Tips gevraagd omtrent voorrem

Gebruikersavatar
CeesR
Berichten: 92

Tips gevraagd omtrent voorrem

Bericht#1 » 05 nov 2019, 17:13

Hoi allemaal, al weer een lange tijd geleden dat ik hier heb gepost.

Check het forum dagelijks op nieuwe topics maar log zelden in. Vooral de vakantie reizen zijn om te smullen.

Maar goed even een vraagje dan. De voorrem van mijn vrouw haar Kymco agility 16+ uit 2008 blijft hangen. Heb het vorig jaar ook gehad om deze tijd van het jaar en kon de boel toen weer gangbaar krijgen. Echter nu wil de rem cilinder of cup ( hoe heet dat ding eigenlijk wat naar buiten word gedrukt? ) met geen mogelijkheid weer terug.

Remblokken de orginele nog hahaha zijn nog goed maar 11 jaar oud. Vanwege de ouderdom van het spul leek het me wijs dit in zijn geheel te vervangen, dus incl klauw etc.

Wie weet waar ik dit spul het beste kan bestellen en waar ik rekening mee moet houden. Welke webshop kunnen jullie mij aanraden. Hier in de buurt zit niets vandaar dat ik het wil bestellen. Bij voorbaat dank voor de hulp/tips

Groet Cees
0 x

Gebruikersavatar
Roel
Berichten: 630
Contacteer:

Re: Tips gevraagd omtrent voorrem

Bericht#2 » 05 nov 2019, 17:38

Ff op google intoetsen dan krijg je meteen verschillende opties bij verschillende winkels met prijs erbij
0 x
Langste rit op 1 dag 310 km

Huidige scooter:
Sym fiddle 3 02-07-2020 nieuwe

Eerdere scooters:
Peugeot elystar
Peugeot kisbee sportsline
Kymco New Dink 2013 zwart (black Betty)
Kymco Grand Dink 2008 champagne (Klara)(helaas ongeluk gehad)
Yamaha Neo's
Kymco Grand Dink 2008 antraciet
Peugeot buxy rs
Kymco k12
Peugeot tkr
Tomos

Gebruikersavatar
CeesR
Berichten: 92

Re: Tips gevraagd omtrent voorrem

Bericht#3 » 05 nov 2019, 21:19

Hoi, even een kleine correctie van mijn kant.

Betreft geen agility 16+ maar een agility city. Dus voorloper ervan met 16" velgen.

Nog redelijk lastig wat te vinden voor het oudje, maar wel t e.e.a gevonden. Maar wat te doen nu, nieuwe orginele voor 109,- ( incl 30% afgeprijsd ) of imi van 38 ,- tot 58,- euro.
0 x

Gebruikersavatar
Roel
Berichten: 630
Contacteer:

Re: Tips gevraagd omtrent voorrem

Bericht#4 » 05 nov 2019, 21:38

Afbeelding

Afbeelding

Ik zou voor imitatie gaan
0 x
Langste rit op 1 dag 310 km

Huidige scooter:
Sym fiddle 3 02-07-2020 nieuwe

Eerdere scooters:
Peugeot elystar
Peugeot kisbee sportsline
Kymco New Dink 2013 zwart (black Betty)
Kymco Grand Dink 2008 champagne (Klara)(helaas ongeluk gehad)
Yamaha Neo's
Kymco Grand Dink 2008 antraciet
Peugeot buxy rs
Kymco k12
Peugeot tkr
Tomos

Gebruikersavatar
CeesR
Berichten: 92

Re: Tips gevraagd omtrent voorrem

Bericht#5 » 05 nov 2019, 22:30

Thanks Roel, zo heb ik ze ook gevonden.

