Hanway Raw 50 inhouden op vol gas

Gebruikersavatar
Niller
Berichten: 20

Hanway Raw 50 inhouden op vol gas

Bericht#1 » 02 sep 2019, 20:07

Heren (en Dames?)

Mijn Hanway Raw 50 heeft een probleempje met inhouden op volgas.

Ik denk dat ik een andere CDI heb om dat de teller boven de 60 gaat maar zodra ik volgas heb en op snelheid dat heeft de brommer de neiging om 'af te slaan' en een seconde later weer aan te slaan, dit maakt een zeer onaangename rit en zou het graag oplossen.

Wat heb ik ondertussen geprobeerd:
- brandstoftoevoeging, ik vermoedde een vervuiling en een potje in de tank leek me een makkelijke oplossing. Hij loopt nu wel beter maar nog steed niet goed genoeg
- Na wat om me heen gevraagd te hebben, heb ik de carburateur opengemaakt om te kijken over er ergens een blokkade/vuil zat, niet dus. Ik heb ook meteen even het sproeiertje bekeken, maar ook deze was schoon. Het viel me wel op dat er een maatje 80 in zat. Wat ik mij kan herinneren van vroeger (jaja oude man hier) is dat 80 wel erg groot is? of ben ik nu niet alleen oud maar ook seniel?

Wat kan ik nog meer doen om mijn probleem op te lossen?
1 x

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: Hanway Raw 50 inhouden op vol gas

Bericht#2 » 02 sep 2019, 20:21

80 is normaal ;-) ik stond ook te kijken toen ik dat voor het eerst zag , 80 / 85 is niet uitzonderlijk ,maar standaard
ja ik ben ook nog van de Puch Maxi tijd
het probleem , luchttoevoer ook nagekeken en iets meer open draaien ... kan zijn dat hij te weinig lucht krijgt dan gaat het wat moeilijker zonder zuurstof :schater: ( heben wij ook last van ) :schater:
( en let ook op het wordt weer kouder dus de lucht ijler , dus kan hij ook weer te veel krijgen en dus weer te weinig brandstof krijgen , ja het blijven rare beestjes die brommers )

Hoe loopt hij als je helemaal geen gas geeft ?
0 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: Hanway Raw 50 inhouden op vol gas

Bericht#3 » 02 sep 2019, 20:30

Vervang de bougie even. Kost niet veel, is makkelijk te doen en dit klinkt zoals het probleem wat ik op mijn eerste reisdag ook had.
0 x

Gebruikersavatar
Niller
Berichten: 20

Re: Hanway Raw 50 inhouden op vol gas

Bericht#4 » 02 sep 2019, 22:40

@ravw: tot aan de 60 loopt hij heel netjes, wat laag aan trekkracht, maar dat is te verwachten als ik zo rondneus op dit forum.

Ik ga de luchttoevoer even checken en de bougie vervangen, kijken of dat soelaas biedt. Ik hou jullie op de hoogte
0 x

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: Hanway Raw 50 inhouden op vol gas

Bericht#5 » 02 sep 2019, 23:03

Niller schreef:@ravw: tot aan de 60 loopt hij heel netjes, wat laag aan trekkracht, maar dat is te verwachten als ik zo rondneus op dit forum.

Ik ga de luchttoevoer even checken en de bougie vervangen, kijken of dat soelaas biedt. Ik hou jullie op de hoogte


voor meer trekkracht een CDI 56 Km en een 56 tantjes achter
Had ik ook je levert iets in op snelheid maar iets meer trekkracht :-)


maar bij een 56 cdi loopt hij lekker alleen net iets te snel.
voor een leuke wok , trok bij mij tot de 65 km door dus 60 km echte snelheid ... dus is wokken
met andere tandje achter liep hij net tegen de 58 km aan ( warm 60 km ) dus dan zit je save
0 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
Niller
Berichten: 20

Re: Hanway Raw 50 inhouden op vol gas

Bericht#6 » 03 sep 2019, 08:43

Ik ben niet bereid om snelheid in te leveren, zeker niet als hij op lagere snelheid alsnog hoge toeren maakt. Comfort is voor mij belangrijk aangezien ik er flinke afstanden mee doe.

