Probleem Citystar.

Gebruikersavatar
Weslyh
Berichten: 87

Probleem Citystar.

Bericht#1 » 15 nov 2018, 22:12

Beste dames en heren, ik zit met een probleem waar ik gewoonweg niet uit kom. Misschien dat een van jullie een vergelijkbaar probleem heeft gehad en mij verder kan helpen.

Onderlaatst was ik onderweg naar mijn werk, en ineens stopte de City er mee. Dit bleek achteraf de vacuümpomp te zijn.
Nu was mijn krukas ook niet helemaal fris meer door de garage waar ik deze gekocht heb, (nee geen garantie) en aangezien ik de krukas lagers ook begon te horen, heb ik besloten ook een blokrevisie erachteraan te gooien.

Dat verliep allemaal voorspoedig,

Nieuwe lagers erin, nieuw krukasje, blok weer in elkaar gezet. Fris nieuw cilindertje erop, en het blok weer gaan monteren.


De scooter startte dan ook vrijwel direct na een paar keer kicken, alleen nu zit ik met een heel raar probleem, waar ik de oplossing gewoon niet van kan vinden.


Op het moment dat je het gas los laat van de scooter, dan blijft deze in toeren hangen, en neemt heel langzaam af.

Ik heb wel een andere variateur geplaatst (malossi multivar) met de bijgeleverde witte drukveer.

Ik heb alle brandstofleidingen en vacuumleidingen al vervangen.
De vacuumpomp is dus al vervangen.
De luchtschroef op allerlei manieren af geprobeerd te stellen.
Deoderant op de gehele inlaat gespoten om te kijken of er een lek is. Wanneer ik dat doe, blijft de scooter ook gewoon mooi stationair lopen.

Het enige wat ik nu nog kan bedenken, is dat het membraan niet helemaal goed afsluit. Ik had carbon membraanplaatjes besteld, alleen deze waren verkeerd. Dus ik ga nog even een membraan bestellen.

In de tussentijd hoop ik dat jullie mij enigszins op weg kunnen helpen om eventuele andere dingen uit te kunnen sluiten.

Alvast bedankt voor de hulp.
0 x
Custom Aprilia Area pagina:
Custom Aprilia Area. Update: Carbon


Daily Peugeot Citystar pagina:
Peugeot Citystar.

Gebruikersavatar
HJ T
Voormalig STN Lid
Berichten: 575

Re: Probleem Citystar.

Bericht#2 » 15 nov 2018, 22:20

hey weslyh apart de mijne wordt op het moment niet gebruikt heb er niet de energie voor . heb hier nog het orginele scherm voor je liggen en de bagage drager voor een topkoffer gr Henk
0 x

Gebruikersavatar
HJ T
Voormalig STN Lid
Berichten: 575

Re: Probleem Citystar.

Bericht#3 » 15 nov 2018, 22:21

ik heb nieuwe leds voor de knipperlichten ze moeten er alleen nog in ,zie wel wanneer
0 x

Medic-Henk

Re: Probleem Citystar.

Bericht#4 » 18 nov 2018, 11:48

Ik heb op mijn Citystar verwarmde handvatten laten monteren en hetzelfde probleem. De eerste paar keer is het schrikken maar daarna draai ik het gas handmatig dicht. Met het koude weer ben ik niet tevreden met mijn handvatverwarming en begon me aan het probleem te irriteren. Handvatten eraf laten slopen en de standaard handvatten laten plaatsen. Nu gaat alles weer soepel. Misschien kan je dus iets met de handvatten gaan rommelen, mogelijk zijn ze erg strak in de vatting bij het stuur.
0 x

Social Media

   

Terug naar “Mechanische vragen en oplossingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten

Aanmelden  •  Registreer