Kymco Agility stottert stationair

Gebruikersavatar
Delight
Voormalig STN Lid
Berichten: 3720

Re: Kymco Agility stottert stationair

Bericht#21 » 21 feb 2019, 07:22

op-en-topie schreef:
Delight schreef:Is naar mijn idee niet het inlaatgedeelte, maar klinkt meer als een lek in het uitlaatgedeelte.


beste Delight
kan je wat meer uitleg geven wat je juist bedoelt met ( het uitlaatgedeelte ).
ben er niet zo een krak in .
mvgr

Nou als ik het filmpje zo kijk, lijkt hij erg te “ploffen” tijdens het lopen....
Net als of hij lekt op de uitlaatpakking of iets dergelijks.
0 x

Gebruikersavatar
Spikey
Voormalig STN Lid
Berichten: 151

Re: Kymco Agility stottert stationair

Bericht#22 » 21 feb 2019, 09:35

op-en-topie schreef:beste ,
ik zit met een zeeeer vervelende probleem dat ik het maar niet op kan lossen n.l.
ik heb een kymco agility 50 A klasse van bwj 2010 , hij reed perfect tot eergisteren viel hij ineens uit en heb hem niet kunnen starten.
al duwend naar huis gekomen en direct het carburateur demonteert en eens grondig gereinigd .
daarna er weer opgestoken en een nieuwe bougie ook en hij startte na een paar pogingen , maar nu zit ik met het probleem dat hij in het begin de automatische schoke aanneemt en hogere toeren maakt wat normaal is denk ik , maar na een minuut of zo daalt de toeren zodanig dat hij begint te stotteren en soms stilvalt.
ik had nog een andere carburator liggen die ik al een tijdje geleden eens schoongemaakt had er opgestoken en het probleem blijft zich voordoen .
ik had op het forum gelezen dat de kleppen ook kan zorgen voor onregelmatigheid en stotteren , dus heb ik ook de kleppen geregeld ,
inlaat 0.05 en uitlaat 0.1 maar helaas , het probleem blijft hetzelfde .
ik heb een video gemaakt( maar het lukt mij maar niet om het video te plaatsen ) , meschien kan iemand me helpen , want ik weet het echt niet meer van wat het zou kunnen zijn .
wat ik al gedaan heb :
- carburateur schoongemaakt + een ander carburateur geprobeerd
- nieuwe bougie
- kleppen gesteld
iemand een idee of sugessies
sorry als er ergens een type fout zit , ik ben op van de zenuwen :((


Heb je al gekeken of je vacuüm slangetje die vanaf je benzine pomp naar je spruitstuk (zit tussen je carburateur en je cilinder) loopt niet lek is of losgeraakt want dan loopt je motor niet goed stationair en sputtert.
0 x
Bella 50 - agm lx - Sym st :crap:
Kymco new people S A merk
Dagrecord met de kymco 402 km

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Kymco Agility stottert stationair

Bericht#23 » 21 feb 2019, 14:53

Ik had vanochtend al een reactie geplaatst, maar die heb ik weer verwijderd vanwege irrelevantie.
Maar even dit nog: Hij viel ineens uit zeg je.
Plop...bluuuuuuuhhhhh?
Of plop en verder niks meer?
Het eerste geval zuigt hij namelijk wel vacuum. Het tweede geval niet. Maar dan zou je inderdaad ook geen compressie meer moeten voelen.
Dat kan je testen door de bougie eruit te draaien en dan een vinger stijf op het bougiegat te drukken.
Als je nu electrisch start moet je vinger met kracht uit het gat worden geblazen. Echt "Plop".
Voel je dat niet, of voel je iets wat daar weinig van weg heeft dan is er een probleem met de compressie.
Misschien gebroken klepveer, misschien verbrande klep (wat al geopperd werd).
Ik denk persoonlijk niet dat het probleem in de carburateur zit, want dan doet ie niet exact hetzelfde met 2 verschillende carburateurs.
Als het niet de compressie is, en niet de carburateur, dan zou ik het zoeken in bijvoorbeeld de CDI of de spanningsregelaar.
Mijn Like had een kapotte spanningsregelaar en liep ook ineens onregelmatig, omdat de accu niet meer werd bijgeladen, wat betekent dat de CDI te weinig spanning krijgt en dus gaat lopen eikelen.
Succes, en laat ff weten hoe het afgelopen is.
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
op-en-topie
Berichten: 14

Re: Kymco Agility stottert stationair

Bericht#24 » 22 feb 2019, 00:49

beste mensen
ik ga zaterdag eens werk van maken .
eerst het slangetje controleren van vacium dan
een andere cdi uitproberen
en dan ga ik de compressie testen zoals stoyanov het zegt
dan testen met een andere goede spanningsregelaar
we zien wel wat het geeft .
nogmaals bedankt voor de hints/hulp
0 x

Gebruikersavatar
op-en-topie
Berichten: 14

Re: Kymco Agility stottert stationair

Bericht#25 » 23 feb 2019, 19:14

beste mensen
ik heb de stationair schroef op de carburateur zodanig ingesteld dat het iets boven de normale toeren draait , op die manier heb ik er 10 km mee gereden en hij heeft niet gestotterd of stilgevallen .
natuurlijk draait hij nu stationair iet hoger dan normaal , maar ik kan er mee leven
2 x

Social Media

   

Terug naar “Mechanische vragen en oplossingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer