Inhouden scooter

Gebruikersavatar
Bas
Berichten: 26

Inhouden scooter

Bericht#1 » 11 jul 2019, 20:18

Hallo,

Ik heb een nieuwe Sym fiddle 2 euro 4 scooter met nu 200 km op de teller. Ik heb gemerkt dat de scooter een beetje inhoud met optrekken en ook op zijn top 51 op de teller lijkt hij een beetje afgeknepen te worden.

Nu zit ik nog in de inrij periode. Zou het hieraan kunnen liggen of is dit het bekende probleem met de ecu?

Bij de 500 km beurt wil ik wel aan de dealer gaan vragen of ze dit kunnen oplossen. Mocht dit ze niet lukken zag ik dat my scootershop in noordwijkerhout bekent is met dit systeem. Heeft iemand ervaring met deze winkel? Ik heb al een paar keer allbike in zaandaam voorbij zien komen maar dit is een beetje ver weg voor mij.

Groeten bas
0 x

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Inhouden scooter

Bericht#2 » 11 jul 2019, 20:45

Ga nou toch maar ff naar Allbike.
Die lossen het gegarandeerd op.
Zover is het nou ook weer niet.
3 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
henkhouet
Voormalig STN Lid
Berichten: 1252

Re: Inhouden scooter

Bericht#3 » 11 jul 2019, 21:01

Ik sluit me helemaal aan bij Stoyanov.!!
Uit ervaring weet ik, met vele anderen hier, dat dit probleem geheel opgelost wordt als je een bezoek brengt aan Allbike in Zaandam.

Vele dealers proberen het op te lossen, maar hebben niet de kennis of apparatuur om dit te doen.

Geloof me, het zal je een hoop ergernis besparen, als je een leuk ritje naar Zaandam maakt.

gr, Henk
2 x

Gebruikersavatar
Bas
Berichten: 26

Re: Inhouden scooter

Bericht#4 » 11 jul 2019, 23:37

Thanks voor de reacties! Als mijn dealer het niet voor elkaar krijgt zal ik is kijken voor een afspraak in zaandam.

Nog even een vraagje is het normaal dat je bij de carterkap een soort gierend geluid hoort tikdens het rijden? Ook vind ik het verbruik niet heel zuinig bij 123 km getanked en daaraan berekend dat ik 1 op 31 reed.
0 x

Gebruikersavatar
Ruud_B
Berichten: 561

Re: Inhouden scooter

Bericht#5 » 11 jul 2019, 23:47

Je hebt net een nieuw scootertje, t motortje moet zich ook nog prettig gaan voelen. Geef je scooter de tijd om vertrouwd met jou te raken. Na een 500 km zou ie volledig vriendschap met je moeten kunnen hebben.
Is dit niet zo en zijn er twijfels over de oprechtheid van die vriendschap trakteer je je 2 wielerige vriend op een gezellig uitje naar een terzake kundige dealer die zit zoals je gelezen hebt in Zaandam.

Succes met de komende 300 kilometer !
0 x
" IK ACCEPTEER U, ZOALS IK BEN "

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Inhouden scooter

Bericht#6 » 12 jul 2019, 05:32

Dat gierende geluid is SYM-eigen.
Ik hoorde het ook bij de beide SYM Jet 14's waar ik laatst achter en naast reed.
Niet druk over maken. Waarschijnlijk de koppeling.
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
bertocello
Berichten: 1678

Re: Inhouden scooter

Bericht#7 » 12 jul 2019, 07:55

Welkom Bas. Dat gierend geluid komt van de eindaandrijving en geeft behalve het joelen geen negatieve resultaten op lange termijn. Wel is dat de voornaamste reden dat ik waarschijnlijk in de toekomst geen Sym Symphony meer zal kopen.
0 x
Sym Symphony ST 50 4t- 120.000 km Actuele kilometerstand -120.244 km.

Gebruikersavatar
Bas
Berichten: 26

Re: Inhouden scooter

Bericht#8 » 12 jul 2019, 09:50

Oke mooi dat het geen kwaad kan! Als het geen negatief effect heeft mag die van mij joelen haha
0 x

Gebruikersavatar
Sjeuf
Berichten: 222

Re: Inhouden scooter

Bericht#9 » 12 jul 2019, 13:27

bertocello schreef:Welkom Bas. Dat gierend geluid komt van de eindaandrijving en geeft behalve het joelen geen negatieve resultaten op lange termijn. Wel is dat de voornaamste reden dat ik waarschijnlijk in de toekomst geen Sym Symphony meer zal kopen.

Ben ik toch benieuwd welke scooter met grote wielen jouw Symphony gaat vervangen, Bertocello! Ben zelf ook van plan een scooter met grote wielen te kopen en had e Piaggio Liberty hoog op mijn verlanglijstje staan maar bij het gesprek met de dealer waar ik het meeste vertrouwen in had werd mij de Piaggio afgeraden en dat hoorde ik niet voor het eerst. Hij was al de derde dealer die mij vertelde dat zij steeds meer trammelant met de Liberty ondervonden en de Symphony toch de voorkeur kreeg, boven de injectie van Piaggio. Die derde dealer vertelde mij ook dat de Piaggio voor zuid-Limburg te weinig power heeft, daar heb je met een Symphony geen last van als ik hem heb afgesteld, aldus zijn woorden.
0 x

Gebruikersavatar
bertocello
Berichten: 1678

Re: Inhouden scooter

Bericht#10 » 12 jul 2019, 14:00

Mijn huidige top 3 is, op
1 Piaggio Liberty.
2 Kymco People S (maar deze is niet leverbaar in Belgie)
3 Kymco Agility 16" (krijgt geen goeie kritiek van gebruikers)
Als laatste toch nog de Sym Symphony, behalve het doffe display en het gieren en het sporadisch inhouden ben ik daar heel tevreden over. Mijn vrouw rijd met een Sym Mio en als we samen onderweg zijn en ze wil de puntjes op de i zetten zie ik alleen nog de achterkant van haar scooter.Overduidelijk en onhoudbaar, tenzij het een weg is van kilometers lang. De enige aanpassing van de Mio is een grotere sproeier.
0 x
Sym Symphony ST 50 4t- 120.000 km Actuele kilometerstand -120.244 km.

Social Media

   

Terug naar “Mechanische vragen en oplossingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

cron

Aanmelden  •  Registreer