AGM Caferacer wilt niet starten.

Gebruikersavatar
Remco1979
Berichten: 1000

Re: AGM Caferacer wilt niet starten.

Bericht#21 » 10 sep 2019, 20:41

Heb je ook de zuiger en zuigerveren vervangen? zo ja heb je de zuigerveren netjes geklokt zodat de openingen van de zuigerveren NIET in 1 lijn staan want dan heb je compressie verlies.
Het verkeerd om monteren van zuiger zal wel problemen geven met de motorloop en slijtage.
De kopbouten heb je op moment vastgezet neem ik aan en nieuwe pakkingen gebruikt.
1 x
Afbeelding
Vanaf 14-1-2018 bezitter Piaggio MP3 Sneeuwwitje 18304 km
27-5-2019 42028 km and counting
km record op 1 dag 476 km :thumbsup:
Vmax 150km/h+

Woensel180cc

Re: AGM Caferacer wilt niet starten.

Bericht#22 » 10 sep 2019, 21:35

Remco1979 schreef:Heb je ook de zuiger en zuigerveren vervangen? zo ja heb je de zuigerveren netjes geklokt zodat de openingen van de zuigerveren NIET in 1 lijn staan want dan heb je compressie verlies.
Het verkeerd om monteren van zuiger zal wel problemen geven met de motorloop en slijtage.
De kopbouten heb je op moment vastgezet neem ik aan en nieuwe pakkingen gebruikt.


Ja die heb ik ook vervangen! Ik heb een complete set gekocht van 4taktwinkel, Hoe bedoel je niet in 1 lijn staan?
Zal hem (over)morgen openhalen om te kijken hoe de zuiger zit.

Kopbouten zijn die 4 bouten aan de cilinderkop neem ik aan he, met moment bedoel je linksonder, rechtsboven, linksboven en rechtsonder toch?
Ook de pakking + vloeibare pakking ja!
0 x

Gebruikersavatar
Remco1979
Berichten: 1000

Re: AGM Caferacer wilt niet starten.

Bericht#23 » 10 sep 2019, 21:40

Dan zou ik de koppakking vervangen voor 1 zonder vloeibare pakking dat gebruik je daar nooit.
En inderdaad kijken op de zuiger veren in een stervorm staan en de juiste kant naar boven (staat mogelijk top op)
Ik weet niet of de beide compressieveren hetzelfde zijn maar meestal is de bovenste licht van kleur en de tweede donker.
0 x
Afbeelding
Vanaf 14-1-2018 bezitter Piaggio MP3 Sneeuwwitje 18304 km
27-5-2019 42028 km and counting
km record op 1 dag 476 km :thumbsup:
Vmax 150km/h+

Gebruikersavatar
marc228
Berichten: 16

Re: AGM Caferacer wilt niet starten.

Bericht#24 » 10 sep 2019, 22:30

De zuiger kun je zien aan de kleppen, zit een groot en klein vlak op de zuiger en in de kop. Er staat ook IN op de zuiger, weinig compressie kan ook komen door gebroken zuigerveren en verkeerde timming kleppen.
0 x

Woensel180cc

Re: AGM Caferacer wilt niet starten.

Bericht#25 » 10 sep 2019, 22:38

marc228 schreef:De zuiger kun je zien aan de kleppen, zit een groot en klein vlak op de zuiger en in de kop. Er staat ook IN op de zuiger, weinig compressie kan ook komen door gebroken zuigerveren en verkeerde timming kleppen.


Timing van de kleppen staan goed toch, zo te zien aan de 2 fotos dat ik heb gepost?
0 x

Gebruikersavatar
marc228
Berichten: 16

Re: AGM Caferacer wilt niet starten.

Bericht#26 » 10 sep 2019, 23:05

lijkt er wel op ja, je zuigerveren mogen wat Remco zei ook niet in 1 lijn staan, misschien 1 gebroken.
zuiger zit ook goed ? IN wijst naat "boven" ?
0 x

Woensel180cc

Re: AGM Caferacer wilt niet starten.

Bericht#27 » 10 sep 2019, 23:21

marc228 schreef:lijkt er wel op ja, je zuigerveren mogen wat Remco zei ook niet in 1 lijn staan, misschien 1 gebroken.
zuiger zit ook goed ? IN wijst naat "boven" ?


Moet ik overmorgen of morgen open halen om dat te zien!
0 x

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1651

Re: AGM Caferacer wilt niet starten.

Bericht#28 » 11 sep 2019, 12:14

Woensel180cc schreef:
Janvb schreef:Heb je de test gedaan?


Ik denk dat de zuiger er verkeerd om in is gezet, hij heeft weinig compressie, kleppen staan goed en starten ook niet.. zou dat kunnen?


Zou kunnen, maar heb je de test gedaan?
0 x

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1651

Re: AGM Caferacer wilt niet starten.

Bericht#29 » 11 sep 2019, 12:27

De stand van de zuigerveren is ook belangrijk inderdaad.
Ze moeten 120 graden ten opzichte van elkaar verdraaid zitten.
Ik denk alleen niet dat je zo weinig compressie hebt dat je niet meer kan starten, als je dat fout doet.

Je kan ze er ook verkeerd om in zetten, want eentje is er met een schuin kantje.
Zie hiero:
https://www.bike-parts-kymco.uk/catalog ... ual/page76
0 x

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1651

Re: AGM Caferacer wilt niet starten.

Bericht#30 » 11 sep 2019, 12:32

Remco1979 schreef:Dan zou ik de koppakking vervangen voor 1 zonder vloeibare pakking dat gebruik je daar nooit.


Als je daar vloeibare pakking nodig hebt, dan doe je iets fout.
Let wel op de o-ringen die het oliekanaal afdichten; niet vergeten anders wordt het zo' vette zooi.
0 x

Social Media

   

Terug naar “Mechanische vragen en oplossingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

Aanmelden  •  Registreer