scooter verliest snelheid

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: scooter verliest snelheid

Bericht#31 » 15 jan 2019, 22:21

tomosje schreef:denk dat je dit wat ik vraag zo rond de 26.. zeker zal gaan maar als ze hem rond de 2200 zouden kunne krijgen zal er heel wat ingeruild worden hier denk ik


Daar kon jij zomaar eens vreselijk gelijk in krijgen.

@MelvinLX150
@Harleyman

Nou heren... feedback is er. Ideeën zijn er. Inspiratie is er.
Aan de slag zou ik zeggen.
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: scooter verliest snelheid

Bericht#32 » 16 jan 2019, 18:12

tomosje schreef:denk dat je dit wat ik vraag zo rond de 26.. zeker zal gaan maar als ze hem rond de 2200 zouden kunne krijgen zal er heel wat ingeruild worden hier denk ik


Nou ja, Mash heeft natuurlijk die City Cruise 50 waar we allebei nog op hebben gereden in Lelystad en dat was en is helemaal geen slechte machine. En die is nog goedkoper dan dat.
0 x

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: scooter verliest snelheid

Bericht#33 » 16 jan 2019, 18:20

ja klopt maar ondanks zijn voelbare kwaliteit is zeg maar het model niet mijn ding de citystar maar zeker ook jet 14 of people s zijn meer de modellen die ik dan als tourmachine s zie zou die scooter met een iets stoerder jasje leverbaar zijn zeker een waardige kandidaat die city cruize.
2 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
Harleyman
Berichten: 59

Re: scooter verliest snelheid

Bericht#34 » 16 jan 2019, 22:18

Willem13..... als je praat over “de boel compleet vervangen” ben ik benieuwd wat dat inhoud,
Een “ervaren dealer” zoals jij het omschrijft is prima in staat een defect onderdeel te vervangen in plaats van een heel motorblok bijvoorbeeld zoals een beunhaas zou doen.ook begrijp ik uit je schrijven dat het maar om 1scooter gaat waar je ervaring mee zegt te hebben?

Ik ben trouwens ook absoluut in voor een mooie grote tourscooter,wie weet wat er in de toekomst gebeuren gaat. De 3b3 is inderdaad een heel soepel blokje (geven we 20000km garantie op willem13) en zekers geschikt voor een tourmachine.
Ik zal ze eens wat in de tour richting gaan pushen op het werk ;)
0 x
Monteur product ontwikkeling Agm/Btc/Turbho

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: scooter verliest snelheid

Bericht#35 » 16 jan 2019, 22:24

Harleyman schreef:Ik ben trouwens ook absoluut in voor een mooie grote tourscooter, wie weet wat er in de toekomst gebeuren gaat. De 3b3 is inderdaad een heel soepel blokje (geven we 20000km garantie op willem13) en zekers geschikt voor een tourmachine.
Ik zal ze eens wat in de tour richting gaan pushen op het werk ;)


Doe je best!
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: scooter verliest snelheid

Bericht#36 » 16 jan 2019, 22:32

3b3 is trouwens van Yamaha...moet wel goed zijn
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: scooter verliest snelheid

Bericht#37 » 16 jan 2019, 23:09

jep doe maar lijkt me een goed plan!
roelf
0 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
Steven Luuko
Berichten: 86

Re: scooter verliest snelheid

Bericht#38 » 17 jan 2019, 08:46

Gisteren heb ik nog een busje uitlaatlak en een blokkeerbeugel gekocht.
Vanavond ga ik weer sleutelen.
De scooter reparateur waar ik de lak en beugel gekocht heb, was verbaasd van de kilometerstand.
Zijn conclusie: de scooter is waarschijnlijk wel onderhouden, alleen de laatste tijd niet zo.
Een scooter van welk merk dan ook wat 25.000+ km gereden heeft, is regelmatig onderhouden.
Veel mensen die hun voornemens zijn om hun scooter te verkopen, slaan de laatste beurt(en) over.
Een goede scooterdealer zou een beurt moeten doen voordat de scooter doorverkocht wordt.

Gisteren werd mijn stelling van de vicieuze cirkel van slecht onderhoud, slechte naam door de reparateur beaamt. Ik denk dat een scooterfabrikant tijd en energie moet investeren in de aftersales. Reparateurs instrueren op het onderhoud, verkopers warm maken voor een goed, goedkoop product. Het imagoprobleem van "Chinese scooters" is op dit moment belangrijker dan de kwaliteit, denk ik.
0 x

Gebruikersavatar
bertocello
Berichten: 1678

Re: scooter verliest snelheid

Bericht#39 » 17 jan 2019, 09:06

Steven Luuko schreef:Gisteren werd mijn stelling van de vicieuze cirkel van slecht onderhoud, slechte naam door de reparateur beaamt. Ik denk dat een scooterfabrikant tijd en energie moet investeren in de aftersales. Reparateurs instrueren op het onderhoud, verkopers warm maken voor een goed, goedkoop product. Het imagoprobleem van "Chinese scooters" is op dit moment belangrijker dan de kwaliteit, denk ik.


En wie gaat dat betalen?
De gebruiker natuurlijk..... Maar of die dat WIL betalen?
0 x
Sym Symphony ST 50 4t- 120.000 km Actuele kilometerstand -120.244 km.

Gebruikersavatar
Harleyman
Berichten: 59

Re: scooter verliest snelheid

Bericht#40 » 17 jan 2019, 13:43

Daar word ook echt heel erg veel tijd en energie in gestoken.
En voor onze eigen kostten natuurlijk.
Zo geef ik bijvoorbeeld met mijn collega elke maandag dealer training euro4 geheel kosteloos voor de dealers.
1 x
Monteur product ontwikkeling Agm/Btc/Turbho

Social Media

   

Terug naar “Mechanische vragen en oplossingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer