Een mooie wandeling...

Gebruikersavatar
Seppie88
Berichten: 89

Re: Een mooie wandeling...

Bericht#11 » 02 dec 2018, 12:43

Vandaag weer tijd om een beetje te klussen. Zometeen ga ik olie in de tank gooien om te kijken of het probleem voor of na de pomp speelt. Dit kan helpen in de diagnose, ik hoop enorm dat het maar gewoon een slangetje is en ik snel weer kan rijden. Ik mis het meer dan ik gedacht had.

Tevens nog een vraagje: kan ik gewoon bij iedere 5l benzine een scheut (uitgemeten 1:50) 2takt olie in mijn benzinetank smijten? Want stel die oliepomp is stuk (wat vermoedelijk total loss betekend in mijn geval :-( ), dan zou dat nog een mogelijkheid kunnen zijn.

Moet ik dan nog ergens rekening mee houden? Additieven om de sproeier schoon te houden of zorgen dat het mengsel goed gehusseld wordt? Ik vind het maar spannend allemaal haha
0 x
Beta ARK AC 50

1-10-'19 19.000KM

Maand record: 1.031,7 KM.
Dag record: 154,3 KM.
Zuinigheid record: 1:44,5

Gebruikersavatar
Seppie88
Berichten: 89

Re: Een mooie wandeling...

Bericht#12 » 02 dec 2018, 13:36

Ik heb het lek gevonden. Slang is gebarsten. Nu nog de vraag hoe ik daar bij ga komen.
Afbeelding
0 x
Beta ARK AC 50

1-10-'19 19.000KM

Maand record: 1.031,7 KM.
Dag record: 154,3 KM.
Zuinigheid record: 1:44,5

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Een mooie wandeling...

Bericht#13 » 02 dec 2018, 15:14

De boel strippen vrees ik....
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Een mooie wandeling...

Bericht#14 » 02 dec 2018, 15:16

stoyanov schreef:De boel strippen vrees ik....


Of gewoon kijken waar het begint en waar het eindigt en dan lostrekken en een bypass aanleggen.
Laatste is wellicht het makkelijkst.
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
Seppie88
Berichten: 89

Re: Een mooie wandeling...

Bericht#15 » 02 dec 2018, 15:51

stoyanov schreef:
stoyanov schreef:De boel strippen vrees ik....


Of gewoon kijken waar het begint en waar het eindigt en dan lostrekken en een bypass aanleggen.
Laatste is wellicht het makkelijkst.

Ik zit nog te hikken tegen die gestripte schroef. Die moet los dan kan ik de laatste kappen losmaken.

De slang gaat trouwens van de olietank direct naar het motorblok voor zover ik heb weten te achterhalen

Intussen heb ik geprobeerd om zo'n gasslang verbindingsstuk te vinden in de juiste maat, dat is niet gelukt. Wel heb ik een ander spul gevonden wat ik ga proberen. Het is een soort tape dat reageert en straktrekt. Staat op dat het bestand is tegen olieen en benzine dus zal wel goed zijn
Afbeelding
0 x
Beta ARK AC 50

1-10-'19 19.000KM

Maand record: 1.031,7 KM.
Dag record: 154,3 KM.
Zuinigheid record: 1:44,5

Gebruikersavatar
Seppie88
Berichten: 89

Re: Een mooie wandeling...

Bericht#16 » 02 dec 2018, 22:39

Ik heb me gewonnen gegeven. Ik kom niet bij de slang zonder die kappen te verwijderden en dat kan niet want de schroef aan de stuurkolom is door.
Na enig inlezen op het forum lijkt het erop dat je gewoon de olie in de benzine tank kan smijten. Hopelijk haal ik er nog 5,000 km uit en dan heb ik gehaald wat ik eruit wilde halen (20,000 km).

Het enige wat ik nog wil proberen is de slang verbinden met zo'n ding (zie afbeelding) en dan weer de olie tank gebruiken zoals die gemaakt is. Ergens heb ik het vermoeden dat het beter is dan voormengen.
Afbeelding
0 x
Beta ARK AC 50

1-10-'19 19.000KM

Maand record: 1.031,7 KM.
Dag record: 154,3 KM.
Zuinigheid record: 1:44,5

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: Een mooie wandeling...

Bericht#17 » 03 dec 2018, 08:20

Waarom boor je de schroef in de stuurkap niet uit. Dit zal niet het laatste onderhouds dingetje zijn waar die kap voor los moet. Ga je alleen maar plezier van beleven als je die schroef nu alvast fixt.
0 x

Gebruikersavatar
Seppie88
Berichten: 89

Re: Een mooie wandeling...

Bericht#18 » 03 dec 2018, 09:30

FTrotsenburg schreef:Waarom boor je de schroef in de stuurkap niet uit. Dit zal niet het laatste onderhouds dingetje zijn waar die kap voor los moet. Ga je alleen maar plezier van beleven als je die schroef nu alvast fixt.

Goeie, heb inderdaad gisteren een setje metaalboren gekocht met dit idee in het achterhoofd. Ik heb dat nog nooit gedaan alleen, dus kan ik gewoon de boor op links (losdraaien) zetten en knallen maar?

Tevens vanmorgen de gok gewaagd en naar werk gereden. Beestje stotterde zoals gebruikelijk bij koud en veel rook, maar dat was na 50 meter wel redelijk in orde al. Zolang de olie in de benzinetank geen problemen opleveren zal ik zo verder blijven rijden.

Alvast dank aan allen die mij van enige kennis hebben voorzien, fijn zo'n groep meedenkers :thumbsup:
0 x
Beta ARK AC 50

1-10-'19 19.000KM

Maand record: 1.031,7 KM.
Dag record: 154,3 KM.
Zuinigheid record: 1:44,5

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: Een mooie wandeling...

Bericht#19 » 03 dec 2018, 10:32

Nee, de boor uiteraard in zijn gewone stand (in) je gaat het schroefje gewoon wegboren als het ware. Je kunt ook een schroefuitdraaisetje aanschaffen. Daarmee moet je wel linksom draaien:
Afbeelding
0 x

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Een mooie wandeling...

Bericht#20 » 03 dec 2018, 18:42

ff voor mijn beleving.
Het heeft niets met een scooter te maken, maar wel met een gemotoriseerde voertuig.
Ik moet een bout uitboren van mijn frees.
Afgebroken net onder de kop.
Is van de versnellingsbak.
Hoe werkt zo'n linkse tap?
Het boutje is M5
Ik neem aan eerst voorboren met een 3 of 4 mm voor en dan de linkse tap erin jassen? En linksom draaien?
1 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Social Media

   

Terug naar “Mechanische vragen en oplossingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

Aanmelden  •  Registreer