VivaCity boordcomputer reset zijn eigen.

Gebruikersavatar
jeffjamm94
Berichten: 384

VivaCity boordcomputer reset zijn eigen.

Bericht#1 » 14 apr 2019, 14:07

Mijn VivaCity ((oud model)) heeft een klein probleem met de boordcomputer wat ik maar al te graag zou willen op lossen alleen ik weet niet hoe.

Het ding is namelijk dat elke keer wanneer ik de scooter op contact zet en de boordcomputer gaat aan dan staat mijn klok op 12:00 en mijn trip meter op 0.0

Ik kan de klok op tijd zetten en een stukje rijden zodat de trip meter bijvoorbeeld 15.0 aan geeft
Maar zodra ik de scooter van het contact af zet waardoor de boordcomputer uit gaat en ik hem daarna weer op contact zet waardoor de boordcomputer weer aan gaat dan staat de klok weer terug op 12:00 en de tripmeter weer op 0.0 zonder dat ik een van de twee heb aangeraakt.

De benzine meter en de totale kilometer stand werken wel netjes en resetten niet.

Nou heb ik een aardige ervaring met de VivaCity modellen maar nog nooit met zo'n boordcomputer gewerkt en dat is nou niet echt iets waar ik verstand van heb dus weet ik niet echt wat ik eraan kan doen
:bang!:

Als iemand iets weet wat ik zou kunnen checken dan hoor ik het graag :thumbsup:

Afbeelding
0 x
Ken je mij niet?
Dan kom ik misschien wat apart over.

Maar ken je mij wel?
Dan zie je zelf dat ik toch echt wel prettig gestoord ben maar dan wel een betere van dat soort

Gebruikersavatar
Marco_61
Voormalig STN Lid
Berichten: 723

Re: VivaCity boordcomputer reset zijn eigen.

Bericht#2 » 14 apr 2019, 14:13

Als je de accu loskoppelde, dan stond bij mijn vespa de klok en tripteller op nul. De kilometer totaalstand echter niet. Ik vermoed dus dat je boordcomputer geen stroom meer krijgt, als je het contact uitzet. Geen idee waarom, maar ik denk dat je het in die richting moet zoeken.
Gr, Marco.
1 x

Gebruikersavatar
jeffjamm94
Berichten: 384

Re: VivaCity boordcomputer reset zijn eigen.

Bericht#3 » 14 apr 2019, 14:26

Marco_61 schreef:Als je de accu loskoppelde, dan stond bij mijn vespa de klok en tripteller op nul. De kilometer totaalstand echter niet. Ik vermoed dus dat je boordcomputer geen stroom meer krijgt, als je het contact uitzet. Geen idee waarom, maar ik denk dat je het in die richting moet zoeken.
Gr, Marco.



mijn accu zou het moeten doen, Ik kan de scooter elektrisch starten en alles.
Misschien dat er een accu in zit met de verkeerde AH of iets.
Daar zou ik wel naar checken ja :thumbsup:
0 x
Ken je mij niet?
Dan kom ik misschien wat apart over.

Maar ken je mij wel?
Dan zie je zelf dat ik toch echt wel prettig gestoord ben maar dan wel een betere van dat soort

Gebruikersavatar
Remco1979
Berichten: 1000

Re: VivaCity boordcomputer reset zijn eigen.

Bericht#4 » 14 apr 2019, 14:42

Misschien ergens een zekering stuk.
Lijkt erop dat de constante stroom mist.
0 x
Afbeelding
Vanaf 14-1-2018 bezitter Piaggio MP3 Sneeuwwitje 18304 km
27-5-2019 42028 km and counting
km record op 1 dag 476 km :thumbsup:
Vmax 150km/h+

Gebruikersavatar
henkhouet
Voormalig STN Lid
Berichten: 1252

Re: VivaCity boordcomputer reset zijn eigen.

Bericht#5 » 14 apr 2019, 14:46

Zit er misschien een back up batterij in ?
(Soms in de vorm van een elco..)

Als dat zo is, dan lijkt die defect, want op het moment er weer spanning op komt, doet alles het weer.

gr, Henk
2 x

Gebruikersavatar
jeffjamm94
Berichten: 384

Re: VivaCity boordcomputer reset zijn eigen.

Bericht#6 » 14 apr 2019, 15:15

henkhouet schreef:Zit er misschien een back up batterij in ?
(Soms in de vorm van een elco..)

Als dat zo is, dan lijkt die defect, want op het moment er weer spanning op komt, doet alles het weer.

gr, Henk


zoiets had ik ooit wel in mijn daadwerkelijke computer. Daar zit een klein batterijtje in wat bij mij leeg was waardoor de tijd en datum elke keer werd terug gezet elke keer wanneer ik het ding aan zette.

Dat mijn boordcomputer toch een klein computertje is dacht ik dat er misschien ook wel zo'n batterijtje in zit wat misschien leeg is
:thumbsup:
0 x
Ken je mij niet?
Dan kom ik misschien wat apart over.

Maar ken je mij wel?
Dan zie je zelf dat ik toch echt wel prettig gestoord ben maar dan wel een betere van dat soort

Gebruikersavatar
jeffjamm94
Berichten: 384

Re: VivaCity boordcomputer reset zijn eigen.

Bericht#7 » 14 apr 2019, 15:18

Remco1979 schreef:Misschien ergens een zekering stuk.
Lijkt erop dat de constante stroom mist.


Ik weet dat er een hoofdzekering is maar die is nog niet kapot.
Of er voor de boordcomputer een is dat weet ik dan weer niet maar wel iets wat ik wilde gaan checken.

Op Google heb ik het nog niet gevonden, En de handleiding zegt ook niet veel daarover jammer genoeg
0 x
Ken je mij niet?
Dan kom ik misschien wat apart over.

Maar ken je mij wel?
Dan zie je zelf dat ik toch echt wel prettig gestoord ben maar dan wel een betere van dat soort

Gebruikersavatar
Roel
Berichten: 630
Contacteer:

Re: VivaCity boordcomputer reset zijn eigen.

Bericht#8 » 14 apr 2019, 15:20

Lijkt mij ook iets met een batterij te maken te hebben.
1 x
Langste rit op 1 dag 310 km

Huidige scooter:
Sym fiddle 3 02-07-2020 nieuwe

Eerdere scooters:
Peugeot elystar
Peugeot kisbee sportsline
Kymco New Dink 2013 zwart (black Betty)
Kymco Grand Dink 2008 champagne (Klara)(helaas ongeluk gehad)
Yamaha Neo's
Kymco Grand Dink 2008 antraciet
Peugeot buxy rs
Kymco k12
Peugeot tkr
Tomos

Gebruikersavatar
Klapband
Berichten: 791

Re: VivaCity boordcomputer reset zijn eigen.

Bericht#9 » 14 apr 2019, 21:55

Backup en voeding komt alleen van de accu.. Er zit geen batterijtje in die teller..

Ik denk dat zoals boven gezegd is de voeding van de accu word onderbroken direct naar de teller als het contact slot uit gaat.
1 x

Gebruikersavatar
jeffjamm94
Berichten: 384

Re: VivaCity boordcomputer reset zijn eigen.

Bericht#10 » 14 apr 2019, 22:22

Klapband schreef:Backup en voeding komt alleen van de accu.. Er zit geen batterijtje in die teller..

Ik denk dat zoals boven gezegd is de voeding van de accu word onderbroken direct naar de teller als het contact slot uit gaat.



Dat is wel waar ik het meest bang voor ben :?
Electro werk is mijn zwakke punt, Dat word dan nog een heel gepruts om alles na te lopen.

De planning is om de meeste kappen over te spuiten over een paar maanden,
Met alle kappen eraf hoop ik dan maar dat ik iets tegen kom en dat het een beetje vlot te fiksen valt gezien ik hoogstwaarschijnlijk maar een minimale tijd eraan kan gaan besteden voor ik de scooter weer nodig ga hebben voor dagelijks vervoer.
0 x
Ken je mij niet?
Dan kom ik misschien wat apart over.

Maar ken je mij wel?
Dan zie je zelf dat ik toch echt wel prettig gestoord ben maar dan wel een betere van dat soort

Social Media

   

Terug naar “Mechanische vragen en oplossingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

Aanmelden  •  Registreer