm met het signaal dat te kort is. 2300rpm

heb je een negatief effect op de rollerbank met een stilstaand voorwiel (nee)
3 x
Sym Symphony ST (pink Lady)
Harley fxstc 124cui
Big Dog ridgeback 117 cui
Sym Joymax 300Z

ECS CLC diagnostician

Gebruikersavatar
Dennis97
Voormalig STN Lid
Berichten: 416

Re: Edit.

Bericht#32 » 26 okt 2018, 09:38

Ik heb net de proef op de som genomen. Mijn ST, met ECS, is volledig ontgrenst. Wanneer ik hem op de bok heb staan kan ik hem doortrekken tot 8700 tpm. Het speedsensor fault lampje knippert dan.

Dit toont aan dat de scooter bij mij niet in een of andere "noodloop" terecht komt waarbij het toerental geknepen wordt.

Als ik het verhaal hierboven van Tim goed begrijp klopt het dus dat ECS scooters waarvan de ring (de mechanische begrenzer) verwijderd is, een gevaar lopen op de rollerbank.

De vraag is dan, waar ligt de verantwoordelijkheid. Bij de overheid? Omdat hun rollerbanken niet toereikend zijn? Of bij de bestuurders? Omdat hun feitenlijk de begrenzing uit de scooter verwijderd hebben.

Mijn gevoel zegt toch de laatste groep..

Maar @stoyanov ik ben zeer benieuwd wat voor reactie je ontvangt. Mocht je een ECS scooter nodig hebben, dan wil ik graag meehelpen. :)
1 x
Kawasaki Versys-X 300 ABS (juli 2017) - 21.000 km
SYM Symphony ST euro 4 50cc (juni 2018) - 29.320 km
SYM Symphony ST euro 3 50cc (februari 2017) - 22.793 km
Baotian KillerBee 50cc (2011) - 14.600 km

SYMply Unlimited - A 50cc roadtrip through Europe
SYMply Unlimited - Heading north!

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Edit.

Bericht#33 » 26 okt 2018, 13:19

Dennis97 schreef:Ik heb net de proef op de som genomen. Mijn ST, met ECS, is volledig ontgrenst. Wanneer ik hem op de bok heb staan kan ik hem doortrekken tot 8700 tpm. Het speedsensor fault lampje knippert dan.

Dit toont aan dat de scooter bij mij niet in een of andere "noodloop" terecht komt waarbij het toerental geknepen wordt.

Als ik het verhaal hierboven van Tim goed begrijp klopt het dus dat ECS scooters waarvan de ring (de mechanische begrenzer) verwijderd is, een gevaar lopen op de rollerbank.

De vraag is dan, waar ligt de verantwoordelijkheid. Bij de overheid? Omdat hun rollerbanken niet toereikend zijn? Of bij de bestuurders? Omdat hun feitenlijk de begrenzing uit de scooter verwijderd hebben.

Mijn gevoel zegt toch de laatste groep..

Maar @stoyanov ik ben zeer benieuwd wat voor reactie je ontvangt. Mocht je een ECS scooter nodig hebben, dan wil ik graag meehelpen. :)



Ik ben bang dat jij gelijk hebt.
Maar...het punt is dat dát lampje niet voor niets knippert.
Er gebeurt iets wat niet in de haak is.
Het storingslampje maakt deel uit van het geheel.
De politie mekkert immers ook als wij verborgen begrenzers inbouwen waarmee we een onderzoek frustreren.
Wij mogen de politie niet dwarsbomen. Maar ik vind in dat geval dat de politie dus ook op een correcte manier moet meten. Anders is het met 2 maten meten.
Mijn vraag aan justitie is, zoals verwacht, doorgespeeld naar "de juiste personen.
Volgens mij zitten er gewoon een paar typgeiten op dat kantoor die van toeten noch blazen weten.
Het is al de zoveelste keer dat het wordt "doorgestuurd naar de juiste personen ".
We wachten af.
1 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
Gertvanpeet
Berichten: 10

Re: Edit.