Misschien op den duur kijken naar een grotere cylinderinhoud, niet voor de snelheid want 60-65 is prima, maar voor trekkracht. Maar voorlopig eerst even mijn huidige problemen oplossen
0 x

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: Hanway Raw 50 inhouden op vol gas

Bericht#7 » 03 sep 2019, 10:46

zit je niet tegen de begrenzer aan te hikken.
is maar een idee hoor !
en als je sneller wil is jou verantwoording schrijven over opvoeren (want dat is 60/65 km /pu zeker)
onze verantwoording die wij als forum niet willen nemen.
vandaar dat in de reglementen aan gegeven is dat dit verboden is..
succes met het oplossen van je probleem
roelf
0 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
Rop69
Berichten: 38

Re: Hanway Raw 50 inhouden op vol gas

Bericht#8 » 03 sep 2019, 11:17

ravw schreef:
Niller schreef:@ravw: tot aan de 60 loopt hij heel netjes, wat laag aan trekkracht, maar dat is te verwachten als ik zo rondneus op dit forum.

Ik ga de luchttoevoer even checken en de bougie vervangen, kijken of dat soelaas biedt. Ik hou jullie op de hoogte


voor meer trekkracht een CDI 56 Km en een 56 tantjes achter
Had ik ook je levert iets in op snelheid maar iets meer trekkracht :-)


maar bij een 56 cdi loopt hij lekker alleen net iets te snel.
voor een leuke wok , trok bij mij tot de 65 km door dus 60 km echte snelheid ... dus is wokken
met andere tandje achter liep hij net tegen de 58 km aan ( warm 60 km ) dus dan zit je save


Ik ben op zoek naar de juiste cdi 56 km. Welke en waar kan ik deze ( online) bestellen?
0 x

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1650

Re: Hanway Raw 50 inhouden op vol gas

Bericht#9 » 03 sep 2019, 12:22

De mengselschroef is alleen voor het stationair mengsel en het eerste stukje als de schuif open gaat.
Daar tussenin regelt de hoofdsproeier icm de regelnaald het mengsel.
Bij vol gas regelt alleen de hoofsproeier.

Doe even de bougietest: motor warm laten lopen en dan een stuk vol gas rijden. Motor met met de sleutel af zetten terwijl je het gas open houdt. De isolator van de bougie moet koffie met melkkleurig zijn.

Ik rij sproeier 82 met een standaard blok (49CC) en een standaard 16mm carburateur.

Ook een testje: gaat het wel goed als je bijna vol gas rijdt?
Zo ja: proberen met een onbegrensde CDI.

Zie ook mijn epistel hiero:
Janvb @ Carburateur afstellen
0 x

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1650

Re: Hanway Raw 50 inhouden op vol gas

Bericht#10 » 03 sep 2019, 12:47

Oh, en wat bedoel je met "een potje in de tank" ?
Van die slangenolie? ;-)
Als er vervuiling is dan moet je het oplossen door het schoon te maken.

Wat me net ook te binnen schiet, is dat er water in de brandstof kan zitten.
Je kan dat zien door wat benzine af te tappen( slangetje van de carburateur aftrekken) in een doorzichtig bekertje of flesje.
Al je het even stil laat staan dan zie je vanzelf het water op de bodem liggen.
Je kan dan de tank aftappen en droog föhnen, of je gooit er zo'n flesje van dat spul in dat ze ook in grasmaaiers doen. Daar zit alcohol in die het water bindt.
0 x

Social Media

   

Terug naar “Mechanische vragen en oplossingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

cron

Aanmelden  •  Registreer