Probleem met Sym Fiddle 3 van 2017 Euro 3 (met ECU)

Gebruikersavatar
Marco
Berichten: 14

Re: Probleem met Sym Fiddle 3 van 2017 Euro 3 (met ECU)

Bericht#21 » 05 dec 2019, 20:34

Meestal, moet je in de winter 1 sproeier maatje groter gaan.
0 x

Gebruikersavatar
Marco
Berichten: 14

Re: Probleem met Sym Fiddle 3 van 2017 Euro 3 (met ECU)

Bericht#22 » 05 dec 2019, 21:14

Dus als je een luchtschroef hebt, moet je hem een klein slagje dicht draaien.
0 x

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Probleem met Sym Fiddle 3 van 2017 Euro 3 (met ECU)

Bericht#23 » 05 dec 2019, 21:20

Marco schreef:Dus als je een luchtschroef hebt, moet je hem een klein slagje dicht draaien.



Best kans dat ze er gewoon een rubber dopje op hebben gezet om 'huisvlijt' te voorkomen.
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
Ecstechneut
Berichten: 171
Contacteer:

Re: Probleem met Sym Fiddle 3 van 2017 Euro 3 (met ECU)

Bericht#24 » 06 dec 2019, 08:33

de schroef is geen luchtschroef!

dit is de pilot jet afstelling oftewel 0 tot 25% last en de stationair loop


Afbeelding
2 x
Sym Symphony ST (pink Lady)
Harley fxstc 124cui
Big Dog ridgeback 117 cui
Sym Joymax 300Z

ECS CLC diagnostician

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1653

Re: Probleem met Sym Fiddle 3 van 2017 Euro 3 (met ECU)

Bericht#25 » 06 dec 2019, 14:13

stoyanov schreef:Ik heb hier een reactie neergezet, maar ook weer verwijderd, omdat ik niet genoeg thuis ben in de materie van ECU gestuurde carburateurs.

Succes!


Eerlijk gezegd snap ik de toegevoegde waarde van een ecu gestuurde carburateur niet. Het komt op mij over als een complex en storingsgevoelig systeem. Waarom stappen fabrikanten niet direct over op injectie? Volgens mij een stuk betrouwbaarder.

Marco schreef:Dus als je een luchtschroef hebt, moet je hem een klein slagje dicht draaien.


Als de carburateur eenmaal goed is afgesteld, kan je hem m.i. het beste met rust laten.
0 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
Darkq
Berichten: 22

Re: Probleem met Sym Fiddle 3 van 2017 Euro 3 (met ECU)

Bericht#26 » 06 dec 2019, 17:08

Maar dat het toerental met afremmen tot stilstand even 5 a 6 seconden lager is of na even flink gas geven, en dan vanzelf hoger gaat naar het goede toerental kan dat er ook aan liggen dat ik de lambda sensor vervangen heb?
Het valt namelijk op dat hij het daarna had.
De dochter rijd namelijk meer op de scooter en gaf net aan dat het eigenlijk daarna was.
Moet er dan iets opnieuw afgesteld worden na het vervangen van de lambda sensor?
0 x

Gebruikersavatar
martin66
Voormalig STN Lid
Berichten: 860

Re: Probleem met Sym Fiddle 3 van 2017 Euro 3 (met ECU)

Bericht#27 » 07 dec 2019, 12:42

Hoi
Omdat ik vanmorgen voor iets moest zijn bij mijn oude dealer
Heb ik jou probleem voorgelegd
Ik kreeg het advies ga naar een sym dealer die ervaring heeft met het afstellen van euro 4
Probleem zit hem in de software voor nederland om aan de eisen te voldoen
Als hij dan klaar is zoek een weg waar je de top kan halen bij een motor die niet helemaal warm is moet hij ook zonder horten of stoten een snelheid kunnen halen die wok veilig is
Groet Martin
0 x

Gebruikersavatar
Ecstechneut
Berichten: 171
Contacteer:

Re: Probleem met Sym Fiddle 3 van 2017 Euro 3 (met ECU)

Bericht#28 » 08 dec 2019, 10:29

martin66 schreef:Hoi
Omdat ik vanmorgen voor iets moest zijn bij mijn oude dealer
Heb ik jou probleem voorgelegd
Ik kreeg het advies ga naar een sym dealer die ervaring heeft met het afstellen van euro 4
Probleem zit hem in de software voor nederland om aan de eisen te voldoen
Als hij dan klaar is zoek een weg waar je de top kan halen bij een motor die niet helemaal warm is moet hij ook zonder horten of stoten een snelheid kunnen halen die wok veilig is
Groet Martin



Zoals ik al in mijn post van het rijklaar maken uitgelegd heb.. het zit niet in de software!! de software belemmerd enkel en alleen de eindsnelheid!
de software stuurt wel de actuatoren aan en leest de gegevens van de o2 sensor aan de hand daarvan maakt hij een plan en brengt die ten uitvoer om zo dicht mogelijk bij de stochiometrische verbranding te komen..maar omdat het geen breedbandsensor is zul je het voertuig al binnen die bandbreedte moeten zetten

het zit hem in de initiële afstelling mechanisch, als die goed is draait het motortje binnen de e4 eis...
de software gebruik je om de parameters af te lezen en aan de hand daarvan de motor fijn af te stellen.

elke dealer die beweerd dat het aan de software ligt moet je in mijn ogen links laten liggen!
4 x
Sym Symphony ST (pink Lady)
Harley fxstc 124cui
Big Dog ridgeback 117 cui
Sym Joymax 300Z

ECS CLC diagnostician

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1653

Re: Probleem met Sym Fiddle 3 van 2017 Euro 3 (met ECU)

Bericht#29 » 08 dec 2019, 11:01

Ecstechneut schreef:de software stuurt wel de actuatoren aan en leest de gegevens van de o2 sensor aan de hand daarvan maakt hij een plan en brengt die ten uitvoer om zo dicht mogelijk bij de stochiometrische verbranding te komen..maar omdat het geen breedbandsensor is zul je het voertuig al binnen die bandbreedte moeten zetten


Is ergens terug te lezen hoe dit systeem werkt? Want zoals ik het nu begrijp is het gewoon een mechanische carburateur die op enkele onderdelen softwarematig wordt bijgeregeld. Maar wat is dan mechanisch geregeld en wat softwarematig?

Heb zelf gewoon een ouderwetse carburateurscooter, maar zou wel willen weten hoe dit systeem werkt. :mrgreen:
1 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
Darkq
Berichten: 22

Re: Probleem met Sym Fiddle 3 van 2017 Euro 3 (met ECU)

Bericht#30 » 08 dec 2019, 14:07

Dus mijn probleem is dan een "mechanisch"probleem?
En geen software probleem?
Of bedoelt die dealer dat er parameters veranderd moeten worden in de ecu om hem goed aan het lopen te krijgen. Dan is het toch een software probleem?
0 x

Social Media

   

Terug naar “Mechanische vragen en oplossingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

cron

Aanmelden  •  Registreer