Inhouden scooter

Gebruikersavatar
Sjeuf
Berichten: 222

Re: Inhouden scooter

Bericht#11 » 12 jul 2019, 14:20

bertocello schreef:Mijn huidige top 3 is, op
1 Piaggio Liberty.
2 Kymco People S (maar deze is niet leverbaar in Belgie)
3 Kymco Agility 16" (krijgt geen goeie kritiek van gebruikers)
Als laatste toch nog de Sym Symphony, behalve het doffe display en het gieren en het sporadisch inhouden ben ik daar heel tevreden over. Mijn vrouw rijd met een Sym Mio en als we samen onderweg zijn en ze wil de puntjes op de i zetten zie ik alleen nog de achterkant van haar scooter.Overduidelijk en onhoudbaar, tenzij het een weg is van kilometers lang. De enige aanpassing van de Mio is een grotere sproeier.

De People S is helaas erg sloom, net als de Agility 16"en New Like. Hopelijk krijgen ze snel een goede update die Kymco waardig is want hun prijzen zijn stevig.
0 x

Gebruikersavatar
Bas
Berichten: 26

Re: Inhouden scooter

Bericht#12 » 12 jul 2019, 14:34

Wat vinden jullie van de standaard cst banden die onder een Sym zitten? Ik heb het gevoel dat ze met regen wat onzeker zijn
0 x

Gebruikersavatar
Supreme81
Berichten: 832

Re: Inhouden scooter

Bericht#13 » 12 jul 2019, 16:09

Sjeuf schreef:
bertocello schreef:Welkom Bas. Dat gierend geluid komt van de eindaandrijving en geeft behalve het joelen geen negatieve resultaten op lange termijn. Wel is dat de voornaamste reden dat ik waarschijnlijk in de toekomst geen Sym Symphony meer zal kopen.

Ben ik toch benieuwd welke scooter met grote wielen jouw Symphony gaat vervangen, Bertocello! Ben zelf ook van plan een scooter met grote wielen te kopen en had e Piaggio Liberty hoog op mijn verlanglijstje staan maar bij het gesprek met de dealer waar ik het meeste vertrouwen in had werd mij de Piaggio afgeraden en dat hoorde ik niet voor het eerst. Hij was al de derde dealer die mij vertelde dat zij steeds meer trammelant met de Liberty ondervonden en de Symphony toch de voorkeur kreeg, boven de injectie van Piaggio. Die derde dealer vertelde mij ook dat de Piaggio voor zuid-Limburg te weinig power heeft, daar heb je met een Symphony geen last van als ik hem heb afgesteld, aldus zijn woorden.


Wil niet vervelend zijn maar de Liberty is wel een van mijn fijnste scooters geweest! En mijn dealer verkoopt ze nog volop. Nooit geen klachten of mankementen bekend. Vermogen is ook gewoon meer dan prima. Had wel een Malossi vario laten monteren welke helemaal subliem presteerde op de Liberty. Bijzonder dat er dan dealers zijn die kritiek hebben op deze machine. Op internet lees je er ook niets tot weinig over..Heb zelf ook een SYM (Peugeot Tweet) en nog een aantal andere scooters gehad, dus kan wel wat vergelijkingen maken. De zeven heuvelen in Groesbeek en overige wat steilere wegen waren ook geen probleem voor mijn Liberty. Nooit het idee gehad dat ik vermogen te kort kwam.. Denk dat Jan hetzelfde kan beamen.. Wilde dit toch even delen... ;)
0 x

Gebruikersavatar
René K
Berichten: 632

Re: Inhouden scooter

Bericht#14 » 12 jul 2019, 16:16

Als piaggio New Liberty technische problemen heeft dan moet Piaggio Zip en Vespa ook de zelfde problemen hebben, deze
voertuigen hebben immers de zelfde I-GET 4 takt motoren. Ik zal ook eens navragen bij een Piaggio dealer.
0 x

Gebruikersavatar
Supreme81
Berichten: 832

Re: Inhouden scooter

Bericht#15 » 12 jul 2019, 17:12

René K schreef:Als piaggio New Liberty technische problemen heeft dan moet Piaggio Zip en Vespa ook de zelfde problemen hebben, deze
voertuigen hebben immers de zelfde I-GET 4 takt motoren. Ik zal ook eens navragen bij een Piaggio dealer.


