Sym Fiddle 2 (Gy6 blok) probleem

Gebruikersavatar
Stiel
Berichten: 85

Sym Fiddle 2 (Gy6 blok) probleem

Bericht#1 » 04 dec 2018, 21:32

Sinds enige tijd heb ik het volgende probleem met mijn Sym Fiddle 2 (oude Gy6 chinees blok)

Hij start, en blijft dan met iets hulp van het gas draaien tot de elektrische choke "aan" slaat. Als ik hem heel even warm laat draaien (kort) rij ik weg en kan ik een stukje tuffen. Bijna elke keer ben ik tijdens dat stukje tuffen ineens het vermogen kwijt. geen reactie op het gas meer (geen gekke plofgeluiden) en hij valt uit. Direct erna kan ik weer gewoon starten en loopt hij weer gewoon.

Dit fenomeen herhaalt zich hierna soms nog een keer en daarna lijkt het wel alsof de scooter warm is en heb ik dit probleem niet meer.

Iemand een idee wat er mee zou kunnen zijn?
Het probleem moet hem in de koude start zitten, maar Ik vertrouw de scooter nu niet heel erg meer. Vooral omdat ik bang ben om aan het begin van mijn rit ineens van achter aangereden te worden omdat ik veel tussen de auto's moet rijden. (vanaf het begin al)

p.s. Ik heb toen ik de scooter kocht de elektrische choke al vervangen voor een nieuwe.
0 x
"Vraag je niet af waarom een clown zich als clown gedraagt. Vraag je af waarom jij naar het circus gaat."

Gebruikersavatar
Micha
Berichten: 1151

Re: Sym Fiddle 2 (Gy6 blok) probleem

Bericht#2 » 04 dec 2018, 22:01

Staat de carb te arm afgesteld en is de bougie al nagekeken en of vervangen en is de cdi nog wel goed ?
0 x

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Sym Fiddle 2 (Gy6 blok) probleem

Bericht#3 » 04 dec 2018, 22:31

Ik zou de kleppen eens stellen. 0,05 in 0,10 uit
Grote kans dat hij in koude toestand te weinig compressie opbouwt.
Check de isolator van het inlaatspruitstuk op cracks.
Nieuwe kost een paar euro, dus bij twijfel vervangen.
Blokjes zijn, mits goed onderhouden, praktisch onverwoestbaar.
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
Nelis en Gaby
Berichten: 117

Re: Sym Fiddle 2 (Gy6 blok) probleem

Bericht#4 » 05 dec 2018, 08:20

Kan het een vacuüm probleem zijn, omdat hij niet ploft of iets dergelijks.
Kijk of je genoeg brandstof krijgt, vacuüm slangetjes gescheurd zijn (zodat de brandstofkraan niet open gaat), is nu wel een beetje gissen voor mij, maar ik zou het daar zoeken, kijk even naar de bougie welke kleur die heeft.
Als de tank vacuüm trekt krijgt hij ook geen brandstof, even tankdopje los en kijken hoe die nu rijd.
Nogmaals voor mij is het nu gissen, ik heb nog niet veel ervaring op het scooter gebied dat ik kan zeggen dit is het :oops:
0 x
___________________________________________________________________________________

Znen Aurora 2 snor,
Kilometerstand 1940 Km,
Bouwjaar 2011.




Afbeelding

Gebruikersavatar
Stiel
Berichten: 85

Re: Sym Fiddle 2 (Gy6 blok) probleem

Bericht#5 » 05 dec 2018, 17:07

bedankt mensen. Ik ben nog even aan het klussen thuis, maar ik ga na het weekend de genoemde opties allemaal nalopen. To be continued
0 x
"Vraag je niet af waarom een clown zich als clown gedraagt. Vraag je af waarom jij naar het circus gaat."

