Elyseo General schreef:Chinese blokken repareer je niet, voor onder de 200 heb je een nieuw blok bij ali.
Losse onderdelen kun je vergeten,... maar probeer eens. Carburettorstop of carburettorlimiter.
Wellicht dat dit iets oplevert. Anders nwe carb of naar sloop voor onderdeeltje.
Als het een Kehin namaak is,..... hier de parts. bromfietsshop.nl
Ik zie het niet op de tekening. Op geen enkele tekening en ook niet op foto's
Vermoedelijk is het iets specifieks voor de NL markt.
Een Kisbee heeft n.l. geen varioring, maar een electronische begrenzer op de koppelingsbel i.c.m. dit stukje Hillbilly-engineering.
De reden dat ik het zoek is als volgt:
Met een gasschuifbegrenzer onder de deksel van de carburateur krijg je dat de gasnaald niet verder omhoog kan dan de limiet die je zelf instelt.
Echter; je kunt nog steeds volgas blijven geven, waardoor de vlinderklep wél vol open kan.
Gevolg is dat je bij volgas rijden teveel lucht toevoert.
Met een begrenzertje op de gaskabel zorg je ervoor dat je de vlinderklep niet verder dan (bijvoorbeeld) 90% open kan.
De gasnaald loopt bij een cvt carburateur 'achter de luchtstroom aan'.
Dus bij 90% gas geven zal de gasnaald nooit hoger komen dan dat de luchtstroom toelaat.
Dat heeft tot gevolg dat:
A: de snelheid beperkt wordt
B: het verbruik daalt.
2 vliegen in 1 klap.
Ik hoop zaterdag, met een maatje van me, zelf zo'n ding te fabriceren.
De uitkomst van het experiment publiceer ik uiteraard in dit topic.
Ik vermoed dat ik met deze begrenzer binnen de woknorm blijf.
Mijn vermoeden is echter dat de scooter op de lange rechte stukken wél richting de 65 op de teller loopt.
Den koperen knoop laat de scooter toch nooit langer dan noodzakelijk in de hoogste toeren draaien.
Wie weet vind ik iets uit (?)