Klopt helemaal René K. En vergeet de postbezorgers in Nederland niet die ook al rijden of overgaan naar de Iget.
0 x

Reyn
R.I.P. In Memoriam
Berichten: 768

Re: Inhouden scooter

Bericht#16 » 12 jul 2019, 17:54

Bas schreef:Wat vinden jullie van de standaard cst banden die onder een Sym zitten? Ik heb het gevoel dat ze met regen wat onzeker zijn


Dat zijn geen fijne banden bij nat weer.
Ik heb ze meteen laten vervangen door heidenau's.
Dat is een wereld van verschil.
0 x
Sym Symphony ST 2018 euro4
Extra's: half hoog windscherm, 39l topkoffer, extra remlicht onder koffer, heidenau K66 banden

Dagrecord: 336 km

Gebruikersavatar
René K
Berichten: 632

Re: Inhouden scooter

Bericht#17 » 12 jul 2019, 18:34

Of het zijn fietsenmakers die nog niets weten van Piaggio I-GET 4 takt injectie motoren.
Een tiental jaar geleden kocht ik eens een Liberty 4takt bij een tweewieler zaak maar had steeds problemen met inhouden
van de 4takt motor. De monteur (fietsenmaker) kon de storing niet verhelpen en heb ik van ellende maar weer ingeruild en
een 2takt Piaggio Fly daar gekocht. Veel later kwam ik er achter dat er een te krappe sproeier 75 in zat vanwege milieu en
moest bij aflevering gewoon een sproeier 78 in, meer niet. :bang!:

Maar problemen met de Piaggio new Liberty 50 I-GET?... wat voor problemen?
0 x

Gebruikersavatar
Supreme81
Berichten: 832

Re: Inhouden scooter

Bericht#18 » 12 jul 2019, 23:12

René K schreef:Of het zijn fietsenmakers die nog niets weten van Piaggio I-GET 4 takt injectie motoren.
Een tiental jaar geleden kocht ik eens een Liberty 4takt bij een tweewieler zaak maar had steeds problemen met inhouden
van de 4takt motor. De monteur (fietsenmaker) kon de storing niet verhelpen en heb ik van ellende maar weer ingeruild en
een 2takt Piaggio Fly daar gekocht. Veel later kwam ik er achter dat er een te krappe sproeier 75 in zat vanwege milieu en
moest bij aflevering gewoon een sproeier 78 in, meer niet. :bang!:

Maar problemen met de Piaggio new Liberty 50 I-GET?... wat voor problemen?


Dat zou ook nog kunnn idd! Die van mij reedt probleemloos 11.000km. Zou deze zo weer kopen. Fantastische machine.
0 x

Gebruikersavatar
René K
Berichten: 632

Re: Inhouden scooter

Bericht#19 » 13 jul 2019, 11:12

Maar Suprime81 u had nog een Liberty Euro 3, ondertussen is de levering Euro 4 dus weer ergens in geknepen vanwege
milieu. Ik kan mij wel weer voorstellen dat er misschien weer technische probleempjes geeft wat een vakbekwame
scootermonteur weet te verhelpen. Maar ja,....zie die maar te vinden.
Ik zou ook graag een Piaggio Liberty willen kopen maar ik begin nu ook weer te twijfelen om deze avontuur aan te gaan.
Mijn probleemloze Honda Vision 50 4 takt injectie welles waar Euro 2 in te ruilen voor een Liberty injectie Euro 4.
Ik houd Joey Schaar de Vespa monteur (vol gas met Joey YouTube) wel in de gaten of vraag daar de info want de o.a Vespa
Primavera 50 4 takt is nu ondertussen ook Euro 4 en wat zijn bevindingen zijn.
0 x

Gebruikersavatar
Supreme81
Berichten: 832

Re: Inhouden scooter

Bericht#20 » 13 jul 2019, 12:30

René K schreef:Maar Suprime81 u had nog een Liberty Euro 3, ondertussen is de levering Euro 4 dus weer ergens in geknepen vanwege
milieu. Ik kan mij wel weer voorstellen dat er misschien weer technische probleempjes geeft wat een vakbekwame
scootermonteur weet te verhelpen. Maar ja,....zie die maar te vinden.
Ik zou ook graag een Piaggio Liberty willen kopen maar ik begin nu ook weer te twijfelen om deze avontuur aan te gaan.
Mijn probleemloze Honda Vision 50 4 takt injectie welles waar Euro 2 in te ruilen voor een Liberty injectie Euro 4.
Ik houd Joey Schaar de Vespa monteur (vol gas met Joey YouTube) wel in de gaten of vraag daar de info want de o.a Vespa
Primavera 50 4 takt is nu ondertussen ook Euro 4 en wat zijn bevindingen zijn.


Klopt. Ik had een euro 3. Maar Jan H hier op t forum heeft een euro 4 die met dezelfde specs als mij ook dezelfde resultaten haalt.. Dus zou weinig verschil moeten maken..
0 x

Social Media

   

Terug naar “Mechanische vragen en oplossingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Aanmelden  •  Registreer