Gebruikersavatar
Stiel
Berichten: 85

Re: Sym Fiddle 2 (Gy6 blok) probleem

Bericht#6 » 26 mar 2019, 21:43

Zo even een update: Tijdje niet gereden op de scooter. Inmiddels weer wel. Probleem bleef bestaan dus ik heb als eerste maar eens (voor het eerst van mijn leven) de kleppen gesteld. Was even "fiddelen" maar daar ben ik ook weer bedreven in.

De motor loopt echt beter, maar het koude start probleem blijft bestaan. Wat ik zo raar vind is dat het probleem over is als hij warm is.

Wat ik volgens advies nog kan doen:

isolator van het inlaatspruitstuk checken op scheuren of evt vervangen
Bougie nakijken
CDI (waar zou ik naar moeten kijken dan?)

Misschien nog: spanningsregelaar? - AICV unit vervangen en of verwijderen? - carburateur/sproeier?

Verder weet ik het ook even niet. Nog andere tips?
0 x
"Vraag je niet af waarom een clown zich als clown gedraagt. Vraag je af waarom jij naar het circus gaat."

Gebruikersavatar
niksnut
Berichten: 188

Re: Sym Fiddle 2 (Gy6 blok) probleem

Bericht#7 » 26 mar 2019, 23:39

Carburateur reinigen (ultra soon) lijkt er op dat er een kanaal dicht zit of een menglucht sproeier verstopt. Hoe is je brandstof filter? Zit er water in je brandstof?
1 x

Gebruikersavatar
Stiel
Berichten: 85

Re: Sym Fiddle 2 (Gy6 blok) probleem

Bericht#8 » 27 mar 2019, 13:22

niksnut schreef:Carburateur reinigen (ultra soon) lijkt er op dat er een kanaal dicht zit of een menglucht sproeier verstopt. Hoe is je brandstof filter? Zit er water in je brandstof?


Ik ga hem maar eens loshalen en opknappen. Ultrasoon Reinigen kan ik bij loods41 laten doen hier om de hoek. Misschien een revisiesetje erin knallen.

Brandstoffilter ga ik eens bekijken. Zou geen water in mijn brandstof moeten zitten.

Ik ga toch ook even het kanaaltje waar de naald van de elektrische choke in zit nakijken. Misschien zit er een obstructie in de vorm van vuil oid.
0 x
"Vraag je niet af waarom een clown zich als clown gedraagt. Vraag je af waarom jij naar het circus gaat."

Gebruikersavatar
Nelis en Gaby
Berichten: 117

Re: Sym Fiddle 2 (Gy6 blok) probleem

Bericht#9 » 27 mar 2019, 15:36

Kijk ook alle (vacuüm) slangen na en de aansluiting van de carb op het blok, dat rubber, daar kunnen ook scheuren inzitten.
0 x
___________________________________________________________________________________

Znen Aurora 2 snor,
Kilometerstand 1940 Km,
Bouwjaar 2011.




Afbeelding

Gebruikersavatar
Stiel
Berichten: 85

Re: Sym Fiddle 2 (Gy6 blok) probleem

Bericht#10 » 09 apr 2019, 21:28

Ik ben op aanraden van mijn oldtimer onderdelen mannetje overgestapt op Euro 98 en heb een kleppenreinigergoedje bij de brandstof gemikt. (scooter 5 in 1). Schijnbaar zorgen de toevoegingen in euro 95 voor afzetting in de motor en potentieel vastzittenden klepzittingen (wat funest is natuurlijk).

Ik merk verschil met stationair draaien en het vermogen is beter. Ook stottert hij niet meer (een keer nog gebeurd) maar over het algemeen ben ik blij dat het probleem weg is. Ik ga nog wel de slangen en aansluitingen nakijken. Just to be safe.

Nieuwe projectje: Tijd voor nieuwe rollen en riem merk ik. Hij is voor een 4takt zelfs sloom met op en door trekken.
0 x
"Vraag je niet af waarom een clown zich als clown gedraagt. Vraag je af waarom jij naar het circus gaat."

Social Media

   

Terug naar “Mechanische vragen en oplossingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

Aanmelden  •  Registreer