Bericht#23 » 21 feb 2019, 14:53
Ik had vanochtend al een reactie geplaatst, maar die heb ik weer verwijderd vanwege irrelevantie.
Maar even dit nog: Hij viel ineens uit zeg je.
Plop...bluuuuuuuhhhhh?
Of plop en verder niks meer?
Het eerste geval zuigt hij namelijk wel vacuum. Het tweede geval niet. Maar dan zou je inderdaad ook geen compressie meer moeten voelen.
Dat kan je testen door de bougie eruit te draaien en dan een vinger stijf op het bougiegat te drukken.
Als je nu electrisch start moet je vinger met kracht uit het gat worden geblazen. Echt "Plop".
Voel je dat niet, of voel je iets wat daar weinig van weg heeft dan is er een probleem met de compressie.
Misschien gebroken klepveer, misschien verbrande klep (wat al geopperd werd).
Ik denk persoonlijk niet dat het probleem in de carburateur zit, want dan doet ie niet exact hetzelfde met 2 verschillende carburateurs.
Als het niet de compressie is, en niet de carburateur, dan zou ik het zoeken in bijvoorbeeld de CDI of de spanningsregelaar.
Mijn Like had een kapotte spanningsregelaar en liep ook ineens onregelmatig, omdat de accu niet meer werd bijgeladen, wat betekent dat de CDI te weinig spanning krijgt en dus gaat lopen eikelen.
Succes, en laat ff weten hoe het afgelopen is.
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis