Paar vragen betreft onderhoud

Gebruikersavatar
Steven Luuko
Berichten: 86

Re: Paar vragen betreft onderhoud

Bericht#11 » 20 jan 2019, 13:54

Alles is weer gemonteerd en hij loopt nu veel soepeler.
Alleen wanneer de verlichting aan is, loopt hij hoorbaar minder stationair. Kan het zijn dat de accu vervangen moet worden?
0 x

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Paar vragen betreft onderhoud

Bericht#12 » 20 jan 2019, 14:55

Is volkomen normaal. Kan wel 200 t/pm schelen.
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
Harleyman
Berichten: 59

Re: Paar vragen betreft onderhoud

Bericht#13 » 20 jan 2019, 14:59

Dat slangetje met een spiraaltje erom gaat naar de vlotterbak van je carburateur,als je van plan bent je scooter lang stil te laten staan kun je daarmee de benzine uit de vlotterbak laten lopen.
Zwarte blokje in carterkap is de pickup sensor van je begrenzer,de kabel gaat normaal naar je cdi.
0 x
Monteur product ontwikkeling Agm/Btc/Turbho

Gebruikersavatar
Steven Luuko
Berichten: 86

Re: Paar vragen betreft onderhoud

Bericht#14 » 21 jan 2019, 19:29

Bedankt voor alle info. Bijna alles is nu vervangen, alleen nog de remmen, maar die doe ik een andere keer.
Ik heb wel een stationair probleem. Hij valt af en toe stil bij stoplichten.
Ik heb de motor stationair afgesteld, maar de ruimte tussen stilvallen en de opkomende koppeling is heel klein.
Kan het zijn, door het vervangen van de rollers, de v-snaar, de uitlaat, de olie, dat het systeem ontregeld is? Ik heb de koppelingschoenen en veren nog niet vervangen en de accu is nog niet vervangen. Stationairsproeier is schoon en werkt.
0 x

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Paar vragen betreft onderhoud

Bericht#15 » 21 jan 2019, 21:02

Heb je de luchtschroef volgens de juiste methode afgesteld?
Je hebt je luchtfilter vernieuwd en daarmee is tevens je lucht/benzinemengsel veranderd.
Als je meer lucht toevoert gaat de motor sneller draaien. Je bent geneigd om dat te compenseren met de stationairschroef, met als gevolg dat hij afslaat.
Check eens op hoeveel slagen de luchtschroef open staat en zet hem eens op 1,75 slag open.
Ga dan 10KM rijden en stel je stationair af.
Dat mag je overigens van het voorjaar weer opnieuw doen, want dan is de lucht warmer en dus de verhouding anders.

Edit:

Je koppeling heeft hier niks mee te maken volgens mij.
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
Steven Luuko
Berichten: 86

Re: Paar vragen betreft onderhoud

Bericht#16 » 26 jan 2019, 19:34

Carburator afgesteld volgens deze methode:


Hij loopt nu netjes stationair. Zowel bij een koude motor als een warme.

Iedereen hartelijk bedankt voor de hulp!
1 x

Social Media

   

Terug naar “Mechanische vragen en oplossingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

Aanmelden  •  Registreer