Bericht#34 » 26 okt 2018, 17:23

Ja ik vroeg me ook van alles af.Ben er nu achter, had elektrisch schema gevonden. Is ook niet helemaal goed, de cdi staat er niet in. Als ik in de scooter kijk zie ik een cdi vlak naast de ecu. De cdi heeft een groene aansluiting, dwz. Onbeperkt! De ecu was een 10 inch-45 en dat staat er ook op in witte letters, lijkt wel tip-ex.Ik kocht een ecu 10-55 en heb die gemonteerd. Nu rijdt het ding dus braaf 54-55. Echter ga ik een helling af: geen km meer hoor! De ecu remt het toerental, handig in de bergen. Mijn vorige fiets agility 16+, was een euro 2 of 3, en die ging wel steeds harder als je een helling af ging. Dan zag ik af en toe 70 op de teller.
Ik geloof trouwens niet dat er een mogelijkheid is om de ecu met de snelheidssensor te verbinden, alle contacten zijn namelijk al bezet.De ecu meet wel het toerental via de cdi, en regelt deze ook af op een maximum.Er zit namelijk een ongebruikt contact op de cdi , normaal 5, nu 6 in gebruik.
Nu zien wie nog meer te weten komt over de werking van dit systeem.
Groetjes en maak je niet druk .Gert
0 x

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: Edit.

Bericht#35 » 26 okt 2018, 17:55

Dwarsbomen mogen wij de politie niet, maar ter verantwoording roepen gek genoeg ook niet... Dat is jammer. Echter, volgens de Trias Politica is "de politie" slechts de uitvoerende macht uiteraard en de meeste van hen vinden "rollerbankdienst" ook helemaal niet leuk om te doen, in tegendeel. Ook zij zouden liever boeven vangen.

De wetgevende macht bepaalt wat de politie moet of mag doen en welke middelen hiertoe worden ingezet. In het geval van rollerbanken (officieel: rolleNbanken) wordt de burger voor mogelijke afwijkingen gecompenseerd met die 10% aftrek van de officieel gemeten snelheid. Of dat inderdaad afdoende en altijd correct is, is een vraag twee.

Trouwens, voor wie er behoefte aan heeft: MyScooterShop in Noordwijkerhout heeft een blijkbaar geijkte rollerbank.
1 x

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Edit.

Bericht#36 » 27 okt 2018, 22:09

Zo, na een lange overweging, hier mijn reactie.

Het botste afgelopen week weer eens. Een goedbedoeld advies kon rekenen op zo'n berg aan tegengas, dat ik besloot om de bron daarvan te verwijderen. Waarom?

Misschien herinneren jullie je deze bijdrage nog. Tja, toen was het ook al enorm belangrijk dat iedereen hier zijn uitgesproken mening mocht hebben. Lezen was er toen ook al niet bij. En ook toen heb ik een bijdrage verwijderd. De reden daarvan kun je in de link lezen, afgelopen week was het een combinatie van factoren.
Aan de ene kant had men mij weer in een ander draad op de korrel, aan de andere kant heb ik wel 6 pogingen gedaan om uit te leggen waarom ik waarschuwde voor een WOK bij de besproken manier van opvoeren.

Ik heb bewust de discussie uit het Jet 14 draadje gehaald om topicvervuiling te voorkomen. Ik heb, buiten mijn eigen visie om, een vooraanstaand medelid gequote die hetzelfde onderwerp in begrijpelijkere tekst opgeschreven had. En dan nog is het blijkbaar niet mogelijk om vooruit te komen in de discussie.
Mijn angst was dat dit draadje net zo zou eindigen als het Witte Wief draadje. Dat was een best wel informatief draadje waarin een hoop informatie stond. Maar ook daar bleek het belangrijker om je eigen mening te ventileren dan goed fatsoenlijk met elkaar om te gaan. Wat dat betreft is het ook oud zeer wat meespeelt.
Heb ik misschien wat te vroeg ingegrepen? Ja, ik denk het wel. Heb ik er spijt van? Nee, absoluut niet! Want jongens, wat ben ik blij met jullie reacties. Wat laat de STN (of in ieder geval de leden die OVERAL wel een mening over MOETEN hebben) zich weer van hun beste kant zien. Daar ben ik heel blij mee. Dan weet ik wat ik achterlaat. :thumbsup:

Ja inderdaad, jullie hebben je zin. Ik vertrek. Hang de rebelse vlag en slingers maar uit en klop elkaar op de schouders.

Maar serieus,
FTrotsenburg schreef:En ten tweede snapte velen in het begin niet precies wat je bedoelde waardoor er tegenstrijdige meningen uit kwamen.