Het lastige was even dat dit er een is met slechts 1 cilindertje en geen 2 zoals de meeste hebben.
Maar het gaat goed komen.
1 x

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Tips gevraagd omtrent voorrem

Bericht#6 » 05 nov 2019, 23:07

Ik heb voor de Like een prachtig klauwtje gescoord van het merk Supertech/Mokix. Gewoon bij de plaatselijke scooterboer, voor 45 euro.
De standaard blokjes van een Kymco remklauw hebben een soort pieletje eraan zitten.
Dat hebben de blokken van die initatieklauw niet.
Het enige verschil.
Vorige week gemonteerd en zeer tevreden. Remt als een anker.
Zou zeker geen kapitalen gaan uitgeven aan een originele klauw, als ik jou was.

https://www.zandri.nl/remklauw-kymco-ag ... gI_RfD_BwE

Enkel even de schetsplaat overzetten (als dat van toepassing is)
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
CeesR
Berichten: 92

Re: Tips gevraagd omtrent voorrem

Bericht#7 » 06 nov 2019, 20:30

Hoi Peter,

ook jij bedankt voor je bijdrage. Helaas geen plaatselijke scooterboeren meer in de omgeving.......
Mocht ik het kunnen betalen, dan ging ik naar Allbike. Daarmee bedoel ik niet dat hij duur is, echter ontbreken mij gewoon de finacieen om het hoe dan ook uit te besteden.

Ben geslaagd bij Zandri, de site die jij aangeeft. Heb wel ff gesurft op het net en hij was gewoon 21,- euro goedkoper voor exact het zelfde artikel dan bv bij 50cc scooterparts. Affijn nu betaalde ik dus 49,- t.o.v 70,-

Totaal was ik 63,- euro kwijt inc verzendkosten , fles remolie en een pot kopervet.
2 x

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Tips gevraagd omtrent voorrem

Bericht#8 » 06 nov 2019, 21:22

CeesR schreef:Hoi Peter,

ook jij bedankt voor je bijdrage. Helaas geen plaatselijke scooterboeren meer in de omgeving.......
Mocht ik het kunnen betalen, dan ging ik naar Allbike. Daarmee bedoel ik niet dat hij duur is, echter ontbreken mij gewoon de finacieen om het hoe dan ook uit te besteden.

Ben geslaagd bij Zandri, de site die jij aangeeft. Heb wel ff gesurft op het net en hij was gewoon 21,- euro goedkoper voor exact het zelfde artikel dan bv bij 50cc scooterparts. Affijn nu betaalde ik dus 49,- t.o.v 70,-

Totaal was ik 63,- euro kwijt inc verzendkosten , fles remolie en een pot kopervet.


Mooi man.
Installeren is een fluitje van een cent.
Ontluchten is eigenlijk het meeste werk.
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
CeesR
Berichten: 92

Re: Tips gevraagd omtrent voorrem

Bericht#9 » 07 nov 2019, 20:00

Voor wat betreft het ontluchten, doen jullie dat allemaal met een slangetje op het ontluchtingsventiel?

Of zijn er andere trucjes die worden toegepast? Niet dat ik er tegen op zie, maar word wel mijn 1e x een dergelijk klusje. Hoop dat de bestelde items morgen binnen komen zodat ik het gelijk of zaterdag kan doen.Uiteraard post ik even hoe het me is vergaan hahaha.
0 x

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Tips gevraagd omtrent voorrem

Bericht#10 » 07 nov 2019, 21:33

CeesR schreef:Voor wat betreft het ontluchten, doen jullie dat allemaal met een slangetje op het ontluchtingsventiel?

Of zijn er andere trucjes die worden toegepast? Niet dat ik er tegen op zie, maar word wel mijn 1e x een dergelijk klusje. Hoop dat de bestelde items morgen binnen komen zodat ik het gelijk of zaterdag kan doen.Uiteraard post ik even hoe het me is vergaan hahaha.


Yep. Slangetje op het ventiel en pompen maar.
Bovenaan weer bijvullen en afsluiten. En weer pompen.
Net zo lang tot de vloeistof er beneden vloeiend en zonder luchtbellen weer uitkomt.
Dan ventiel dichtdraaien en dopje erop.
Boven bijvullen tot de max. en weer dichtschroeven.
Kind kan de was doen.
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Social Media

   

Terug naar “Mechanische vragen en oplossingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

Aanmelden  •  Registreer