Daarom heb ik juist de tekst van Dennis nog aangehaald. Het is nou niet dat ik de schrijfstijl van tomosje heb. Als je aan een discussie mee wilt doen, kun je op zijn minst even de inspanning erin stoppen om het stuk te lezen. De schrijver stopt er immers ook tijd en energie in.

Dat gezegd hebbende snap ik niet wat sommigen überhaupt denken bij te gaan dragen door maar een topic vol te brullen. Jullie hebben niet eens een SYM, laat staan een viertaktbrommer. Zonder je te verdiepen in de tekst brul je maar wat mee. Ja, dat is een mening waar je recht op hebt. Ook is het topicvervuiling.

Dit forum is van ons allemaal en niet van degene die de meeste topics opent? Wie is dat, ik?
Geen idee, maar ik dacht dat de technische zaken wat konden toevoegen. Zo hoeft een ander het wiel niet opnieuw uit te vinden. Maar wat is dan de Scooter TOURCLUB Nederland? Mag dat alleen over toeren gaan en wie op de hoogste berg staat is de grootste baas?
Henk, ik vond jou in het echt leuker. Net als andere leden die ik in het echt gesproken heb trouwens.

Maar het is dus blijkbaar een doodzonde om je reacties, of topicstart aan te passen. (stel dit dan in, forumbeheer...) Ik ben blij dat Gradje ook ff laat weten dat hij het met iedereen eens is. Rustig maar, volgende week/maand/vul zelf maar in ben jij weer aan de beurt om overhoop te liggen met de meute. :cheers:

Een forum is zo groot als diegenen die meeschrijven. Traffic op je forum genereer je met interessante onderwerpen en geweldige reisverslagen. Ik ben het helemaal eens met de stelling dat het een ouwehoerclub is. Ik durf het zelfs een treiterclub te noemen. Ook is men niet schuw van leeftijdsdiscriminatie of het stelselmatig neerhalen van een bepaalde beroepsgroep, bijvoorbeeld ambtenaren.
Het is een vreemde gewaarwording dat het ene lid een heel topic mag starten over de aanschaf van een gebruikte auto, de ander wordt meteen op slot gegooid.
Ben je anders dan de rest dan heb je je aan te passen of je dondert maar op. Wat dat betreft stond de deur altijd al open. Maar gelukkig weet ik dat ik niet de eerste en zeker niet de laatste ben die hier met een mes in zijn rug vertrekt. Wat dat betreft heeft de STN wel een reputatie hoog te houden.

Ligt het aan mijzelf? Voor een deel zeker weten. You can't fit a square peg in a round hole. Het is waarschijnlijk mijn gebrek dat ik niet pas binnen een club die bepaalde ideeën uitdraagt die goed fatsoen ver te buiten gaan. Het forumbeheer doet er gezellig aan mee, ook aan het treiteren. Lang leve mijn eigen mening, zeiden de STN hyena's.
Sorry dat ik niet als een palmboom meewaai op de wind. Mijn excuses dat ik slecht tegen onrecht kan.

Voor ik ga nog even het volgende:
Amendoim schreef:Zal ik het je makkelijk maken en gewoon in 1 keer al je berichten verwijderen? Dus niet je account maar wel AL je berichten... scheelt jou veel werk, net zo makkelijk.

Master Yoda zei eens: "With great power, comes great responsibility". Ook jou vond ik in het echt leuker. Maar wie stoer wil praten, moet ook maar eens stoer gaan modereren.

Maak het mij alsjeblieft gemakkelijk! Verwijder AL mijn berichten maar. AL mijn technische bijdrages, ALLES over de Symphony ST, ALLE topics die ik gestart heb, inclusief deze. Buiten wat slap geouwehoer zat er best wel bruikbaar spul tussen, maar ik wil dat, voor het eind van de maand, ALLES weg is. Ja, het kostte mij een heleboel vrije tijd op in te kloppen, maar het is goed zo. Ik wil dat er geen woord meer van terug te vinden is.

Ik heb er spijt van dat ik geprobeerd heb te waarschuwen voor problemen op de rollenbank met de SYM scooters.

Mochten er mensen zijn die mij gaan missen (hoogstonwaarschijnlijk), het forumbeheer heeft mijn persoonlijke gegevens.
0 x

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: Edit.

Bericht#37 » 27 okt 2018, 22:41

Onderwerp gesloten in afwachting van moderatie.
3 x

Social Media

   

Terug naar “Mechanische vragen en oplossingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten

Aanmelden  •  Registreer